Ny ruta beställd till Varadero, 18 cm högre än originalet

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och motorbågar
Använd sökfunktionen om vindrutor
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
monza
125cc
125cc
Inlägg: 131
Blev medlem: sön 25 feb 2018, 08:56
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000VA-07
Ort: Östersund

Ny ruta beställd till Varadero, 18 cm högre än originalet

Inlägg av monza »

Jag hoppas jag kommer ännu lite närmare att minska turbulensen med denna som utgångspunkt;

https://www.ebay.co.uk/itm/HIGHEST-TOUR ... ect=mobile
// //
Daniel
250cc
250cc
Inlägg: 471
Blev medlem: sön 16 jul 2017, 22:40
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000VA -04
Ort: Kinna

Re: Ny ruta beställd till Varadero, 18 cm högre än originalet

Inlägg av Daniel »

Intressant!
Återkom gärna med ett omdöme...
monza
125cc
125cc
Inlägg: 131
Blev medlem: sön 25 feb 2018, 08:56
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000VA-07
Ort: Östersund

Re: Ny ruta beställd till Varadero, 18 cm högre än originalet

Inlägg av monza »

Första omdöme, "känn och kläm". Den är rejält hög och känns stabil/solid. Märkt "Varadero" i nedre framkant, precis som bilderna i länken hos säljaren visar. Original är ju märkt "Honda". Bild kommer. Ska montera den i helgen så då får vi se passform etc.
Sedan kommer det att ta 4 månader innan jag kan ta ut hojen och testa rutan mer ingående.
// //
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Ny ruta beställd till Varadero, 18 cm högre än originalet

Inlägg av V Saarela »

Nu är ju inte jag speciellt lång(1,74) så en för hög ruta blir inte riktigt bra. Den får ju inte bli så hög att man inte ser "över kant", tex när det spöregnar. Mörk ruta känns ju heller inte som något bra val, man vill ju ändå genom rutan se vad som händer framför hjulet?
Jag kör själv med en ruta som är 60cm hög. Insprutaren har ju två lägen att montera rutan och jag har den då i det lägre läget. Ingen turbulens och kör alltid med öppet visir(förutom när det är kallt eller regnar).
monza
125cc
125cc
Inlägg: 131
Blev medlem: sön 25 feb 2018, 08:56
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000VA-07
Ort: Östersund

Re: Ny ruta beställd till Varadero, 18 cm högre än originalet

Inlägg av monza »

Jag är 197 så av det jag testat nu med den nya rutan, ser jag fortfarande med marginal över. Vad som händer kort framför hjulet, hinner jag ändå inte påverka, utan det är det som händer längre fram och där ser jag som sagt över.
Men just nu är ingen ruta monterad då jag väntar på ett gps-fäste. Om inget sånt kommer inom kort blir det att montera ruta o köpa fågelpinne som jag såg att du säljer.
// //
Skriv svar