Håll er till ämnet!!

Inställningar, regler, driftinformation mm
Reglerna är till för att läsas för bättre förståelse!
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: Håll er till ämnet!!

Inlägg av Laffe »

Alltså, jag kan i sak hålla med admin att det blivit lite mycket "trams" i min tråd på slutet. Men - det är fortfarande min tråd. Att påpeka detta är dock helt i sin ordning då det faktiskt är en del av admins uppgift, men att svära och ryta till med stora bokstäver helt utan förvarning kändes lite överilat...
Jag rättar in mig i ledet och min tråd kommer enbart att sakligt beröra det jag gör med hojen.
Saken behöver inte blåsas upp så det tappar alla proportioner, för min del är detta utagerat och jag önskar att övriga medl på detta forum (även kompis Jokern) fortsätter i den anda som rått hittills. Peace


Lasse from my iPhone
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Håll er till ämnet!!

Inlägg av Fibern »

Glöm bara inte det faktum, som dessutom Skye påpekade, att en del trådar, likt den nu debatterade, kanske bör hållas rena från allt för mycket svammel. Även mektrådar, som därför blir enklare att skumma av i letande på relevant information.

Och att Skye har lite lättantänd stubin vet vi ju om sen tidigare. Kan även jag tycka att han river i lite väl hårt ibland, som nu i Ivaraderos tråd, men i sak har han rätt.
Att sen börja snacka om "polisiärt" och "dikteras" vad som ska skrivas tycker jag är rent nonsens. Var och en skriver i stort sett vad den tycker, men gör det på rätt ställe bara.

edit: Bra uttryckt Lasse.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Nysse
500cc
500cc
Inlägg: 597
Blev medlem: lör 04 aug 2012, 23:33
Answers: 0
Hoj: VFR1200XD
Ort: Jönköping

Håll er till ämnet!!

Inlägg av Nysse »

Nu har du Sky letat fram och läst en gammal tråd. Sen får du kolla så ser du att det finns inlägg i andra trådar om olika mc-relaterade saker. Däremot är jag inte mycket för "klappa på ryggen trådar", finner dem högst ointressanta. Och nej, jag har inget emot dig som person Sky det har jag aldrig haft, däremot så reagerar jag på ditt sätt i vissa trådar. Det gäller att göra skillnad på sak och person.
Du säger att vissa trådar "ser för jävliga ut", ja det är din uppfattning men tänk om ingen annan tycker det? Andra kanske tycker om att svamla lite och infoga smileys och tycker att det är ok, tycker de fel då? Har du frågat om andras åsikter? Som Jokern skrev så är det lätt att skumma igenom en tråd efter väsentligheterna och hoppa över det andra. Att det inte svamlas i dina trådar, ja vad kan det bero på?
Kan det vara så att taket på forumet blir lägre då användarna inte själva får välja vad som ska sägas?
Som jag tänker så är det två (2) ämnen som forumet ska hållas fritt från genom hård moderering, det är politik och religion. Men det är ju jag det
Som alltid är det mina högst personliga åsikter jag framför. Det är fritt fram för alla att tolka dessa på sitt sätt. Ni får gärna fråga om jag upplevs oklar på något sätt.
Love & Peace
Serendipity
EkeröMicke
250cc
250cc
Inlägg: 403
Blev medlem: fre 17 okt 2014, 14:32
Answers: 0
Hoj: Transalp xl650v -00
Ort: Skå - Färingsö

Re: Håll er till ämnet!!

Inlägg av EkeröMicke »

Suck !

Jag är ny på detta forum och ny som hojåkare/ägare vilket gör att jag försöker skaffa mig så mycket kunskap jag kan och jag måste hålla med Skye om att vissa "fakta"-trådar har jag gett upp att läsa pga för mycket svammel och off-topick.

Jag har intet problem att leva med smilysar, tycker själv att de är roliga att använda även i faktattrådar men när tråden glider iväg eller det en mängd poster med "väder o vind" mellan de få faktaposterna so orkar jag inte mer.

Under de få månader jag har hängt här har jag reagerat på hur positiva och hjälpsamma alla är men nu verkar det tyvärr vara samma typer av lättstötta medlemmar som på div andra forum där man inte kan "ta en tillsägelse" eller måste "slå tillbaka" på den som sagt något man inte gillar.
Jag tycker att det att solklart att man beter sig olika i olika typer av trådar och tycker inte att det ska behöva vara så svårt.

Tack för ordet från en newbe.
Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra i övermorgon :D
Användarens profilbild
Ivar
1200cc
1200cc
Inlägg: 2359
Blev medlem: tis 05 aug 2014, 20:50
Answers: 0
Hoj: VFR 1200 X
Ort: Tungelsta / Stockholm

Re: Håll er till ämnet!!

Inlägg av Ivar »

Jag håller med deg Ekerömicke till 100%
Jag är nybliven medlem själv och har bara åkt MC sen Juni 2014
Det är faktisk sorgeligt att man inte tål kritik.
(Men lite kul var det endå med alla rolige innslag fast dom kansje låg på fel trådar)
Man får jo goda vibbar när alla är på godt humör fast det inte är så seriöst

Jag skriver inte mycket men är inne på forumet flere gånger dagligen och leser på.

Älskar detta forum
Let's be careful out there
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Håll er till ämnet!!

Inlägg av Peter »

Det är nog så att man längtar till våren och frustrationen tar sig lite olika och roliga uttryck :rock-on
Skriv svar