Fibern: Gyllene Pantern
-
- 1200cc
- Inlägg: 6170
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Jamen exakt Ralf. jag ville bara se hur dina "reflexer" är, då jag vet att du kör hårt med hockeyn.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Hmmm... undrar just varför jag kommer att tänka på lustigkurren i Ö&B-reklamen när jag ser den typen av skämt och Daniels kommentar
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen
-
- 1200cc
- Inlägg: 6170
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Nu får snart Gyllene Pantern nytt drivpaket. Dessutom med guldfärgad kedja, som matchar de "guldiga" stråken på tanken.
Har gjort en beställning hos Saarela. Tar hellre grejerna från Veijo än från Kina. Då vet jag vad jag får.
Även ett oljefilter fick följa med. Bad även om någon bonus-pryl och han skulle packa ner en 100-kubiks crossare, om den ryms.
Nu väntar jag med spänning på sådär 6-7 veckor, så kanske det går att köra här. Fast först ska däcken och drivpaketet på plats. Men det hinns ju.
Har gjort en beställning hos Saarela. Tar hellre grejerna från Veijo än från Kina. Då vet jag vad jag får.
Även ett oljefilter fick följa med. Bad även om någon bonus-pryl och han skulle packa ner en 100-kubiks crossare, om den ryms.
Nu väntar jag med spänning på sådär 6-7 veckor, så kanske det går att köra här. Fast först ska däcken och drivpaketet på plats. Men det hinns ju.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
- Skye
- 125cc
- Inlägg: 213
- Blev medlem: lör 20 maj 2017, 00:50
- Hoj: XL1000 -08, LC4-98
- Ort: Ryggebol
- Kontakt:
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Är det någon som beställt drivpaket från Kina? Nog att de bästa drivpaketen görs i Japan
Vi var väl 4 stycken från forumet som tyvärr fick reklamera drivpaketen som köptes från handlaren i norr. Det var kina-kvalité rakt igenom och kedjan kuggade över drev efter 900 mil och var helt slut. Inget som går att belasta säljaren för utan helt enkelt nån serie som gjorts på måndagar.
Ändå, köper jag kedjan igen? Näe, vågar inte chansa utan gick tillbaka till gammalt beprövat märke. DID ZVM-X
Vi var väl 4 stycken från forumet som tyvärr fick reklamera drivpaketen som köptes från handlaren i norr. Det var kina-kvalité rakt igenom och kedjan kuggade över drev efter 900 mil och var helt slut. Inget som går att belasta säljaren för utan helt enkelt nån serie som gjorts på måndagar.
Ändå, köper jag kedjan igen? Näe, vågar inte chansa utan gick tillbaka till gammalt beprövat märke. DID ZVM-X
- Jokern
- 1200cc
- Inlägg: 5011
- Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
- Hoj: CRF 1000 DCT-2016
- Ort: Landskrona - Skåne
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Just kedja/drev o däck, köper jag i EU länder, oftast i Sverige.
Enbart på grund av säkerhet o reklamationsrätt.
jokern.eu
Enbart på grund av säkerhet o reklamationsrätt.
jokern.eu
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
-
- 1200cc
- Inlägg: 6170
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Inte särskilt nerslitet, det gamla bakdrevet...
[image]440[/image]...och samma fabrikat visade det sig.
[image]439[/image]...de nya syns i bakgrunden.
Nu väntar bara däckbyten, sen ska resten fixas. Tyvärr ingen brådska på grund av..."klimathot".
[image]440[/image]...och samma fabrikat visade det sig.
[image]439[/image]...de nya syns i bakgrunden.
Nu väntar bara däckbyten, sen ska resten fixas. Tyvärr ingen brådska på grund av..."klimathot".
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Ja när det gäller klimathotet så kan jag tänka mig att det börjar bli lite jobbigt nu, där uppe i norr. Här nere ser det ju bra ut just nu, men vi är nog inte helt säkra på att det inte kommer en omgång snö till. Kan bara hoppas på att det blir bråttom för dig att byta däck och drev, dvs snabbt mc.väder.
-
- 1200cc
- Inlägg: 6170
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Äh Pierre, jag gillar att ta det lugnt. Det töar friskt och blir nog ungefär på någon dag hit eller dit, som det brukar.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Jag är nog lite gnällig för att det tagit så lång tid här nere i södern.
-
- 1200cc
- Inlägg: 6170
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Nu så. Nya däck. Ny kedja och drev. Ny olja och filter. Nytt batteri. Startar lätt som en plä...äsch, lätt som en Honda, så klart.
Då återstår bara testkörning. Så småningom ner till mc-verkstan i stan och få kedjan nitad. Så jag inte åker på en nit.... senare i mc-livet...
Då återstår bara testkörning. Så småningom ner till mc-verkstan i stan och få kedjan nitad. Så jag inte åker på en nit.... senare i mc-livet...
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
-
- 1200cc
- Inlägg: 6170
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Då jag började på de nya däcken förra våren, hade däcksnubben jag anlitat för bytet, haft det besvärligt med balanseringen av framdäcket. Jag gjorde till och med en extra balansering och fick lägga till ca 20 gram till de kanske 40-50 han lagt på i balanserings-maskinen. Tokigt mycket tycker jag nog.
Märkte redan på besiktningen i våras att den vibrerade lite för mycket när Opus-snubbarna tryckte på med hjul-spinnern. Men även vid ca 120 blås kändes små vibrationer.
