Motorradteile i Hamburg

Länkar till bra handlare ute i världen och med rekommendationer
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
tompa65
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 27 jan 2013, 15:49
Answers: 0
Hoj: Transalp XL 700 08
Ort: Svedala

Re: Kåpglas

Inlägg av tompa65 »

Vet att det kanske inte gäller kåpglas,men eftersom jag fick svar av dig Skye så passar jag på.
Tänkte handla rör via den länken du rekomenderade till mig,men då jag aldrig handlat utomlans undrar jag hur man bär sig åt?
Priset var ju ljuvligt jämfört med att handla i Sverige.
Tacksam om du kunde bidra med några tips så man inte står där med Skånes längsta näsa sedan.
Tompa
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Kåpglas

Inlägg av Stefan »

Du beställer på hemsidan, får uppge dina detaljer (e-post, snailadress m.m.). Strax får du ett mejl med anvisningar. Vad det handlar om är att du gör en banköverföring från ditt konto till en bank i Tyskland. Detta i Euro så klart. Det blev lite bökigt för mig (Nordea), eftersom "utlandsbetalning" var disablat by default. Men det kostade inget att slå på det, bara ett samtal till supporten.
Sedan var det bara att vänta några dar. Jag fick snabbt ett mejl med länkt till transportörens sida, där jag kunde följa leveransen. För mig känns de helt seriösa, hade inga bekýmmer med att förskottsbetala, och handlade även drivpaket nu i vintras.
Mod. får flytta detta till bättre tråd, jag kan ju inte... Men ville gärna ge dig svaren *thumb_up*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
tompa65
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 27 jan 2013, 15:49
Answers: 0
Hoj: Transalp XL 700 08
Ort: Svedala

Re: Motorradteile i Hamburg

Inlägg av tompa65 »

Jag bugar!
Var det ett rör du handlade där(Slipon)?
Betalar man i dagsaktuell kurs eller kommer det upp automatiskt på bankens hemsida?
Låter som man har bott i en jordhåla,men som sagt aldrig gjort detta.
Tompa
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Motorradteile i Hamburg

Inlägg av Stefan »

Ja, det var ett slip-on till min TA. Jag loggade bara in på banken, och gjorde en "utlandsbetalning". Jag angav den i "Jorås" (Euros) Då lär jag ju ha fått godta min banks växelkurs, men om den var bra eller dålig, kan ju knappast ha gjort mer än ett par spänn på totalen, så det brydde jag mig inte om. Det är i alla fall så de vill ha betalt, och jag var då nöjd och glad när jag hämtade ut röret sedan :rock-on
Så ja, det bör ju vara dagsaktuell valutakurs och i mitt fall kom inget "upp", jag angav bara beloppet i Euro. Nemas problemas :rtfm
Lycka till *thumb_up*

Tack för hjälpen, skye (antar jag).
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Motorradteile i Hamburg

Inlägg av Jokern »

Låter bra.
MIVV alltså ;-)
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Skriv svar