Vibrationer vid gaspådrag

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Vibrationer vid gaspådrag

Inlägg av Fibern »

Då har du nåt att jämföra med. Så stor skillnad borde det inte vara mellan de olika maskinerna.
Är detta något som börjat efter köpet, eller har det gjort så från start? Tänker mest på åberopande av fel vid köpet.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
XLrajder
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 29 jul 2019, 16:25
Answers: 0
Hoj: Varadero xl1000-02
Ort: Borlänge

Re: Vibrationer vid gaspådrag

Inlägg av XLrajder »

Det har vart så sen köpet.
Nu har jag gjort en riktig fuling och gummichimsat ryckutjämnarna för å se om de vart nån form av skillnad, de vart iaf skillnad.
Sen boosta jag bränslet med oktanhöjare som Botte rekomenderade och de vart en jädra skillnad på gången, så får jag hem dom nya ryckutjämnarna och får fortsätta köra på spetsad 98oktan så hoppas jag på ett bra resultat.
Jag håller tummarna för jag gillar modellen Varadero
Användarens profilbild
Skye
125cc
125cc
Inlägg: 213
Blev medlem: lör 20 maj 2017, 00:50
Answers: 0
Hoj: XL1000 -08, LC4-98
Ort: Ryggebol
Kontakt:

Re: Vibrationer vid gaspådrag

Inlägg av Skye »

För mig låter detta som det är luft och avgasproblem, samt i yttersta fall att statorn inte levererar tillräckligt med volt för att tändningen skall hänga med vid pådrag

Skulle börja med att byta avgaspackningarna då dessa egentligen är slut efter en normal säsong och då drar in tjuvluft. (tjoff, tjoff, tjofff)
Köp nya klammor till av typen rostfri mikalor då originalklamman nog antagligen rostat sönder.

Sedan se över förgasarna om dessa fått skit i sig. Finns två stycken filterkuddar i luftburken som kan ludda av sig och fastna i förgasaren.

kolla tändstiften, skaffa iridium DPR8EIX-9
https://www.carpimoto.it/en-SE/Bike_Hon ... k-Plug.htm
(Om du ändå handlar, så är bromsbeläggen billiga oxå)

När jag bytte till Slip-on fick jag en helt ny hoj i vridet på förgasar varaderon. Fick nya pipor och blev tätt

Konsultera Fottas i Ludvika
Skriv svar