NORGETUR i Oktober

Berätta vad som är på gång. Bjud in eller tipsa kompisarna.
Olle Å
250cc
250cc
Inlägg: 324
Blev medlem: sön 10 maj 2009, 20:53
Answers: 0

NORGETUR i Oktober

Inlägg av Olle Å »

För de som vill se färgprakten i norska fjällvärlden och samtidigt få en upplevelse när det gäller krokiga och backiga vägar. Häftiga serpentinvägar och kurviga grusvägar.
Prel program.
10/10 fredag kväll samlas vi hemma hos mig i Borgvik, Värmland. 4 B&B finns 100:-pp.

Lördag avfärd mot Geilo. Passerar Gaustatoppen där vägen går ca 1260 möh. Ev. avstickare till Rjukan för lunch.

Söndag mot Lom. Genom Hol på väg 50m mot Aurlandsvangen och sedan upp på högfjället i stället för att åka i en lång tunnel. passerar Övre Årdal för vidare färd över ett nytt flällmassiv med otroligt krokig asfaltväg. Vidare över Sognefjäll, v. 55, där vägen går ca 1600 möh. Dagsetappen slutar i Lom

Måndag drar vi mot Geiranger och vidare till Trollstigen. Igen otroliga vägar med häftiga serpentiner på flera håll. Om vi hinner kan vi ta bilfärga från Geiranger till Hellesylt på vägen tillbaka till Lom.
Har vi tur med vädret kan vi åka v. 238 och se på sommaskidåkning eller bara ta en fika där.

Tisdag tänkt att göra några utfärder runt Lom. Finns en hel del fina vägar och vyer att kolla på. Exis Blåhöj, Jotunheimervägen finns inom räckhåll likväl som Dovrefjäll. Räcker inte en dag kan vi ta två, kanske.
Eftersom vi hyr hytte i Lom flera nätter kan vi låta en del utrustning var kvar där. Då är det ju varmt i hytten då man kommer tillbaka.

Onsdag ( ev) hemfärd till Värmland

Om du är intresserad, så maila mig olle. [email protected] eller ring 070 3616400

Vill ha din anmälan före 1/10

Vi kommer att köra på grus, men mest asfalt.
Vill bara ha med sk. offroadhojar.
Om vägen är för dålig, byt hoj.
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: NORGETUR i Oktober

Inlägg av Jokern »

Ja det hade varit skönt att följa med..
Men jag har kört där 2 år i rad nu och vill se nått annat i Norge..
Hoppas att ni får en trevlig runda utan frost o snö *thumb_up*
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
janne
50cc
50cc
Inlägg: 68
Blev medlem: mån 11 maj 2009, 18:46
Answers: 0
Hoj: Crosstourer XD -13
Ort: Sandared
Kontakt:

Re: NORGETUR i Oktober

Inlägg av janne »

Verkar vara en härlig tur, varit där flera ggr, själv sitter jag på pass då älg jakten startar den veckan *drinking_beer*
Skriv svar