Idag..

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Ålder: 52
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Kontakt:

Re: Idag..

#6273 Inläggav Ralf-FIN » lör 01 aug 2020, 02:08

Ja som sagt... man har ju suttit och deppat här hela jäkla sommaren då den planerade turen som också inkluderade XL-träffen inte blev av :ffs Märkligt ibland hur man reagerar och blir halvt apatiskt och inte har lust med nånting då det skiter sig sådär kungligt :(
Men... tack vare detta eminenta forum så har man ju skaffat sig vänner land och rike kring under åren, och det behövdes ju inte mer än ett meddelande från min vän Jan i Norge för att väcka mig till liv :D Jovisst hade jag väl tänkt att ta en par dagars utflykt för mig själv där uppe i norr... och visst har dedär ensamutflykterna sin charm, men nog är det ju alltid trevligare att fara ut på tur i gott sällskap då nån anmäler intresse att slå sällskap *thumb_up*

Så nu blev det att planera rutt och se fram emot en tur än en gång. Timmen blev sen som vanligt så jag har just packat hojen klart, men ser verkligen fram emot att dra norrout imorron :D Jan startar från Porsgrunn tidigt imorron bitti så han har en rejäl utmaning att komma sig till vår mötesplats en bit söder om Skibotn. Jag startar väl där 10-tiden och har en ganska behaglig 2-dagarsresa att komma dit, lär väl övernatta nånstans i höjd med Övertorneå. Enda boendet som är bokat är för söndag-måndag där söder om Skibotn och om vädret tillåter så kör vi tälta så långt vi kan. Det blir 4 dagar i Finnmark och ett par dagar i finska Lappland så det kommer att bli kul 8) Totalt en 9-dagars resa så det räddar säsongen *yes*
Så man ska väl ännu en gång påpeka att kontakterna och vänskaperna som skapats via detta forum levererar på bästa sätt :clap

Let the "UpNorth2020" begin :rock-on
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"

Användarvisningsbild
Peter
1200cc
1200cc
Ålder: 56
Hoj: Varadero XL 1000-01
Kontakt:

#6274 Inläggav Peter » lör 01 aug 2020, 07:41

Då får man önska en god tur

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Användarvisningsbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Ålder: 65
Hoj: Varadero XL1000-07

#6275 Inläggav JanneBoj » lör 01 aug 2020, 08:44

Är inte lite avundsjuk Ralf. Jag har testat hojen några gånger denna säsong men nu har den stått sen veckan före midsommar. Hoppas att min axeloperation om tre veckor gör åkandet till ett nöje igen. Jag brukar köra mellan 1500 och 2000 mil per säsong i vanliga fall.
Ha nu en jättebra resa. Ta det lugnt och undvik diken. Hälsa Jan så mycket från mig.

Användarvisningsbild
Stefan
Council - Moderator
Council - Moderator
Ålder: 62
Hoj: XL 700 VA -11

#6276 Inläggav Stefan » lör 01 aug 2020, 18:02

Instämmer med Peter, go tur på er!
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild

Återgå till "Allmänt snack"