Tygmärke

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
jerrych
50cc
50cc
Inlägg: 56
Blev medlem: ons 11 okt 2006, 12:01
Answers: 0
Ort: VA-08/Vellinge, V. Ingelstad.

Tygmärke

Inlägg av jerrych »

Hej allihopa!

Undrar om det finns intresse för ett tygmärke med respektive logo på och kanske tillägg "Sweden" ? Det hade varit kul att visa att det finns en aktiv klubb i Sverige och att man är medlem. Berätta vad ni tycker.

mvh

jerry
Användarens profilbild
joeng38
250cc
250cc
Inlägg: 298
Blev medlem: sön 28 maj 2006, 12:40
Answers: 0
Ort: Huddinge, TA 600 -92
Kontakt:

Inlägg av joeng38 »

Kul idé. Jag beställer en.
MVH JohanE
TA 600 -92, 7800mil
jerrych
50cc
50cc
Inlägg: 56
Blev medlem: ons 11 okt 2006, 12:01
Answers: 0
Ort: VA-08/Vellinge, V. Ingelstad.

Inlägg av jerrych »

Jaha, nu har jag stoppat foten i munnen igen. :oops: Jag är nog inte den rätta för att fixa en sådan här sak. Jag har inga kontakter inom den branschen, utan jobbar natt på sjukhus. Frågan var mer utkastad för att höra om fler har samma ide´och kanske gå samman och komma överens om utformning o s v. Ni som är intresserade att åka till VIM12: det är uppskattat att ta med sig små klubbmärken och dela ut. Likaså är det vanligt att visa tydligt var man kommer ifrån och det med stolthet. Jag kan visst hjälpa till med märket men vill dock inte stå själv med detta. Så kom igen om vi kan slå våra kloka huvuden ihop och fixa detta.

jerry
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Inlägg av Tramsvalp »

Nej, en tatuering ska vi ha! :)

Men i väntan på att vi kommer överens om tatueringens utformning är jag med på ett tygmärke. Jerrych kan sätta igång och brodera.
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Användarens profilbild
Vilse på näset
50cc
50cc
Inlägg: 58
Blev medlem: fre 22 maj 2009, 10:15
Answers: 0
Ort: 1200 GSA -08 / Östersund

Inlägg av Vilse på näset »

Tycker också det låter som en bra idé. Snabbt googlande gav t.ex. Viksjö Brodyr. Inte särskilt dyrt per märke och de kan hjälpa till att ta fram ett underlag från en teckning eller dataproducerad bild.

Vem är då konstnären i den här samlingen?
:roll: :wink:
//Andreas
1200 GSA -08
660 XTZ Ténéré -92
jerrych
50cc
50cc
Inlägg: 56
Blev medlem: ons 11 okt 2006, 12:01
Answers: 0
Ort: VA-08/Vellinge, V. Ingelstad.

Inlägg av jerrych »

Tack Andreas för länken. Verkar till att vara ett bra ställe. Jag är tyvärr ingen konstnär, men har en liten inre bild av hur det skulle kunna se ut. Tänk er en varadero som kör genom en vattensamling och framhjulet skvätter upp vattnet som bildar V-et i varadero, sen en just bakgrund. Föraren står eller sitter när han/hon kör. Vet inte om det är genomförbart, snyggt eller hur andra tycker, men det är som sagt bara en ide´. Spinn gärna vidare eller kom med andra förslag. Ju fler som är med desto billigare blir det. Plus att det hade varit kul att ha ett gemensamt märke för oss varadero/transalp-åkare i Sverige.

mvh

jerry
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Inlägg av Fibern »

jerrych skrev: Tänk er en varadero som kör genom en vattensamling och framhjulet skvätter upp vattnet som bildar V-et i varadero, sen en just bakgrund. Föraren står eller sitter när han/hon kör.
mvh

jerry
Äähmmm.......vi är ju några här som kör TA också. :( Får inte vi också vara med?
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
joeng38
250cc
250cc
Inlägg: 298
Blev medlem: sön 28 maj 2006, 12:40
Answers: 0
Ort: Huddinge, TA 600 -92
Kontakt:

Inlägg av joeng38 »

hehe ja forumet heter transalp.se, varadero halkade in lite senare. Men vi tycker om er ändå :lol:

denna är ju kanske inte så het för hojåkare www.varadero.se


:wink: :wink:
MVH JohanE
TA 600 -92, 7800mil
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 680
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Inlägg av Jan-Olov »

Förslag HONDA XL. Sedan på tal om märken, hur fäster man ett märke på ett goretexställ utan att förstöra plagget?
jan-Olov
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Jan-Olov skrev:Förslag HONDA XL. Sedan på tal om märken, hur fäster man ett märke på ett goretexställ utan att förstöra plagget?
Tycker det är ett trevligt förslag som jag gärna är med på men har samma fundering som du Jan-Olov och skulle gärna se ett klisrermärke istället att sätta på korvlådorna t.ex.

