Saarela i Norr
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
-
- Nyfödd
- Inlägg: 2
- Blev medlem: mån 08 sep 2014, 13:04
- Hoj: Varadero XL1000 -99
- Ort: Norrköping
Re: Saarela i Norr
Har sett att det kanske anses lite "mjäkigt" att sänka sin varadero........men nu har även jag beställt en sänkningssats från Saarela i Norr.
Kort i rocken som man är, så känns det ändå som en vettig investering. Hoppas bara att det inte inverkar allt för negativt på terrängegenskaperna, eftersom jag hoppas kunna åka lite mer bredvid vägen när jag vant mig vid hojen.
Håller tummarna för en snabb leverans nu bara!
Kort i rocken som man är, så känns det ändå som en vettig investering. Hoppas bara att det inte inverkar allt för negativt på terrängegenskaperna, eftersom jag hoppas kunna åka lite mer bredvid vägen när jag vant mig vid hojen.
Håller tummarna för en snabb leverans nu bara!
Re: Saarela i Norr
Äntligen lossnar det på stötdämparsidan till Varadero och Transalp. Har nu äntligen i princip klart med lite av Hyperpros produkter, både fjädrar fram och bak samt stötdämpare.
En Hyperpro bakdämpare bak till Varadero torde hamna på strax över 4000:-
The Hyperpro shock is equipped with the following techniques:
-High performance construction; a wet born piston road and self-adjusting bearing.
-Radial piston; this piston with straight flow and preload through a pre-combustion oil chamber guarantees an optimum response.
-7075 T6 Aircraft Aluminum
-Anti-Block-System; a seperate pressure valave prevents a Hydraulic-lock of the shock.
-Anti-Fading Damping System; because of the aluminum piston and the steel tube there is no fading in the -damping system when the temperature of the oil increases.
-Rebound/compression adjuster; 50/30 clicks
-Threaded Spring Preload Adjuster
-The Hyperpro’s progressive or linear spring on request
-Maximum compatible; the modular system creates the possibility to replace every part.
En Hyperpro bakdämpare bak till Varadero torde hamna på strax över 4000:-
The Hyperpro shock is equipped with the following techniques:
-High performance construction; a wet born piston road and self-adjusting bearing.
-Radial piston; this piston with straight flow and preload through a pre-combustion oil chamber guarantees an optimum response.
-7075 T6 Aircraft Aluminum
-Anti-Block-System; a seperate pressure valave prevents a Hydraulic-lock of the shock.
-Anti-Fading Damping System; because of the aluminum piston and the steel tube there is no fading in the -damping system when the temperature of the oil increases.
-Rebound/compression adjuster; 50/30 clicks
-Threaded Spring Preload Adjuster
-The Hyperpro’s progressive or linear spring on request
-Maximum compatible; the modular system creates the possibility to replace every part.
- Peter
- 1200cc
- Inlägg: 4083
- Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
- Hoj: Varadero XL 1000-01
- Ort: Uddevalla
- Kontakt:
Re: Sv: Saarela i Norr
Jaha! Då längtar man efter tomten igen
skickat från S3-luren
skickat från S3-luren
Peter
http://engstrom.bike/
http://engstrom.bike/
- Laffe
- 1200cc
- Inlägg: 4486
- Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
- Hoj: Africa Twin Hardcore -16
- Ort: Gävle
Re: Saarela i Norr
@V Saarela - Kommer nog en order under vintern
Lasse from my iPhone
Lasse from my iPhone
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
/Lasse
Re: Saarela i Norr
Bara att tjåppa på
Det finns också en sk "streetbox" som innehåller bakdämpare, progressiva framfjädrar, olja till dito samt en manual på hur man ska optimera inställningen.
Förmodligen får man med ett sån kit en helt "ny hoj chassimässigt" Har inte riktigt koll på årsmodellerna ang detta kit, vilka den passar, men prislappen för hela kittet torde hamna på under 5000:-
Det finns också en sk "streetbox" som innehåller bakdämpare, progressiva framfjädrar, olja till dito samt en manual på hur man ska optimera inställningen.
Förmodligen får man med ett sån kit en helt "ny hoj chassimässigt" Har inte riktigt koll på årsmodellerna ang detta kit, vilka den passar, men prislappen för hela kittet torde hamna på under 5000:-
Re: Saarela i Norr
Så har då även jag testat att handla från Saarela. Och det må jag säga var en positiv upplevelse
Mycket trevligt, och lär hamna högt nästa gång jag behöver handla något Ruggigt bra serviceanda och personligt bemötande, trots blygsamt inköp.
