Senaste inköpet

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
ajje
Cykel
Cykel
Inlägg: 29
Blev medlem: tis 05 apr 2022, 09:46
Answers: 0
Hoj: XL1000-99
Ort: Smedjebacken

Senaste inköpet

Inlägg av ajje »

Vill bara dela med mig av mitt senaste (kanske lite onödiga) inköp.

Bakgrundshistorian är att jag var ute och upptäckte lite skogsvägar med Varaderon. Fick lite offroadfeeling och fortsatte ut på en (bredare) stig.

Tog en bild och lade upp på Facebook där jag "beklagade" mig över att vägen inte var anpassad för en 1000-kubikare.
Då fick jag en fråga från en vän i kommentarsfältet om jag vill köpa en xl600 från 92.

Tja, om priset är rätt så är man ju alltid intresserad. :D

Han ville ha 5000 för den, förvisso obesiktad sedan 5 år tillbaka och inte körd på något år.
Men det var ju ett pris man inte kan tacka nej till.

Så, nu har Varadero och ST1300 sällskap av en tredje hoj i garaget.

Jag fick byta batteri, och har beställt drivpaket, filter, olja och tändstift från Herr Saarela.

Den kändes lite slö dock så jag ska prova med rengöringstillsats i bensinen, annars blir det väl lite förgasarskruva framöver.

Så, nu har jag en lånecykel åt särbon så det kanske går att lura med henne på grusvägar också.
FB_IMG_1691236498238.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Daniel
250cc
250cc
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 16 jul 2017, 22:40
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000VA -04
Ort: Kinna

Re: Senaste inköpet

Inlägg av Daniel »

Jag hade inte heller kunnat tacka nej där...!
:clap
Användarens profilbild
ronson
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 15 jan 2023, 17:33
Answers: 0
Hoj: Transalp XL650V 2006
Ort: Moheda

Re: Senaste inköpet

Inlägg av ronson »

Rätt tänkt tycker jag. Har själv en 650 -06a sen snart ett år tillbaka. Med grusvägsmönstrade däck så tar man sig fram fantastiskt bra.

En helt ny värld öppnar sig om man ger sig ut på skogsbilvägarna om man bor i ett skogslän (som jag gör i djupaste Småland). Med t ex Lantmäteriets kartapp ser man var det ev finns bom, ev avskyltning ser man tyvärr först på plats.

True XL-riding enligt mig!
Skriv svar