Hur är ATAS jämfört med en "vanlig" AT?
Postat: lör 12 okt 2019, 00:36
Hej Hynboholm!
Lite nyfiken....
Har du jämfört din ATAS med en "vanlig" AT?
Skulle vara intressant att höra om du upplever någon skillnad i känsla i körning, hantering osv...
Vad jag vet är ATAS lite högre.
På min Varadero har jag en dyna jag sitter på plus sänkta fotpinnar för att få en bekvämare vinkel för knäna när jag kör. Jag provkörde en AT i våras på Stora Holm, och upplevde den som "lite mindre" jämfört med min Varadero. Jag går lite och hoppas att ATAS'en ska kännas större och rejälare.
Nu kan min provkörning också färgats av att jag hade ganska svårt att ens få in foten mellan fotpinne och växelpedal.... (Strl 46 på ett par rejäla stövlar). Det måste ju naturligtvis finnas växelpedal med längre skaft, men känslan att det var en mindre hoj var genomgående. Smalare sadel osv, allt verkade mindre.
Lite nyfiken....
Har du jämfört din ATAS med en "vanlig" AT?
Skulle vara intressant att höra om du upplever någon skillnad i känsla i körning, hantering osv...
Vad jag vet är ATAS lite högre.
På min Varadero har jag en dyna jag sitter på plus sänkta fotpinnar för att få en bekvämare vinkel för knäna när jag kör. Jag provkörde en AT i våras på Stora Holm, och upplevde den som "lite mindre" jämfört med min Varadero. Jag går lite och hoppas att ATAS'en ska kännas större och rejälare.
Nu kan min provkörning också färgats av att jag hade ganska svårt att ens få in foten mellan fotpinne och växelpedal.... (Strl 46 på ett par rejäla stövlar). Det måste ju naturligtvis finnas växelpedal med längre skaft, men känslan att det var en mindre hoj var genomgående. Smalare sadel osv, allt verkade mindre.