Snyggt, Saarela, hoppas fler hittar till dig
Mycket trevligt, och lär hamna högt nästa gång jag behöver handla något Ruggigt bra serviceanda och personligt bemötande, trots blygsamt inköp.
Snyggt, Saarela, hoppas fler hittar till dig
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen
- Peter
- 1200cc
- Inlägg: 4083
- Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
- Hoj: Varadero XL 1000-01
- Ort: Uddevalla
- Kontakt:
Re: Saarela i Norr
Ja jag kommer allt att handla där igen!
Bra och trevlig service och mycket god kexchoklad
Fast det var synd att han inte var hemma när man skulle hälsa på
Från den fantastiska luren
Bra och trevlig service och mycket god kexchoklad
Fast det var synd att han inte var hemma när man skulle hälsa på
Från den fantastiska luren
Peter
http://engstrom.bike/
http://engstrom.bike/
- Laffe
- 1200cc
- Inlägg: 4486
- Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
- Hoj: Africa Twin Hardcore -16
- Ort: Gävle
Re: Saarela i Norr
Jag med
"Man kör tills man är framme"
/ Lasse
"Man kör tills man är framme"
/ Lasse
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
/Lasse
-
- 1200cc
- Inlägg: 6168
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Saarela i Norr
Blir nog ganska snart ett samtal till herr Saarela. Häromdagen la min hastighetsmätare av. Bytte plastdrevet för ca 3 år sedan och gissningsvis har samma kollapsat igen. Tycker nog de borde hålla mer än knappt 4000 mil.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Re: Saarela i Norr
Rutor är ju ett gissel. Jag har själv kört med både Secdem och Givis rutor på min Varadero och har haft tur.....kör oftast med öppet visir. Grymt skönt!
Min är skruvar på den lägsta inställningen....är ju inte sådär superlång
Nu finns Secdem/Bullster rutor till Varadero. Speciellt för dom som tycker rutor typ MRA vario är lite för låga. Eftersom som är höga så har jag valt att sälja bara i klar kulör(tills vidare i alla fall). Man ska ju se vad som händer framför hojen också.
99-02 är 67 cm
03-12 är 60 cm
Rutans tjocklek är 4mm och är tuv godkända
Prislappen på dom är 1115:-
Min är skruvar på den lägsta inställningen....är ju inte sådär superlång
Nu finns Secdem/Bullster rutor till Varadero. Speciellt för dom som tycker rutor typ MRA vario är lite för låga. Eftersom som är höga så har jag valt att sälja bara i klar kulör(tills vidare i alla fall). Man ska ju se vad som händer framför hojen också.
99-02 är 67 cm
03-12 är 60 cm
Rutans tjocklek är 4mm och är tuv godkända
Prislappen på dom är 1115:-
- Peter
- 1200cc
- Inlägg: 4083
- Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
- Hoj: Varadero XL 1000-01
- Ort: Uddevalla
- Kontakt:
Re: Saarela i Norr
Och det kommer du med nu när jag beställde en Secdem från Frankrike förra året
Men då vet man var det finns på närmare håll när man kör sönder denna
Från den fantastiska luren
Men då vet man var det finns på närmare håll när man kör sönder denna
Från den fantastiska luren
Peter
http://engstrom.bike/
http://engstrom.bike/
- Big boss vara
- 50cc
- Inlägg: 87
- Blev medlem: ons 23 sep 2015, 01:19
- Hoj: varadero xl1000-99
- Ort: Stockholm
Re: Saarela i Norr
Hej vilken ryta är bäst till en varadero 99 a .behöver en ny .
Skickat från min iPad med Tapatalk
Skickat från min iPad med Tapatalk
- Peter
- 1200cc
- Inlägg: 4083
- Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
- Hoj: Varadero XL 1000-01
- Ort: Uddevalla
- Kontakt:
Re: Saarela i Norr
Den vanligaste är väl Mra varioscreen.
Jag har en Secdem och är mycket nöjd.
Mra har jag inte provat. Men jag vet att dom som kör med det är också nöjda.
Så det är väl en smaksak.
Från den fantastiska luren
Jag har en Secdem och är mycket nöjd.
Mra har jag inte provat. Men jag vet att dom som kör med det är också nöjda.
Så det är väl en smaksak.
Från den fantastiska luren
Peter
http://engstrom.bike/
http://engstrom.bike/
Re: Saarela i Norr
Så är det Peter
Den gamla Varioscreenen(99-02)var tycker jag mycket bättre. Sen kom den med flärp. En del passar den, en del inte. Jag gillade väl inte den riktigt så jag har på mina insprutare kört med Secdem och Givi. För mig har dom funkat ypperligt.
