Går priserna för Varadero upp..?!?

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Daniel
250cc
250cc
Inlägg: 471
Blev medlem: sön 16 jul 2017, 22:40
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000VA -04
Ort: Kinna

Går priserna för Varadero upp..?!?

Inlägg av Daniel »

Jag roar mig ibland med att slänga ett öga på Blocket och jag får ibland för mig att priserna på Varadero går upp...
Jo - det kanske flukuerar lite beroende på säsong, men ändå - när jag köpte min för knappt två år sedan tror jag ändå att priserna var lägre.

Kanske en ointressant fråga, men det verkar lite konstigt tycker jag.
:conf:
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Går priserna för Varadero upp..?!?

Inlägg av Fibern »

Morrn @Daniel. Då jag tycker ämnet definitivt har med mc att göra, flyttade jag tråden hit.

Jag har också märkt en viss svängning av priser, fast nu är det länge sedan jag tittade efter hojar på blocket.
Det har väl bland annat med tillgången på hojar att göra. När jag skulle inhandla Transalpen, våren -09, fanss det massor att välja bland. Bara i Norr- och Västerbotten tror jag det fanns ett tjugotal.
Några år senare endast en handfull.
Då du köpte din Varadero hade väl nya Africa Twin nyss lanserats, så många Vara-ägare kanske bytte till CRF:en
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: Går priserna för Varadero upp..?!?

Inlägg av Ralf-FIN »

Jag tror också det kan ligga till som Fibern skriver, det var många Varaderon som kom ut på marknaden då nya CRFen kom, och med den vanliga regeln om efterfrågan och tillgång så var kanske priset lägre då.
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Daniel
250cc
250cc
Inlägg: 471
Blev medlem: sön 16 jul 2017, 22:40
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000VA -04
Ort: Kinna

Re: Går priserna för Varadero upp..?!?

Inlägg av Daniel »

Det låter ju som en väldigt bra förklaring!

Jag tittar lite på skoj på AT och VFR1000x, och konstaterar att de ligger i nypris beroende på utrustning och version mellan ca 130 000 och 190 000.
Begagnat hamnar kanske på ca 80 000 till 110 000.
När jag då hittar Varaderos som snart är 10 år ”gamla” för priser på upp till 80 000, så blir jag ju lite konfunderad...

Själv är jag jättenöjd med min gamla Varan, så jag har egentligen ingen anledning att byta, och ser jag till värdet, så måste jag ju dra slutsatsen att hojjen är en bra cykel även i ljuset av de nyare varianterna...!?
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: Går priserna för Varadero upp..?!?

Inlägg av Ralf-FIN »

Ja jag har ju aldrig ägt nån Varan, men jag har ju kört en del med kamrater som svär vid deras förträfflighet som landsvägsmaskin. Så att bara byta för att det finns nåt nyare som inte nödvändigtvis är bättre ifall nu inte offroadbehoven ändrats drastiskt, ja det vore ju knappast det smartaste skulle man väl påstå.
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
MrH
125cc
125cc
Inlägg: 200
Blev medlem: tor 28 jul 2016, 21:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-04
Ort: Varekil
Kontakt:

Re: Går priserna för Varadero upp..?!?

Inlägg av MrH »

Det känns lite märkligt om priserna skulle vara på väg upp. Jag hade min Varadero ute på Blocket i flera omgångar mellan maj och september och fick inte ett enda svar. Inte ens det där obligatoriska skambudet. Och då hade jag ändå lagt mitt pris på samma nivå som övriga -03:or. En av dom ligger för övrigt fortfarande ute men ca 10000:- lägre än från början, om jag inte minns helt fel.
//Magnus
http://www.haellquist.com
Kör aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.
Skriv svar