Har köpt Varadero - Hojval

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Tobbe varadero
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 11
Blev medlem: fre 25 sep 2009, 22:10
Answers: 0
Ort: SNART VARADERO / öRNSKÖLDSVIK

Har köpt Varadero - Hojval

Inlägg av Tobbe varadero »

Efter 88 provkörda hojar, (ägt 12st) har jag bestämt mig för en Varadero-09,
ska hämta den till veckan i Umeå.
Kanske jag hittat hem nu? Visst är det svårt att bestämma sig alla är så olika och bra på sitt vis men det får bli en kompromiss mellan effekt och komfort.
Lev nu
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Inlägg av maua »

Grattis till ett grymt hojjval!

Du kommer upptäcka hur mångsidig den är ju mer du kör. Det blir bara roligare och roligare ju längre du kört den.
Den kan kännas bufflig och stor i början men när man lärt sig hur den ska köras så är kulfaktorn obegränsad. Jag har kört 4000 mil med min snart och jag slås fortfarande över hyr rolig den är.
Om du inte redan behärskar motstyrning så lär dig det på Varaderon. Det är enda sättet att köra och får cykeln att göra som du vill!
Du rastar ett par sporthojar på dom kurviga landsvägarna! Fotpinnarna skrapar och du går in i kurvan med lätt sladd på bakhjulet! Plötsligt ser du en grusväg som bara måste undersökas. Väl inne på den så sprätter du grus i fina kaskader. Kanske inte riktigt lika fort som han på KTM990:in men nästan! Väl ut på landsvägen igen tar du sikte på motorvägen för att komma hem till sportspegeln. Upp i 150km/h och du kan köra med en hand på styret. Inget stök med massa fartvind i bröstet, bara bekväm touring! Helt fantastisk mångsidighet!
André
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 16
Blev medlem: lör 29 nov 2008, 18:14
Answers: 0

Inlägg av André »

Jag kan bara hålla med !!!!
kör xvs650-97 xl1000v-99
Användarens profilbild
HELLMAN
Cykel
Cykel
Inlägg: 25
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:26
Answers: 0
Ort: Varadero-00 Nyköping

Inlägg av HELLMAN »

Instämmer till fullo!! :P
Tobbe varadero
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 11
Blev medlem: fre 25 sep 2009, 22:10
Answers: 0
Ort: SNART VARADERO / öRNSKÖLDSVIK

Inlägg av Tobbe varadero »

Har lite problem med hur man svarar i forumet, får se om det här fungerar.
Tack för dom positiva svaren, har varit skeptisk till Varadero för den ser tung och klumpig ut, provade den för några år sedan, satt jättebra (då också) men vill prova ett alternativ till min Transalp.
Det blev en Fazer 1000, BMW 1200GS, BMW1200RT, FJR och nu senast en VFR.
BMW saknar någonting, känns bara maskin, men VFR:en är jag förtjust i men det är körställningen som bli jobbig på längre sträckor.
När jag provade Varaderon nu i sommar igen föll alla bitar på plats, den kändes inte alls så tung, lätt att smygköra, otroligt mjuk gång för en V-twin, motorn drar otroligt bra riktigt kul, trög i kurvor jämfört med VFR men så mycket bättre körställning den slår Pan European, men vill nog byta ruta till MRA (funkar bra på VFR)

Ps körde in på en skogsbilväg under min sista provrunda (30mil) var först livrädd att sabba lånehojen men det gick ju bra! kände mig faktisk trygg.
En Honda ska det va en Varadero får det bli
Hoppas väskor och värmehantag blir monterat i veckan för jag läntar som en en barnunge trots mina 51år
Lev nu
Användarens profilbild
Larsa
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 08:08
Answers: 0
Ort: XL1000VA-10/Kungsbacka

Re: Varadero

Inlägg av Larsa »

Är lite intresserad att byta upp mig. Så har du något mer att berätta angående bytet till en Varadero?
Jag själv är lite ny på det här med MC men kör regelbundet till och från jobbet. Där verkar min Transalp vara helt grymm. Några avstickare har det också självklart blivit, bla. en långtur till Norge som var helt suverän.
Dock saknar jag något. Jag 'tror' jag saknar lite mer tyngd, bättre för 2 samt touring stuk. Vill dock inte byta bort att det går att köra grus, inte för att jag kör där speciellt ofta men det händer och då vill jag ha en hoj som fungerar som man förväntar sig.
Användarens profilbild
HELLMAN
Cykel
Cykel
Inlägg: 25
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:26
Answers: 0
Ort: Varadero-00 Nyköping

Re: Varadero

Inlägg av HELLMAN »

Den funkar förträffligt på grus! :P
Skriv svar