Sista turen på 2018

Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
Kategoriregler
Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
Användarens profilbild
Empperi
Cykel
Cykel
Inlägg: 31
Blev medlem: ons 20 dec 2017, 18:39
Answers: 0
Hoj: TransAlp XL650V-06
Ort: Kemi

Sista turen på 2018

Inlägg av Empperi »

Det var dags att görä sista turen på 2018. Den gick Från Kemi - Övertorneå - Ullati - Gällivare - Nattavare - Tallberg - Överkalix -Kemi, totalt 667 km.
Videon är på finska, men kort sagt:

Först är jag på Rödupp färjan på Kalixälven. Färjän går inte på isen, så där finns isväg på vintern. I nästa klippen är jag på Jockfallen, vilken är största forsen på Kalixälven med 9 meters fall. Då är jag på B&B Gällivare, vad hjärtligt rekommenderar! På Nattavaara klippen berettär jag liten om Nattavaarans historia, då första invånaren flydde från Karelen 1670, och finska dialekten har rötter från den tiden. Efter den klippen undrar jag hur liten det finns byar på områden :)

Den var min 6. lång resa till Sverige på 2018, och kanske 6000 km totalt. Mer än i hemmalandet :) Ni har bra vägar, jag har mycket att körä på 2019 :)




Mvh,

Jan
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Sista turen på 2018

Inlägg av Jokern »

Tack för turen...
Det såg väldigt kallt ut, men mycket fint, med snö o blå himmel.




jokern.eu
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: Sista turen på 2018

Inlägg av Ralf-FIN »

Riktigt fina bilder, ljuset är fint där uppe i norr denhär årstiden 8) *thumb_up*

Korrekt iakttagelse detdär med LED-lampor i vinterväder... Eihän näillä tee talvella hevon..vitt... kettua :lol: :lol: :mrgreen:

Häftigt med vinterutflykter :rock-on
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Sista turen på 2018

Inlägg av Peter »

Mäktiga bilder
Det ät fint i norr. Här i södern är det bara tragiska vintrar! Enda fördelen är väl att vi får vår tidigare

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Skriv svar