Nithro - Ska precis ta kort och ska ha en transalp

Berätta om dig och ditt. Trådnamn börjar med forumnick!
Är ett bra sätt att säga hej och att du har anslutit till forumet.
Användarens profilbild
Nithro
Cykel
Cykel
Inlägg: 34
Blev medlem: lör 02 jun 2012, 22:28
Answers: 0
Hoj: Transalp -01
Ort: Orsa

Nithro - Ska precis ta kort och ska ha en transalp

Inlägg av Nithro »

God kväll,

Har suttit och läst detta excellenta forum anonym ett tag.
Är en 36-årig dalkarl som alltid velat ta mc kort, men inte kunnat pga olika anledningar. Har nu dock bestämt mig, och börjat kanske inte fixar allt i år, men ska ha det klart till nästa sommar i värsta fall.

Börjar kanske lite i fel ände på sätt och vis, men sån är jag, den normala vägen är inte alltid den vägen som passar. Har börjat med att fixa lämpan (klar), folk att övningsköra med (klart med 4... ), utrustning (saknar bara stövlar som kanske fixas imorrn).
Och så klart vilken cykel ska man ha? Har alltid tittat på Africa Twinen och vart sugen, men gjorde en resa och kollade olika och kom fram till att en Transalp är perfekt. Tanken är att ha en från 2000 cirka då de ligger i en bra prisklass för mig som förstacykel.
Alla tips om vad som ska kollas på en begagad mottages gärna.

Men nu dags att fortsätta rota i forumet.

Vi ses.
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: Nithro - Ska precis ta kort och ska ha en transalp

Inlägg av hogge »

Välkommen hit Nithro *thumb_up*
Användarens profilbild
Äventyret
250cc
250cc
Inlägg: 482
Blev medlem: tis 06 mar 2012, 21:44
Answers: 0
Hoj: Transalp 650 -01
Ort: Göteborg

Re: Nithro - Ska precis ta kort och ska ha en transalp

Inlägg av Äventyret »

Välkommen Nithro!
Jag gjorde som dig, gick o köpte mig en Transalp 01'a i mars och började övningsköra.
Nu har jag teori & upp körning kvar.

Vad du ska kolla efter kan jag inte riktigt svara på, då detta är min första hoj.
Men jag gjorde som när jag köper bil, ser om den är välvårdad kollar milen & serviceboken.
Provkör eller i detta fallet lät farsan provköra då jag inte hade något tillstånd att köra den då.
Jag är säker på att någon kommer och fyller i här med lite mer precisa saker att kolla efter.

Lycka till! Du kommer inte att ångra dig *thumb_up*
Andreas
Don't be a Russian!
Användarens profilbild
Nithro
Cykel
Cykel
Inlägg: 34
Blev medlem: lör 02 jun 2012, 22:28
Answers: 0
Hoj: Transalp -01
Ort: Orsa

Sv: Nithro - Ska precis ta kort och ska ha en transalp

Inlägg av Nithro »

Tack Äventyret och hogge.

Jo har en polare som har kört mycket och jobbat med tvåhjuliga maskiner som lovat att följa och kolla och provköra, eftersom jag antagligen bara skulle vara som en av mina grabbar på julafton om jag satte mig på en transalp.

Tror detta kommer bli en rolig resa. Har idag köpt det sista till min utrustning, skor. Så nu är det dags för cykel.

Skickat från min LG-P920 via Tapatalk 2
Skriv svar