Så jag tog idag bort samtliga gamla vikter, drog runt däcket så att fabriksmonteringen hamnade jämte ventilen. Och vips...så blev det mindre obalans än det varit tidigare, med en massa gammalt bly häftat på fälgen. Jag har för mig att en del påstår att markeringen ska vara mitt emot ventilen, men kanske jag haft fel. Nu räckte det med kanske 15 gram för att jag skulle bli nöjd. Inemot 90 % från perfekt.
Synd bara att dagens vikter av zink ska vara stenhårda så man inte orkar dela dem med stor avbitare. Nu blev det att såga med bågfil, men det funkade bra det med. Imorgon ska jag testköra. Blir väl en repa med 150 meter på bakhjulet, sen lägga ner hojen i 120 och accelerera upp i 180 - 190.
ps. ska även testa att klippa vikter med bultsaxen, det dök upp för mitt inre just i skrivande stund
Märkte redan på besiktningen i våras att den vibrerade lite för mycket när Opus-snubbarna tryckte på med hjul-spinnern. Men även vid ca 120 blås kändes små vibrationer.
Så jag tog idag bort samtliga gamla vikter, drog runt däcket så att fabriksmonteringen hamnade jämte ventilen. Och vips...så blev det mindre obalans än det varit tidigare, med en massa gammalt bly häftat på fälgen. Jag har för mig att en del påstår att markeringen ska vara mitt emot ventilen, men kanske jag haft fel. Nu räckte det med kanske 15 gram för att jag skulle bli nöjd. Inemot 90 % från perfekt.
Synd bara att dagens vikter av zink ska vara stenhårda så man inte orkar dela dem med stor avbitare. Nu blev det att såga med bågfil, men det funkade bra det med. Imorgon ska jag testköra. Blir väl en repa med 150 meter på bakhjulet, sen lägga ner hojen i 120 och accelerera upp i 180 - 190.
ps. ska även testa att klippa vikter med bultsaxen, det dök upp för mitt inre just i skrivande stund
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
- Peter
- 1200cc
- Inlägg: 4083
- Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
- Hoj: Varadero XL 1000-01
- Ort: Uddevalla
- Kontakt:
Re: Fibern: Gyllene Pantern
@Fibern. Tycker nog att minst 200 meter ska man köra på bakhjulet
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Peter
http://engstrom.bike/
http://engstrom.bike/
-
- 1200cc
- Inlägg: 6170
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Ha ha Peter. Nåja får väl bli 250 då, så du blir nöjd.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Varje gång jag är ute åker jag på bakhjulet...!
Re: Fibern: Gyllene Pantern
...sedan är det ju så att jag också åker lika mycket på framhjulet samtidigt.
- Peter
- 1200cc
- Inlägg: 4083
- Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
- Hoj: Varadero XL 1000-01
- Ort: Uddevalla
- Kontakt:
Re: Fibern: Gyllene Pantern
@Fibern. Jag ser fram mot en demonstration av detta på träffen
Då ska det filmas!
Jag visste att det var en liten jävel under den gula hjälmen
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Då ska det filmas!
Jag visste att det var en liten jävel under den gula hjälmen
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Peter
http://engstrom.bike/
http://engstrom.bike/
- JanneBoj
- Forumadmin
- Inlägg: 1232
- Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
- Hoj: Varadero XL1000-07
- Ort: Askarbäck 1
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Jodu @Fibern. Just likt dej det!!
_______________________________________________
// Janne
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
// Janne
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
-
- 1200cc
- Inlägg: 6170
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Nu sket det sig. Förstås! Naturligtvis som med en massa annat skit.
Då framhjulet var på på plats, åtdraget och allt, skulle bara framskärm återmonteras. Den högra bulten som håller skärmen mot fjäderbenet går trögt, (varför ska något gå lätt ) var nästan dragen i botten då den gick av.
Nu står den där den står...och kan inget annat. Inte jag heller.
Då framhjulet var på på plats, åtdraget och allt, skulle bara framskärm återmonteras. Den högra bulten som håller skärmen mot fjäderbenet går trögt, (varför ska något gå lätt ) var nästan dragen i botten då den gick av.
Nu står den där den står...och kan inget annat. Inte jag heller.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
- Peter
- 1200cc
- Inlägg: 4083
- Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
- Hoj: Varadero XL 1000-01
- Ort: Uddevalla
- Kontakt:
Re: Fibern: Gyllene Pantern
@Fibern. Du vet väl att det är Murphys lag som gäller! "If anything can go wrong, it will go wrong"
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Peter
http://engstrom.bike/
http://engstrom.bike/
-
- 1200cc
- Inlägg: 6170
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Fibern: Gyllene Pantern
Jag känner inte den där Murphy, Peter.
Jag är däremot helt utan erfarenhet av gängreparation, men ska få hjälp av en skogsmaskinreparatör här i närheten. Eller en före detta egentligen.
Kan man skruva och meka i så stora maskiner, kanske det funkar även på hojar.
Håll tummarna.
Jag är däremot helt utan erfarenhet av gängreparation, men ska få hjälp av en skogsmaskinreparatör här i närheten. Eller en före detta egentligen.
Kan man skruva och meka i så stora maskiner, kanske det funkar även på hojar.
Håll tummarna.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM