VIM#18 i Sverige?

Berätta vad som är på gång. Bjud in eller tipsa kompisarna.
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: VIM#16 i Sverige?

Inlägg av Fibern »

Skye skrev:Fått en förfrågan om att vara värd för 2016 års Varadero International Meeting tack vare att jag visat den tråden om vår Xl-träff.
Datumet (13/5--16/5-2016) ligger i mitten av maj och frågan är var i vårt land vi kan ha det.
Bodens fästning? Åland i samproduktion med Finland? Gotland eller Öland?

Vad vet jag, kom med bra förslag.
Jaa, Boden! Hör med försvarsmakten om ni inte kan få logera i turistfortet på Rödberget. :wink: Det vore nåt. :clap
Och garanterat stöldsäkert om hojarna får köras in på stormgraven.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bodens_f%C ... ggnationen" onclick="window.open(this.href);return false;
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: VIM#16 i Sverige?

Inlägg av mattias_wennberg »

Bättre sent än aldrig och jag vill först säga att det är ju en otrolig ära för oss att ha fått den frågan gm dig Skye!

Se vad lite filmer kan ställa till med! :)

Med sunt förnuft måste vi nog ställa oss frågan: Klarar vi av detta?
Vem ska planera?
Vart ska vi vara?
Var ska alla bo?
Vad ska man göra?
Och en hel del andra frågor väcks i mitt smått organisatoriska sinne..
Mattias
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: VIM#18 i Sverige?

Inlägg av mattias_wennberg »

Jag tror att det är klokt om vi väntar tills vi är på plats i Funäsdalen så kan vi prata om det där och då! Det är ett mycket stort projekt som kräver en hel del men visst vore det roligt! Som sagt, jag tror vi gör bäst i att diskutera det på träffen. Man kanske bör fundera på att isåfall göra om organisationen (rättare sagt få till en organisation) så att det finns tydliga ansvariga och människor som är villiga att ha detta som frivillig föreninssysselsättning?
Mattias
Användarens profilbild
Paerhc
50cc
50cc
Inlägg: 62
Blev medlem: tor 20 okt 2011, 23:47
Answers: 0
Hoj: Transalp XL700VA -10
Ort: Malmö

Re: VIM#18 i Sverige?

Inlägg av Paerhc »

Hålls det i Skåne så kommer det förmodligen mycket folk. Närheten till resten av Europa lockar nog till sig alla de där tyskarna som nämndes tidigare i den här tråden. Och så kommer det folk från Skandinavien också - plus en hel del andra - så att ha det i Skåne vore nog en bra sak. Fast det tycker kanske inte alla.

Att få se södra Skandinavien är också fint. Det som skulle vara negativt är väl att blåser så förbannat i Skåne! Man far i sidled med en Transalp om vinden ligger på, särskilt i vindbyarna. Men i maj är det oftast bra väder här. Men så ska det arrangeras och vilka vill hålla i det? Blir det vi som finns i Skåne som får hålla i det om det hålls här, eller kan andra också tänkas hålla i arrangemanget oavsett var man bor?
Användarens profilbild
Torbjörn
50cc
50cc
Inlägg: 79
Blev medlem: tor 26 jul 2012, 21:29
Answers: 0
Hoj: xl 1000 -99

Re: VIM#18 i Sverige?

Inlägg av Torbjörn »

Paerhc skrev:Hålls det i Skåne så kommer det förmodligen mycket folk. Närheten till resten av Europa lockar nog till sig alla de där tyskarna som nämndes tidigare i den här tråden. Och så kommer det folk från Skandinavien också - plus en hel del andra - så att ha det i Skåne vore nog en bra sak. Fast det tycker kanske inte alla.

Att få se södra Skandinavien är också fint. Det som skulle vara negativt är väl att blåser så förbannat i Skåne! Man far i sidled med en Transalp om vinden ligger på, särskilt i vindbyarna. Men i maj är det oftast bra väder här. Men så ska det arrangeras och vilka vill hålla i det? Blir det vi som finns i Skåne som får hålla i det om det hålls här, eller kan andra också tänkas hålla i arrangemanget oavsett var man bor?
Flera av våra fina skånska slott erbjuder både övernattning och god mat till en rimlig peng. Slotten ligger ofta nära goa vägar. De bästa vägarna i skåne hittar man i NV.
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: VIM#18 i Sverige?