MRA är ju MRA, dvs en bra produkt. Nu är ju Secdemmen lite högre, utifall att nån skulle tycka att MRA:an är på gränsen till för låg.
Den gamla Varioscreenen(99-02)var tycker jag mycket bättre. Sen kom den med flärp. En del passar den, en del inte. Jag gillade väl inte den riktigt så jag har på mina insprutare kört med Secdem och Givi. För mig har dom funkat ypperligt.
MRA är ju MRA, dvs en bra produkt. Nu är ju Secdemmen lite högre, utifall att nån skulle tycka att MRA:an är på gränsen till för låg.
- Ivar
- 1200cc
- Inlägg: 2359
- Blev medlem: tis 05 aug 2014, 20:50
- Hoj: VFR 1200 X
- Ort: Tungelsta / Stockholm
Re: Saarela i Norr
Så här gorde jag med min MRA rutaV Saarela skrev:Så är det Peter
Den gamla Varioscreenen(99-02)var tycker jag mycket bättre. Sen kom den med flärp. En del passar den, en del inte. Jag gillade väl inte den riktigt så jag har på mina insprutare kört med Secdem och Givi. För mig har dom funkat ypperligt.
MRA är ju MRA, dvs en bra produkt. Nu är ju Secdemmen lite högre, utifall att nån skulle tycka att MRA:an är på gränsen till för låg.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Let's be careful out there
- Peter
- 1200cc
- Inlägg: 4083
- Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
- Hoj: Varadero XL 1000-01
- Ort: Uddevalla
- Kontakt:
Re: Saarela i Norr
Jag köpte mra när jag hade Transalp. Jag provade med extra hög flärp och utan flärp. Jag blev aldrig kompis med den. Antagligen var jag för lång. Men det är skönt när man hittar rätt.
Från den fantastiska luren
Från den fantastiska luren
Peter
http://engstrom.bike/
http://engstrom.bike/
- Ivar
- 1200cc
- Inlägg: 2359
- Blev medlem: tis 05 aug 2014, 20:50
- Hoj: VFR 1200 X
- Ort: Tungelsta / Stockholm
Re: Saarela i Norr
Numera kör man nästan alltid med visiret öppet.
Jäkla skönt och sen blev det ju tyst med.
Jäkla skönt och sen blev det ju tyst med.
Let's be careful out there
Re: Saarela i Norr
Med hammare och spik så löser det sig
Jo, det är ju ett litet problem med MRA:an på SD02 om man är lite längre. Jag är ju inte lång så jag har då kunnat köra med mina Secdems i det nedre fästet på Varaderon.
Jag har i alla fall noterat att: bäst är höjden när......myggen swishar över hjälmen och typ tyngre flygfän som humlor smackar in i typ ögat. Rutan ska också vara så nära som möjligt. Tog typ 15 år(monterade i somras) innan jag tordes montera styrhöjare på min. Funkade finfint ändå.
Regnar det ordentligt så kan man fortfarande sträcka på sig så man ser över rutan lite grann.
För min del har det blivit att det känns skumt att köra Varaderon med hjälmvisiret nere
Jo, det är ju ett litet problem med MRA:an på SD02 om man är lite längre. Jag är ju inte lång så jag har då kunnat köra med mina Secdems i det nedre fästet på Varaderon.
Jag har i alla fall noterat att: bäst är höjden när......myggen swishar över hjälmen och typ tyngre flygfän som humlor smackar in i typ ögat. Rutan ska också vara så nära som möjligt. Tog typ 15 år(monterade i somras) innan jag tordes montera styrhöjare på min. Funkade finfint ändå.
Regnar det ordentligt så kan man fortfarande sträcka på sig så man ser över rutan lite grann.
För min del har det blivit att det känns skumt att köra Varaderon med hjälmvisiret nere
Re: Saarela i Norr
Lite vinterreklam för dom som funderar på Best grip, Gold Ice screws eller värmehandtag.
Slutkontentan av projektet är i alla fall.....satan i gatan vad den går
[BBvideo 560,340][/BBvideo]
Slutkontentan av projektet är i alla fall.....satan i gatan vad den går
[BBvideo 560,340][/BBvideo]
- Jokern
- 1200cc
- Inlägg: 5011
- Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
- Hoj: CRF 1000 DCT-2016
- Ort: Landskrona - Skåne
Re: Saarela i Norr
Grym som Attan, V Saarela
Säkert jätte rolig att fräsa is till snöflingor med
Säkert jätte rolig att fräsa is till snöflingor med
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming