BELÄGG fråga

Snacka oljor, stift, filter, drev, kedjor, däck och annat som slits
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Richaud
125cc
125cc
Inlägg: 206
Blev medlem: sön 05 sep 2010, 20:07
Answers: 0
Hoj: XL1000-01
Ort: Borlänge

Re: BELÄGG fråga

Inlägg av Richaud »

Får prova nya original ett tag..jag hoppas jag blir av med känslan att mina bromsar är glappa..svårt att beskriva men när jsg bromsar hårt känns det som bromsarna tar.släpper.tar.släpper detta trots renovering av bromscylinder pp vnstr ok samt byte och luftning av vätska..
Människan är en lärling, smärtan hennes mästare
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: BELÄGG fråga

Inlägg av Stefan »

Hmmm... känns som att det finns en del att lära i den här tråden *thumb_up*
@Manne, har du mer info? Pris är ju så klart en faktor av flera...
En grej jag har funderat på med min... Jag tycker det gnisslar i bakbromsen vid användning. Har fått en känsla av att beläggen släpar lite bak (vilket de faktiskt gör med upplyft bakhjul) och där igenom "glasas" lite. Men har haft bort beläggen och smort upp glidpinnar, glidytor m.m. ett gäng gånger, dock utan egentligt resultat. Någon med idéer?

<edit> Jo, för att återgå lite till originalfrågan i tråden, om någon redan redan har forskat på frågan om "Organiska, Halv organiska och sintrade" belägg, vore det kul med lite input här *thumb_up*
</edit>
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: BELÄGG fråga

Inlägg av Peter »

Det låter som du har gjort det som är brukligt.
Mina har inte kärvat nånting, så där har jag haft tur.
Det kan inte vara nån packning till kolven som svällt och gör att det kärvar :conf:
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: BELÄGG fråga

Inlägg av Stefan »

@peter, uteslutet är det ju inte, men ljudet har funnits med sedan hojen var ny, så det kan ju kännas lite underligt, och det är ju en -11, så den rullar ju på tredje säsongen nu..
Bad förresten snubben på verksta'n kolla vid ett tillfälle, han tyckte allt verkade OK, så det kan ju vara jag som är överkänslig :oops:
Tycker bara det känns lite irriterande när det (ibland, det verkar komma och gå) skriker om bakbromsen. I vardagslag och stad/landsväg använder man den ju inte mycket, men på grus blir det ju en del. Var inne på att det kunde vara orsaken, och försökte använda den mer ett tag, "slita in den" typ. Men det gjorde väl ingen direkt skillnad.
Nåja, ingen jätte-issue, får väl se om det ändrar sig något om jag passar på att byta även baktill (till icke Honda då). Bara tänkte om någon har någon direkt erfarenhet av fenomenet, Annars kan jag leva med det :lol:

Tack ändå, kompis!
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Skriv svar