Transalp som förstahoj? Köptips

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Blacksheep
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:13
Answers: 0
Ort: Umeå

Transalp som förstahoj? Köptips

Inlägg av Blacksheep »

Hallå alla!

Jag har börjat att så sakteliga inse att det nog är en TA jag borde skaffa mig. Möjligheten att åka skogsvägar samt att åka bekvämt efter E4an på långstyrning känns som en bra mix. Jag är lång så en någorlunda vuxen hoj bör det vara.

Har hittat en 98a som gått 2.100 mil varav nuvarande ägaren kört den sen 99 då han köpte den med 5-600 mil på mätaren. Jag har inte sett den själv men den ska vara i strålande skick. Jag ser ingen anledning att tvivla på uppgiften då han är pensionerad och bor på landet, borde finnas goda förutsättningar för ett bra boende för den bågen. Såvida inte barnbarnen tagit ut och luftat den alltför ofta och inspirerat...

Begärt pris är 38.000.- Vad tycks :?:

Jag har ingen panik till köp för det är några praktiska detaljer att lösa först, men jag erkänner gärna att jag känner mig lite torsk redan då jag så annonsen:-) :oops:
Användarens profilbild
redtroll
50cc
50cc
Inlägg: 58
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 13:34
Answers: 0
Ort: Malmö TA600 -95

Inlägg av redtroll »

Jag tycker att du ska kika på blocket, eller något annat annonsforum. Och på så vis bilda dig en uppfattning om prisbilden.
Priserna brukar ju dessutom sjunka lite efter sommaren.
Men du kanske inte vill vänta så länge :)

Jag hittade flera cyklar från 30000 till 40000 som gått 2500-3000 mil, efter att har surfat runt lite.
Frågan är ju hur långt du är beredd att åka för att hämta skönheten...
Redtroll
TA 600 -95
Medlem i Skånes Motorcyklister - www.skmc.se
Användarens profilbild
daumas
Cykel
Cykel
Inlägg: 36
Blev medlem: ons 17 maj 2006, 19:48
Answers: 0
Ort: Stockholm

Inlägg av daumas »

Priset låter väl rimligt, kanske går det att pressa någon tusenlapp. Finns papper på service? Saker som inte är standard men som kan vara bra om de finns med: centralstöd, motorbågar, bågar till sidväskor, handtagsvärme---
Cyberhonda
50cc
50cc
Inlägg: 94
Blev medlem: lör 03 jun 2006, 11:03
Answers: 0
Ort: Sandviken

Inlägg av Cyberhonda »

Om det finns lite extrautrustning på den och är i bra skick (drivpaket och däck tex) så är priset inte helt fel, jag tycker det är ett stort plus att samma ägare har haft den så länge, han har koll på istort sett ALLT som är bytt/lagat på hojen!

Jag har en -99 med motorbåge, fick med Givi väskor/bågar, ljuddämpare med gött ljud, nya däck, nybes och jag gav 37000kr för den hos en Hondahandlare, så de ligger väl där nånstans i pris.

Åk och prova :D
Blacksheep
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:13
Answers: 0
Ort: Umeå

Inlägg av Blacksheep »

Jag hittar bara en 5-6 TA när jag söker på Blocket, har jag för snäva sökkriterier? ("MC", "trans alp")

Sitter väl en Givi topbox, i övrigt vet jag ej så mycket. Enligt de bilder jag sett har den ej centralstöd.

Han har haft en del spekulanter som velat pruta, dock inte han...
Användarens profilbild
daumas
Cykel
Cykel
Inlägg: 36
Blev medlem: ons 17 maj 2006, 19:48
Answers: 0
Ort: Stockholm

Inlägg av daumas »

Om du skriver ihop namnet till "transalp" så får du 70 träffar till och lite mer att jämföra med
:wink:
Skriv svar