Fibern: Gyllene Pantern
-
- 1200cc
- Inlägg: 6176
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Ja nog borde det bli ett par hundra procent bättre.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
- Ralf-FIN
- Council - Moderator
- Inlägg: 2412
- Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
- Hoj: KTM 990 Adventure R -10
- Ort: Vasa / Finland
- Kontakt:
Re: Fibern: Gyllene Pantern
I början när du skaffade ATn så ställde jag ju mig lite tvivlande till färgen på dina motorbågar, men nu vet jag inte vad som har hänt eller om det helt enkelt är tiden som gått som gör att nu tycker jag dedär oranga bågarna ser riktigt bra ut
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
-
- 1200cc
- Inlägg: 6176
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Ja där ser man. Förresten, när får vi se bild på din KåTe-äMling??
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
-
- 1200cc
- Inlägg: 6176
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Då jag senaste helgen åkte Hällefors tur o retur, upptäckte jag två saker. Dels var hojen utan signal, vilken fungerade förra sommaren, efter att jag monterat nya horn. Och dessutom var 12V-uttaget utan porjus. Saker jag skulle åtgärda hemma inför Finlands-resan.
Varför signalhornen inte ljöd, var uppenbart. Det ena saknades. Hur och när detta lossnat, är för mig en gåta, då de satt ordentligt hela förra sommaren. I 1005 kilometer. Nya horn kommer att inhandlas på B-T snarast.
Nåväl, elen är numer ansluten till uttaget. Drog helt enkelt ny ledning, direkt på batteriet och avslutade med den redan monterade avsäkringen på kabeln. Vet inte vad det är för klåpare som gjort kopplingen. Hade ju själv ingen användning för det förra säsongen, så jag vet heller inte om det fungerade då. Nu gör det i vart fall det.
Varför signalhornen inte ljöd, var uppenbart. Det ena saknades. Hur och när detta lossnat, är för mig en gåta, då de satt ordentligt hela förra sommaren. I 1005 kilometer. Nya horn kommer att inhandlas på B-T snarast.
Nåväl, elen är numer ansluten till uttaget. Drog helt enkelt ny ledning, direkt på batteriet och avslutade med den redan monterade avsäkringen på kabeln. Vet inte vad det är för klåpare som gjort kopplingen. Hade ju själv ingen användning för det förra säsongen, så jag vet heller inte om det fungerade då. Nu gör det i vart fall det.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
-
- 1200cc
- Inlägg: 6176
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Fibern: Gyllene Pantern
G'dagens. Min nuvarande trotjänare ska få nytt under "tassarna". Runt om, för att använda bilspråk.
Beställning är gjord och det blev Heidenau K60 Scout. Tror nog jag kommer att bli så här nöjd med dessa,
På vanlig grusväg kommer jag nog att köra lika "fegt" som tidigare. Det är främst på skogsvägar, bestående av allt från hård jord till lera och sand som skillnaden kommer att märkas. På sådana och på slippriga grusvägar, har Anakee 3 inte mycket att komma med.
Har tvingats vända på en del ställen i skogen när grus och packad jord övergått till sand, gräs och till sist lera, där jag försökt ta fart för att komma över, men maskinen bara börjat gräva och sladda.
Det blir nog mer av sån körning nu än tidigare. Botanisera runt socknen häromkring. Plus en och annan långstyrning, kanske bara en gång per år och då mestadels på asfalt. Ser fram emot att testa till våren/sommaren.
Beställning är gjord och det blev Heidenau K60 Scout. Tror nog jag kommer att bli så här nöjd med dessa,
På vanlig grusväg kommer jag nog att köra lika "fegt" som tidigare. Det är främst på skogsvägar, bestående av allt från hård jord till lera och sand som skillnaden kommer att märkas. På sådana och på slippriga grusvägar, har Anakee 3 inte mycket att komma med.
Har tvingats vända på en del ställen i skogen när grus och packad jord övergått till sand, gräs och till sist lera, där jag försökt ta fart för att komma över, men maskinen bara börjat gräva och sladda.
Det blir nog mer av sån körning nu än tidigare. Botanisera runt socknen häromkring. Plus en och annan långstyrning, kanske bara en gång per år och då mestadels på asfalt. Ser fram emot att testa till våren/sommaren.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Grattis Fibern!
Jag tror du kommer att bli nöjd. Jag vet ju att det knappast kommer att handla om hårdkörning eller enduro för din del, men ett däck som klarar mycket och håller länge. Hoppas för din skull att jag får rätt
Jag tror du kommer att bli nöjd. Jag vet ju att det knappast kommer att handla om hårdkörning eller enduro för din del, men ett däck som klarar mycket och håller länge. Hoppas för din skull att jag får rätt
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen
-
- 1200cc
- Inlägg: 6176
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Postnord-tomten tittade förbi idag. Strunt samma att det är 13 dagar kvar, skoj ändå att få en tidig julklapp.
[image]411[/image]
[image]411[/image]
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
- Ralf-FIN
- Council - Moderator
- Inlägg: 2412
- Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
- Hoj: KTM 990 Adventure R -10
- Ort: Vasa / Finland
- Kontakt:
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Fina grejer
Alltid kul då hjulen står för dörren
Alltid kul då hjulen står för dörren
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
- Ivar
- 1200cc
- Inlägg: 2361
- Blev medlem: tis 05 aug 2014, 20:50
- Hoj: VFR 1200 X
- Ort: Tungelsta / Stockholm
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Dom där lär du bli nöjd med.