Inlägg av Jokern »

Njaaa Skye, här måste jag ju som "Alien" hopa in och bryta lite..
Skåne är ju lite "flat" och må likna större delen av Tyskland, men kanske lite över på den andra sidan av skåne gränsen mot norrost..
Jag hade kunna tänka : Blekinge...
Vi ( familjen ) är i Blekinge, Karlshamn varje år vecka 27 och som "Alien" älskar jag naturen, klippor, skog, dom gamla ruiner, skärgården, Häxe-gryterna (som naturen själv har skapat) + att det finns jäkla bra slingar vägar därborta och en fin camping med stugor och tält plats..
Här tänker jag på Långasjönäs camping precis intill sjön....MYKET VACKERT.. *thumb_up*
Bara ett litet inhopp från mig som ser Sverige med andra ögon än svenne :respekt:
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: VIM#18 i Sverige?

Inlägg av Jokern »

Skye skrev:Jådå, Flemming. Jag hade Blekinge i åtanke men det är ju inte så långt från Öland så en dagsutflykt åt det ena eller andra hållet är väl i området så att säga.
Ja det har du rätt i..
Sen tycker jag att det ligger bra till, geografiskt set..
Med tanke på hela den sydliga delen av Europa skall köra mycket långt för att komma till Sverige..
Om man lägger VIM#18 i Blekinge då känns det som ett bra centrum för alla länder och Sverige kan visa upp mycket fint i dessa trakter..
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: VIM#18 i Sverige?

Inlägg av hogge »

Hej
Min åsikt om Öland är det suger fett ur Mc synpunkt. Finns inte speciellt mycket att titta på och tråkigt att köra rundor på (platt o tråkigt landskap). Svärföräldrarna hade sommar stuga på Sturkö i Blekinge skärgård. Det finns mycket fint i trakterna av Karlskrona. Finns många jättefina turer där ock inte minst Kroppkakor vid brofästet vid Ön Senoren på väg ut till Sturkö (rekomenderas starkt). Man kan ju alltid göra en dagsutflykt till öland om man vill men ha Blekinge som bas. Finns även en jättefin camping på Sturkö.
Mvh Hogge :silver:
Användarens profilbild
ppgtony
250cc
250cc
Inlägg: 256
Blev medlem: tor 25 apr 2013, 15:24
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-00
Ort: Uddevalla

Re: VIM#18 i Sverige?

Inlägg av ppgtony »

Detta låter ju som en fantastisk grej :rock-on fick ni diskuterat något i Funäsdalen?
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Sv: VIM#18 i Sverige?

Inlägg av Peter »

Låter som en trevlig ide.

skickat från S3-luren
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: VIM#18 i Sverige?

Inlägg av mattias_wennberg »

Varför inte? :)
Mattias
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: VIM#18 i Sverige?

Inlägg av Fibern »

Blåser upp glöden här.
Vi har ju ett gyllene tillfälle att resonera i detta ämne på träffen i Storforsen. Till exempel på lördag eftermiddag.
Vi kan väl hjälpa Mr Admin genom att;
hitta lösning för plats
komma med synpunkter
förslag på event, dagstur/er, mat, etc.

Storforsen är väl i sig ett gott alternativ att ha som utgångspunkt. Går ju lätt ta sig upp till Polcirkeln (Arctic Circle Meeting) och forsen i sig är ju en attraktion för de flesta i sydligare Europa. Dessutom är ju pingsten bara 2 dagar tidigare än fjolårets och då hade även Norrbotten rekordvarmt.
Ni som kommer till träffen, kan ju fundera på saken inför Storforsen.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
51-an
50cc
50cc
Inlägg: 65
Blev medlem: tor 02 aug 2012, 11:36
Answers: 0
Hoj: 2-Hjulingar

Re: VIM#18 i Sverige?

Inlägg av 51-an »

Hej!
Varför inte VIM#18 i KOSTA.
Titta gärna på Goldwing Träffen 2015 Kosta.
Tyskarn kan här få klappa våra älskade Älgar.
51-an
50cc
50cc
Inlägg: 65
Blev medlem: tor 02 aug 2012, 11:36
Answers: 0
Hoj: 2-Hjulingar

Re: VIM#19 i Sverige?

Inlägg av 51-an »

Hej!
Jag var dåligt påläst det blir nog bra med VCIM#19.
Var det någon som var nere i NANT på VCIM#17.
Vore roligt att höra om erfarenheter därifrån.
Södra Frankrike lockar man får nog friska upp Franskan.
Skriv svar