SödraKus har hittat hit

Berätta om dig och ditt. Trådnamn börjar med forumnick!
Är ett bra sätt att säga hej och att du har anslutit till forumet.
SödraKus
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 7
Blev medlem: lör 26 sep 2020, 16:08
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 A -17
Ort: Kusmark

SödraKus har hittat hit

Inlägg av SödraKus »

Hej alla glada!
Johan Gustafsson heter jag och är en 52 årig gubbe boendes på landet ca 2 mil norr om hockeystaden Skellefteå uppe i Västerbotten.
Jag tillhör skaran av återfallsknuttar, började med lättviktare när jag var 16 och hade sen en Honda VF1000F i några år innan det blev dags för det klassiska-hus och barn.
Har även haft en Husqvarna WR 420 som med tiden blev mer eller mindre ståendes innan jag här om året sålde den till en riktig fanatiker som gjorde en helt galet seriös originalrenovering, den står numera i hans vardagsrum och glänser!!

Hursom, suget efter en hoj har kommit krypande år för år och sent i höst köpte jag en Yamaha XT 660R för att känna mig för, och det var verkligen som man mindes med frihetskänslan och alla dofter- helt magiskt! Finns inget bättre sätt för mig att "rensa skallen" man är liksom bara här och nu på nåt vis.
Sen efter några veckor så bar det sig inte bättre än att det dök upp en 2017 års Africa Twin till salu här i närområdet och plötsligt stod man där med 2 moppar...
XT:n såldes raskt vidare och jag hann tyvärr bara köra några dagar med min AT innan vintern kom med besked, men vilka härliga mil det var!
Jag gillar att åka ut på kortare dagsturer och utforska/återminnas lokala smultronställen, gärna efter grusvägar.
Just nu känns det som våren är allt för långt bort men man får försöka härda ut..
Har surfat runt här på forumet och ser att ni är många därute som har varit med ett tag och verkligen vet vad ni pratar om, känns bra med tillgång till er kunskap och visdom!

Kör försiktigt och ha det bra!
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: SödraKus har hittat hit

Inlägg av Stefan »

Mycket välkommen hit, herr SödraKus! Hoppas du ska trivas och hitta bra information.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: SödraKus har hittat hit

Inlägg av Peter »

Välkommen hit.
Jo vintern är inget vi längtar till! Så vi får hoppas den blir kort och våren tidig
Fast vi kanske har bättre odds här på Västkusten

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 1232
Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Askarbäck 1

Re: SödraKus har hittat hit

Inlägg av JanneBoj »

Södra Kusmark, I presume. Hörru, du har forumets mest aktive medlem bara ett par mil ifrån dig. Fibern bor i Storkågeträsk. Välkommen hit. Vi kanske ses i sommar tar en tripp upp till schtaan varje sommar.
_______________________________________________
// Janne *wheelie
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: SödraKus har hittat hit

Inlägg av Fibern »

Hallå där Johan. Trevligt att få en märkes-broder som "granne". Varmt välkommen till forumet.
Fin hoj du skaffat dig. Jag provkörde en på E:sons för två år sen och tänkte efteråt..."tur att jag inte har råd". :wink:
Har ju själv "originalet" Africa Twin, en årsm.-2000 som jag är mycket nöjd med.
Du borde ha sett mig puttra förbi, då jag ofta tar den vägen vid ärenden neråt kusten. Vi borde träffas över en kopp och diskutera hoj och dagsturer. *thumb_up*
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2404
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: SödraKus har hittat hit

Inlägg av Ralf-FIN »

Mycket välkommen hit ska du vara *thumb_up*

Trevligt med mera folk från norra delen av landet, det händer ju att jag har vägarna förbi där 8)
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Användarens profilbild
engson
250cc
250cc
Inlägg: 334
Blev medlem: mån 29 jun 2015, 22:58
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -06
Ort: Perstorp

Re: SödraKus har hittat hit

Inlägg av engson »

Välkommen hit! /Anders från södern :)
SödraKus
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 7
Blev medlem: lör 26 sep 2020, 16:08
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 A -17
Ort: Kusmark

Re: SödraKus har hittat hit

Inlägg av SödraKus »

IMG_20200920_194908_1.jpg
Tack allesammans!
Känns bra att man hittade hit, ni verkar vara ett härligt gäng.
Fibern det är klart att vi ska ta en kopp Java och göra en garagesyn nån gång det passar, passerade faktiskt Storkågeträsk sista dagen jag var ute och puttrade.
Detsamma gäller er andra som kan tänkas ha vägarna förbi, dörren är öppen (såvida någon är hemma ) :)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 1232
Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Askarbäck 1

Re: SödraKus har hittat hit

Inlägg av JanneBoj »

Jag har en gammal kompis i Norra Kusmark och en i Ersmark plus Fibern så jag kommer säkert att passera dig i sommar.
Sen tycker jag att du viker sista helgen i juli till den årliga XL-träffen. Mycket skitsnack, ännu mer hojsnack, en eller två
eller tre eller fler öl, lite bränt kött samt en hojtripp tillsammans. Mest troligt blir träffen i Uddevalla.
Som du kanske ser så blir dina inlägg lite fördröjda men det beror på att vi lagt in en spärr för nya medlemmar då vi inte vill
ha in en massa SPAM. De första tre inläggen måste godkännas av någon av oss moderatorer och vi hänger inte alltid vid datorn.
_______________________________________________
// Janne *wheelie
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: SödraKus har hittat hit

Inlägg av Fibern »

@SödraKus-Johan
Vi får höras av via pm här på forumet.
Vi hörs.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
SödraKus
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 7
Blev medlem: lör 26 sep 2020, 16:08
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 A -17
Ort: Kusmark

Re: SödraKus har hittat hit

Inlägg av SödraKus »

@JanneBoj du verkar tämligen hemtam i mina trakter!
Kan förstå hur kul ni har det på träffen så det vore garanterat kul att komma ner, man ska aldrig säga aldrig men med åren har jag förstått (och fått höra..) att jag har vissa problem med att vara ledig längre stunder men det kanske börjar vara dags för en riktig sommarsemester 8)

@Fibern *thumb_up*
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 1232
Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Askarbäck 1

Re: SödraKus har hittat hit

Inlägg av JanneBoj »

Ja, hyfsat hemtam är jag nog. Bästa kompisen bodde i Kusmark när jag var tonåring. Körde moppen på nån skogsväg mellan Stämningsgården och Södra Kusmark till honom. Minns en gång på vintern när det var ca 20 grader kallt. Det var fan inte roligt. Sen spelade vi i samma band och träningslokal hade vi i ett hus på deras gård så Kusmark kan jag.
_______________________________________________
// Janne *wheelie
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Skriv svar