Dreven ser ok ut,men kedjan var nog dålig redan när jag köpte hojen för 2 år sen.Nu rasslar den och tar man tag i kedjan på bakdrevet o drar så är det skapligt glapp.
Tror firman jag köpte av gjorde en fuling o byte bara dreven.
Köp av nytt drivpaket
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Re: Köp av nytt drivpaket
Ja, då lär du nog märka av att en del mindre önskade ljud försvinner...
Hoppas det blir bra för dig
Hoppas det blir bra för dig
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen
Re: Köp av nytt drivpaket
Nuförtiden är ju drivpaket relativt billigt och dessutom så är det ju att svära i kyrkan när man nämner att man ska byta bara framdrev mitt i alltihopa. Kedja och drev ska ju alltid bytas samtidigt säger dom lärda.
När jag gjorde mitt lilla "inte smörja kedjan" så var det ju framdrevet som rök först, vilket i sin tur gjorde att resten följde med. Jag köper definitivt argumentet att man byter framdrevet nångång, sen om det räcker med en gång eller två får man ju tvista om sinsemellan. Framdrevet är ju också den billiga delen i drivpaketet(dryga hundralappen).
Om man nu håller koll på kedjans sträckning, håller framför allt högtryckssprutan borta och byter framdrevet vid cirka 2-3000 mil så.......annars så tycker jag inte att man ska behöva öppna och hålla koll på framdrevet?
Tar man tag i en kedja längst bak och drar i den bakåt:
- ett nytt drivpaket går inte kedjan att dra ut "en millimeter"
- går den att dra ut en liten bit så är den okej
- när bilprovningen testar och får in en stor skruvmejsel mellan kedja och drev så blir det avslag
Utöver det så kan ju sen en kedja skära i en länk osv, men det är ju en annan sak......
(Tack för reklamen akerman )
När jag gjorde mitt lilla "inte smörja kedjan" så var det ju framdrevet som rök först, vilket i sin tur gjorde att resten följde med. Jag köper definitivt argumentet att man byter framdrevet nångång, sen om det räcker med en gång eller två får man ju tvista om sinsemellan. Framdrevet är ju också den billiga delen i drivpaketet(dryga hundralappen).
Om man nu håller koll på kedjans sträckning, håller framför allt högtryckssprutan borta och byter framdrevet vid cirka 2-3000 mil så.......annars så tycker jag inte att man ska behöva öppna och hålla koll på framdrevet?
Tar man tag i en kedja längst bak och drar i den bakåt:
- ett nytt drivpaket går inte kedjan att dra ut "en millimeter"
- går den att dra ut en liten bit så är den okej
- när bilprovningen testar och får in en stor skruvmejsel mellan kedja och drev så blir det avslag
Utöver det så kan ju sen en kedja skära i en länk osv, men det är ju en annan sak......
(Tack för reklamen akerman )
-
- 125cc
- Inlägg: 187
- Blev medlem: ons 29 aug 2012, 20:49
- Hoj: Varadero XL1000-02
- Ort: Norrköping
Re: Köp av nytt drivpaket
Här var det snabba ryck,fick hem det i dag
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
- 125cc
- Inlägg: 187
- Blev medlem: ons 29 aug 2012, 20:49
- Hoj: Varadero XL1000-02
- Ort: Norrköping
Re: Köp av nytt drivpaket
Monterat o klart
Har en fundering det gamla framdrevet var klätt med gummi packning på båda sidor,det nya hade inte det ?
Har en fundering det gamla framdrevet var klätt med gummi packning på båda sidor,det nya hade inte det ?
- hogge
- 996cc
- Inlägg: 1194
- Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
- Hoj: XL1000+Winge+XT660X
- Ort: Veberöd-Skåne
Re: Köp av nytt drivpaket
Det är Hondas eget drev som är gummiklätt för en tystare gång.
Hogge
Hogge
-
- 125cc
- Inlägg: 187
- Blev medlem: ons 29 aug 2012, 20:49
- Hoj: Varadero XL1000-02
- Ort: Norrköping
Re: Köp av nytt drivpaket
Jag misstänkte att det var så,tack hogge