Ny lur, Acer Liquid E700 Trio

Om kameror, videoredigering, GPS, datorer, mobiler, intercom etc.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Ny lur, Acer Liquid E700 Trio

Inlägg av Stefan »

Jahaja, så var det väl dags då... efter tips från Skye blev det då en Acer Liquid E700 Trio.

Kan ju inte säga att Acer är ett varumärke jag fryser på direkt... Men, 3 simkort och gigantisk batterikapacitet får mig definitivt att bli intresserad *thumb_up* På så sätt kan jag ju slippa ha en jobblur och en privat, och kanske slippa ladda så förbajat ofta.

Efter beställning, fick jag så klart ett mejl med orderbekräftelse och så, såg att de skulle köra via DHL. :frust: tänkte jag då lär det ta ett tag :x Men, tusan så kvickt det gick, beställde onsdag kväll, bekrätelse direkt (så klart), besked om orderstart tidig förmiddag torsdag, besked om skickat paket vid lunch torsdag, sms från DHL under natten till idag (fredag), om jag ville ha paketet till dörren eller till uthämtningsstället. Besvarade det på morgonen, fortfarande med tanken att hämta på måndag.

Till min oförställda förvåning, får jag ett sms under tidig eftermiddag att paketet nu finns hos mitt lokala uthämtningsställe :shock: Så, på hemväg från jobbet är det bara att snurra förbi och hämta :clap Bra där, DHL *thumb_up*
OK, hem och packa upp då... :lurk:

Paketet:

Bild

Nästa lager:

Bild

Av med locket:

Bild

Detta är vad man får:

Bild

Och så här såg den ut nystartad:

Bild

Sedan satt man ju och pillade med den ett bra tag :mrgreen:

Inser dock att man har en startsträcka ett tag nu :conf: Gamla lurens Android var rätt föråldrad, och så är väl kanske jag :D

Men, lite intryck då...

STOR är den ju, som sagt... men det ska de ju vara numer. Dock både tunn och lätt som jag ser det.

Batteritiden få man väl se vad den blir i verkligheten, körde hela kvällen på sladd, där får den ligga över natten, så får man se sedan.

Pillade genast i simkorten för privata numret och jobbnumret, samt ett micro-SD på 16 GB. Funktionen med flera SIM ser ut att lira väldigt bra, kan ställa in om jag vill välja eller alltid ringa, sms:a surfa m.m. från ett av korten. Great *thumb_up* Då får surfen gå på jobbet t.v. och jag slipper uppgradera mitt lilla miniabbonnemang :D Och så kan jag ringa/sms:a m.m. från valfritt nummer.

En liten nersida kan ju vara att den aldrig hört talas om svenska som språk, men det kan jag definitivt leva med. Det gick dock att ställa om till format som passar oss bättre.

Annars känns den för mig som helt OK som smartphone betraktad, hyggligt snabb, helt OK skärm och i stort sett det jag kan önska, som inte är bortskämd med det senaste dyraste *thumb_up*

Inser dock att en liten inlärningströskel ligger framöver, min gamla Android var just det, GAMMAL. Sedan har man ju de olika skal som tillverkarna lägger ovanpå Android att tampas med också :conf: Så där har man en bit kvar :) Men men, det kommer sig väl.

I det stora hela då, jag är nöjd än så länge, tycker jag fick skaplig lur för en hygglig peng *thumb_up* Och snabbheten från Orange/DHL kan man ju knappast klaga på :clap

Luren och leverantören då:

http://store.orange.com/se/mobiltelefon ... ck-263790/
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Ny lur, Acer Liquid E700 Trio

Inlägg av Stefan »

@Skye, tack för kommentaren *thumb_up*

Själv använder jag nästan aldrig headset, kan inte med att ha proppar i öronen. Det blir egentligen bara när jag sitter vid bordet på jobbet och behöver ha händerna fria att hacka med. Provade någon BT-variant en gång, men missade jämt att ladda den :oops:

Just nu sitter jag och läser manualen till luren :D Många småtricks finns det, en del praktiska, andra not so much.

Dock är ju Acer som de är, widgeten med väder och klocka som de lagt förinstallerad och aktiv, den krashade rätt snart :ffs Och som med många tillverkarappar, går de ju inte (utan att cracka luren) att avinstallera, så jag fick deaktivera den i stället. Lade dit Klart.se i stället *thumb_up*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Ny lur, Acer Liquid E700 Trio

Inlägg av Stefan »

OK, då har jag ju haft den ett tag nu, så lite recension kan ju vara på sin plats.

Först, för 1833 spänn är jag skitnöjd :clap *thumb_up* *thumb_up* *thumb_up*

Visst, helt modern känns den kanske inte, och att det är en budgetlur märks, men för ett år sedan hade den tame*fläkt* varit "top of the line" hos t.ex. HTC.

Stooor :shock: Men återigen, lätt och tunn, så det går att leva med.

Prestanda och skärm då? Visst, återigen något år efter de som kostar 3 ggr så mycket, men helt godkänt *thumb_up* Skarp och bra skärm, och något lagg har då inte jag känt av vid hantering.

