Cardo SHO-1 g9 för shoei

Om kameror, videoredigering, GPS, datorer, mobiler, intercom etc.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
kaptenpetter
Cykel
Cykel
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 29 apr 2013, 09:01
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Kristianstad

Cardo SHO-1 g9 för shoei

Inlägg av kaptenpetter »

Vet inte om någon har sett denna än men funderar starkt på om jag ska köpa denna istället för g9.
Sitter ju helt klart smidigare på hjälmen och tydligen så har de bytt till bättre hörlurar så enligt den test jag hittat är det inte nödvändigt att byta högtalarna längre.

http://www.webbikeworld.com/motorcycle- ... om-review/" onclick="window.open(this.href);return false;

De är väldigt positiva till den men vet inte om de är helt objektiva eller inte. Det intressanta är att den är gjord för shoei men fungerar på andra hjälmar också.

http://www.cardosystems.com/motorcycles/cardo-sho-1" onclick="window.open(this.href);return false;

Finns ett par videor på youtube också men vet inte hur man länkar från iPad...

Priset är ju något högre (3195kr hos duells) men samtidigt så kanske man slipper byta hörlurar och får ett snyggare system.
kaptenpetter
Cykel
Cykel
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 29 apr 2013, 09:01
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Kristianstad

Re: Cardo SHO-1 g9 för shoei

Inlägg av kaptenpetter »

Fast här byter du inte kragen, man trycker in den mellan skyddet och skalet på hjälmen. Jag har ganska lång hals så det borde funka fint för mig. Tänkte mest att det var smidigt att inte ha den på utsidan av hjälmen. Har inte bestämt mig för något än utan får se hur jag ska göra. Blir en mer "ren" installation när det sitter på undersidan istället för på sidan. Jag gillar helt klart konceptet.
kaptenpetter
Cykel
Cykel
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 29 apr 2013, 09:01
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Kristianstad

Re: Cardo SHO-1 g9 för shoei

Inlägg av kaptenpetter »

Där har du helt klart en poäng. Det blir ju bara tumme istället för att kunna "spela" med några fler fingrar. Tänkte inte på det ska jag erkänna.
Har som sagt inte bestämt mig för något utan tänkte mer att andra också kunde få ett tips och möjlighet att diskutera lite runt den.
Tror nog att det är möjligt att vänja sig relativt fort med att bara använda tummen, särskilt för mig som inte skulle ha något att jämföra med då jag aldrig haft något intercom tidigare. Allt vad gäller samtal gör jag nog via gps:en så det är mest att byta låt och justera volym som kommer att göras vid hjälmen.
kaptenpetter
Cykel
Cykel
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 29 apr 2013, 09:01
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Kristianstad

Re: Cardo SHO-1 g9 för shoei

Inlägg av kaptenpetter »

Har beställt ett 9x nu. Blir spännande att se om jag får det till att funka som jag vill. Ska bli kul att leka med det i nästa vecka när det kommer.
Skriv svar