Sida 1 av 1

Bakdrev på 5-växlad XL 1000

Postat: sön 07 jun 2015, 15:35
av Oaktown
Hej, har kört några mil med min hoj jag köpt av Kapten Petter. Nu undrar jag om det är OK att sätta ett 41 kuggars bakdrev istf 47 som är standard? Det bör ge en minskning (ca 13%) av motorvarvet från t ex 4000 till ca 3500. Jag tycker den varvar orimligt mycket (iaf om man kör solo). Jämför med mina gamla hojar som Yamaha TR1. och XVZ 1200.

Re: Bakdrev på 5-växlad XL 1000

Postat: sön 07 jun 2015, 16:12
av V Saarela
Många har ju klagat på att SD01 varvar lite väl mycket. Men, det verkar ju inte vara nån som gör nåt åt det :)
Tvåtre kuggar ner torde ju göra susen tycker man annars men......

SD01 och SD02 är ju utväxlade på exakt samma sätt upp till femmans växel. Själv sökte jag ju efter den sjätte växeln på SD01. Nu söker jag efter den sjunde på min sexväxlade.

41 kuggar....ja varför inte? Dock så låter det ju väldigt mycket och det första man tänker på är...hur är den i starten med en sån drevning?

Nåja, 41 kuggar kräver att du kapar kedjan 6 länkar. Jag ser med intresse om du tänker flänga på en 41 bak. Jag är gärna med och dumpar prislappen på den om du mejlar mig ikväll......270:- inkl frakt (ser att det finns en kvar hos lev)

Re: Bakdrev på 5-växlad XL 1000

Postat: tis 29 sep 2015, 05:34
av V Saarela
Hade ju varit lite kul o få ett återkommande hur drevningen gick? :-)