Vildmarksvägen

Allmänt snack om resor
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 1232
Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Askarbäck 1

Vildmarksvägen

Inlägg av JanneBoj »

Har i många år funderat på att köra vägen från Strömsund via Gäddede och Stora Blåsjön och tillbaks ned mot Vilhelmina (här en länk till Google Maps). Det har liksom inte blivit av men nu ska det äntligen bli. Åker i morgon torsdag upp till Strömsund där jag sover över. På fredag åker jag sen Vildmarksvägen och hoppas att jag slipper det regn som SMHI hotar med. Sover sedan över i Vilhelmina på fredag kväll så jag har gott om tid att avnjuta Vildmarksvägen som den tydligen blivit döpt till. Pratade med en granne igår som jobbar åt SMC som reseledare på hojturer och han sa att det är jättemånga som pratar om att åka den i år. Nu är jag laddad. Hoppas bara att kroppen inte bråkar alltför mycket.
De som är intresserad kan som vanligt följa min tur på https://trip.bojeryd.org
_______________________________________________
// Janne *wheelie
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Vildmarksvägen

Inlägg av Fibern »

Ingen dum ide. Det var meningen att jag ovj Speedermannen skulle åka den nu i början av juni. Men kroppen hade andra planer. :(
Sen kan du ju se dig omkring i Saxnäs med omnejd. Fatmomakke med sin gamla träkyrka. Trappstegsforsen vid korsningen mot Marsfjäll är ganska häftig och säkert ganska stor just nu. Ett tips om du inte varit där tidigare.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 1232
Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Askarbäck 1

Re: Vildmarksvägen

Inlägg av JanneBoj »

Tack för tipsen. Det verkar i alla fall bli bra väder. Solen skiner här i Strömsund på morgonen och det ska nog inte bli regn idag. Ser verkligen fram mot dagens etapp. i morgon så blir det nog en massa regnåk på etappen Vilhelmina-Skellefteå. Men, det är då det.
_______________________________________________
// Janne *wheelie
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Daniel
250cc
250cc
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 16 jul 2017, 22:40
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000VA -04
Ort: Kinna

Re: Vildmarksvägen

Inlägg av Daniel »

Hur gick resan?
Var vildmarksvägen som du förväntade dig?
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 1232
Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Askarbäck 1

Re: Vildmarksvägen

Inlägg av JanneBoj »

Den var som förväntat och lite mer. Själva Vildmarksvägen är ca 35 mil men sätt av en hel dag. Det finns massor att se efter vägen så ta med en broschyr för att inte missa nåt. Den finns att få lite överallt. Fototillfällen finns i massor. Läs mer på http://wildernessroad.eu/
_______________________________________________
// Janne *wheelie
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Skriv svar