SMC's "Full kontroll" guiden.

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

SMC's "Full kontroll" guiden.

Inlägg av Ralf-FIN »

Jag citerar SMC:

"Boken Full Kontroll är ideella organisationers unika satsning på utbildning för trafiksäkrare MC-förare. Boken skrevs av Norsk Motorcykkel Union för 15 år år sedan. Den har sedan dess varit den självklara instruktionsboken om hur man kör motorcykel. Körtekniken för motorcykel är densamma i hela världen, därför har Full Kontroll översatts till flera språk. Nu finns Full Kontroll även filmatiserad i inte mindre än 27 delar, som tillsammans utgör en gedigen guide till säker MC-körning. SMC uppmanar alla motorcyklister att titta på den."

http://www.svmc.se/school/Full-Kontroll/
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: SMC's "Full kontroll" guiden.

Inlägg av Stefan »

Ja, den där innehåller en bra sammanfattning av många nyttiga ting *thumb_up* Pdf:en har jag läst några gånger, men i det formatet blir det ju ännu mer lättillgängligt. De är duktiga, de där norrmännen. Jag fick allt ett par mindre påminnelser även denna gång i ett för mig nytt format. De verkar kloka over there också, när jag hörde rådet "nyttja kollektivkörfält där sådant finns", så log jag lite... De har tydligen insett att det är rätt bra att MC kan köra där, till skillnad från träskallarna här :clap :clap

Bra grej med mycket nyttigt, och även att SMC flaggar för klippen *thumb_up* Rekommenderas!
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Skriv svar