Text förslag: Förutom Honda XL så ska väl webbadressen vara med ute i kanten på ett runt märke förslagsvis. Och plats för namnen Transalp & Varadero ska det väl finnas.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Inlägg av Fibern »

Eller ett runt märke med honda-vingen och XL i mitten plus enkelt stiliserade Varadero respektive Transalp-maskiner upptill och nedtill.
Kanske för krångligt och plottrigt. :?:
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 680
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Inlägg av Jan-Olov »

Ja ett klistermärke tycker jag skulle vara bättre. Jag har mitt klubbmärke både på hojen och hjälmen.
jan-Olov
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Inlägg av Tramsvalp »

Vi har två adresser till forumet, transalp.se och XL-forum.se, för den som inte visste. Så ett varaderomärke slipper ståta med transalp.se.

Designen på ett ev tygmärke ska nog vara enkel, så man inte behöver komma alldeles inpå för att se vad det föreställer. Och upplösningen är ju inte så bra.
Dekal är kanske bättre, iaf till att börja med, för att känna på designen osv.
Viktigt att adressen är tydlig, forumet är ju allt vi har.
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 680
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Inlägg av Jan-Olov »

Tramsvalp skrev:forumet är ju allt vi har.
Hmm
jan-Olov
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Inlägg av Tramsvalp »

Jan-Olov skrev:
Tramsvalp skrev:forumet är ju allt vi har.
Hmm
Vadå Hmm?
På ett "klubbmärke" för transalp.se/XL-forum.se bör adressen vara framträdande om jag ska vara intresserad. Nåt annat namn finns ju inte.
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Användarens profilbild
cub
125cc
125cc
Inlägg: 131
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 19:25
Answers: 0
Ort: TA 700 -08 / Stockholm

Inlägg av cub »

Ja, för det är väl "bara" ett forum, inte en klubb? Eller?
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Inlägg av maua »

Jan-Olov skrev:Förslag HONDA XL. Sedan på tal om märken, hur fäster man ett märke på ett goretexställ utan att förstöra plagget?
Man limmar fast det med kontaktlim! Jag har limmat fast tygmärken på ryggsäckar med mycket bra resultat så jag vill gärna ha ett tygmärke! Däremot så skulle jag vilja ha klistermärke också, att ha på korvlådorna tex!

En fundering bara. Blir inte Honda sura om man använder deras logos och typsnitt? Bara en tanke. Vet att det är sniket men en del Volvoklubbar har drabbats av detta. Volvo har hotat att stämma klubbarna om dom inte tar bort "Volvo" ur klubbnamnet. Helt otroligt men sant.
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Inlägg av Tramsvalp »

Vill först säga att mina synpunkter i frågan är mina privata och har inget att göra med att jag är forumadmin. Så mina ord är inte lag, om nu nån trodde det.

Jag som inte har några konstnärliga talanger kan gärna tänka mig ett märke med enbart "TRANSALP.se" i samma stil som forumloggan. Uppiffat med nån enkel kantrand, kanske lätt böjt ed.

Helst ingen avancerad bild för min del. Jag menar, det är en sak att titta på ett snyggt märke i närbild, men de flesta kommer väl bara att se det som en färgglad klutt på en förbipasserande jacka.
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Tygmärke

Inlägg av Fibern »

Vad sägs om att helt enkelt trycka upp några T-shirts med HONDA-XL på. Att säljas endast till medlemmar. Att ha vid mc-sammankomster och mässor eller bara till vardags om man föredrar det. Förr eller senare dyker det upp någon annan medlem ur forumet som uppmärksammar dig.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Tobias
Cykel
Cykel
Inlägg: 26
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 21:54
Answers: 0
Hoj: xl1000 -08
Ort: Burträsk / Skellefteå

Re: Tygmärke

Inlägg av Tobias »

Bra ide :D skulle gärna köpa en sådan.
Skriv svar