Möjligen kunde jag önska lite bättre ljud vid telefonsamtal :|

Den verkar ha en utmärkt radiodel, eftersom vår :evil: Internetleverantör inte kan få tummen ur, så kör jag den som hotspot nu, och det funkar helt OK. Inga problem att ringa/ta emot samtal här hemma heller, vilket ajfån var sämre på.

Att ha jobb och privat i samma lur, är som sagt guld *thumb_up* *thumb_up* *thumb_up*
Plats för minneskort gör inte heller ont...

Batterikapaciteten verkar också vara riktigt bra, när nu första veckans ständiga pillande gått över lite :mrgreen: Vid mer normal användning, gissar jag att det kan gå upp till en vecka utan att ladda, det är inte illa.

Sedan är ju Android i mitt tycke ett trevligare mobil-OS. Kanske man får ha lite mer koll på vad man laddar ner, men jag är heller ingen manisk app-samlare.

Ganska snart efter start, fick jag en rejält stor och sedan en mindre systemuppdatering, det KAN ju tyda på att Acer håller efter den åtminstone ett tag. Ska bli kul att se om de är med när "lolipop" släpps senare i år.

Så, med ovan faktorer viktade får den av mig 4,5 glada krokodiler *thumb_up* *thumb_up* *thumb_up* *thumb_up* :conf:
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Weepor
Cykel
Cykel
Inlägg: 28
Blev medlem: tor 07 aug 2014, 16:32
Answers: 0
Hoj: Transalp 650 -01
Ort: Värnamo

Re: Ny lur, Acer Liquid E700 Trio

Inlägg av Weepor »

Köpte nästan samtidigt just med tanke på att ha minst 2 simkort i samma mobil, dock upplever jag att den låser sig ibland när jag kör med 2 kort i.
Har i alla fall lyckats få till svenskt tangentbord på både mail och meddelandeskrivning.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Ny lur, Acer Liquid E700 Trio

Inlägg av Stefan »

2 kort här, men aldrig haft bekymmer med just den biten. Kolla om det inte går att bara få ett nytt sim hos operatören, jag tog ett nytt till mitt Tele2, inte en spänn. Det var färdigstansat till SIM och Micro.SIM, funkade hur bra som helst. Från AJ-fånen med Telenor hade jag redan ett fabriksstansat. Och minneskortet har aldrig strulat (som jag märkt i alla fall).

Däremot har jag väl lite "sneöga" mot original batteriindikator :conf: Det kan ta uppemot en vecka innan man kommer under 50%, men när man närmar sig 40%, då bara rasar det, har faktiskt blivit med död lur två gånger nu, men har väl förhoppningsvis lärt mig nu att ladda redan under 50%. Redan dit håller den ju laddning bra länge.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
mel
700cc
700cc
Inlägg: 836
Blev medlem: tor 17 nov 2011, 05:17
Answers: 0
Hoj: Transalp 1996
Ort: Örebro

Re: Ny lur, Acer Liquid E700 Trio

Inlägg av mel »

Dags för en uppdatering. Fortfarande nöjda? Hustrun har en Samsung som börjar vara trött. Kan det här vara något? Batteritiden imponerar. Håller det i sig?
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Ny lur, Acer Liquid E700 Trio

Inlägg av Stefan »

Jag är i stort sett överens med Skye där.Laddar när det börjar då under 50%, men det tar några dagar innan det inträffar. Annars är det väl mest formatet som känns stort, men så pass är ju de flesta lurar i dag. 3G räcker bra för mig med, surfar inte mycket på luren, och vet inte ens om jag har 4G på abonnemanget :D

Möjligen lite sur på all "bloatware" som inte går att bort på vanliga sättet (bloatware= program jag inte bett om och inte vill ha). Det finns metoder att plocka väck skiten, men "orka då" :D En del är Acer, en del google, men jag lever med det.

Så, ja, jag är då nöjd än så länge *thumb_up* Och priset var ju inte direkt fel heller, plus att jag såg ett behov av två sim-kort.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Weepor
Cykel
Cykel
Inlägg: 28
Blev medlem: tor 07 aug 2014, 16:32
Answers: 0
Hoj: Transalp 650 -01
Ort: Värnamo

Re: Ny lur, Acer Liquid E700 Trio

Inlägg av Weepor »

Gjorde som Skye skrev och satte korten i första o andra, använder dagligen i jobb o privat och upplever inga problem längre med att den hänger sig.
Pratar mycket i jobbtelefon om dagarna och har väl mellan 60 o 80 % kvar på kvällen, men jag laddar varje natt.
Allt som allt är jag nöjd, förbaskat skönt att bara ha 1 lur att hålla reda på. :)
Användarens profilbild
mel
700cc
700cc
Inlägg: 836
Blev medlem: tor 17 nov 2011, 05:17
Answers: 0
Hoj: Transalp 1996
Ort: Örebro

Re: Ny lur, Acer Liquid E700 Trio

Inlägg av mel »

Tack, då vet vi mer.
Skriv svar