Ögongodis och bra gräpp på gruset.
Ögongodis och bra gräpp på gruset.
Let's be careful out there
-
- 1200cc
- Inlägg: 6176
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Ha ha, så rätt så Ralf. Och här kan man ju säga "i dubbel bemärkelse"Ralf-FIN skrev: Alltid kul då hjulen står för dörren
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Inte visste jag att Ralf är göteborgare...?!
Han ordvitsar iallafall som en!
Han ordvitsar iallafall som en!
- Ralf-FIN
- Council - Moderator
- Inlägg: 2412
- Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
- Hoj: KTM 990 Adventure R -10
- Ort: Vasa / Finland
- Kontakt:
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Hahaha... Jamen en sån där passning som @Fibern bjöd på kan man ju inte avstå då det ju var öppet mål
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
-
- 1200cc
- Inlägg: 6176
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Jamen exakt Ralf. jag ville bara se hur dina "reflexer" är, då jag vet att du kör hårt med hockeyn.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Hmmm... undrar just varför jag kommer att tänka på lustigkurren i Ö&B-reklamen när jag ser den typen av skämt och Daniels kommentar
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen
-
- 1200cc
- Inlägg: 6176
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Nu får snart Gyllene Pantern nytt drivpaket. Dessutom med guldfärgad kedja, som matchar de "guldiga" stråken på tanken.
Har gjort en beställning hos Saarela. Tar hellre grejerna från Veijo än från Kina. Då vet jag vad jag får.
Även ett oljefilter fick följa med. Bad även om någon bonus-pryl och han skulle packa ner en 100-kubiks crossare, om den ryms.
Nu väntar jag med spänning på sådär 6-7 veckor, så kanske det går att köra här. Fast först ska däcken och drivpaketet på plats. Men det hinns ju.
Har gjort en beställning hos Saarela. Tar hellre grejerna från Veijo än från Kina. Då vet jag vad jag får.
Även ett oljefilter fick följa med. Bad även om någon bonus-pryl och han skulle packa ner en 100-kubiks crossare, om den ryms.
Nu väntar jag med spänning på sådär 6-7 veckor, så kanske det går att köra här. Fast först ska däcken och drivpaketet på plats. Men det hinns ju.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
- Skye
- 125cc
- Inlägg: 213
- Blev medlem: lör 20 maj 2017, 00:50
- Hoj: XL1000 -08, LC4-98
- Ort: Ryggebol
- Kontakt:
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Är det någon som beställt drivpaket från Kina? Nog att de bästa drivpaketen görs i Japan
Vi var väl 4 stycken från forumet som tyvärr fick reklamera drivpaketen som köptes från handlaren i norr. Det var kina-kvalité rakt igenom och kedjan kuggade över drev efter 900 mil och var helt slut. Inget som går att belasta säljaren för utan helt enkelt nån serie som gjorts på måndagar.
Ändå, köper jag kedjan igen? Näe, vågar inte chansa utan gick tillbaka till gammalt beprövat märke. DID ZVM-X
Vi var väl 4 stycken från forumet som tyvärr fick reklamera drivpaketen som köptes från handlaren i norr. Det var kina-kvalité rakt igenom och kedjan kuggade över drev efter 900 mil och var helt slut. Inget som går att belasta säljaren för utan helt enkelt nån serie som gjorts på måndagar.
Ändå, köper jag kedjan igen? Näe, vågar inte chansa utan gick tillbaka till gammalt beprövat märke. DID ZVM-X
- Jokern
- 1200cc
- Inlägg: 5011
- Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
- Hoj: CRF 1000 DCT-2016
- Ort: Landskrona - Skåne
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Just kedja/drev o däck, köper jag i EU länder, oftast i Sverige.
Enbart på grund av säkerhet o reklamationsrätt.
jokern.eu
Enbart på grund av säkerhet o reklamationsrätt.
jokern.eu
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
-
- 1200cc
- Inlägg: 6176
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Inte särskilt nerslitet, det gamla bakdrevet...
[image]440[/image]...och samma fabrikat visade det sig.
[image]439[/image]...de nya syns i bakgrunden.
Nu väntar bara däckbyten, sen ska resten fixas. Tyvärr ingen brådska på grund av..."klimathot".
[image]440[/image]...och samma fabrikat visade det sig.
[image]439[/image]...de nya syns i bakgrunden.
Nu väntar bara däckbyten, sen ska resten fixas. Tyvärr ingen brådska på grund av..."klimathot".
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Ja när det gäller klimathotet så kan jag tänka mig att det börjar bli lite jobbigt nu, där uppe i norr. Här nere ser det ju bra ut just nu, men vi är nog inte helt säkra på att det inte kommer en omgång snö till. Kan bara hoppas på att det blir bråttom för dig att byta däck och drev, dvs snabbt mc.väder.
-
- 1200cc
- Inlägg: 6176
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Äh Pierre, jag gillar att ta det lugnt. Det töar friskt och blir nog ungefär på någon dag hit eller dit, som det brukar.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM