Stefans odöpta XL700 VA, a.k.a. Transalp 2011

Visa upp den, förklara vad du gjort med den. Modifiering
Trådnamn: ForumNick - Projektets namn
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Stefans odöpta XL700 VA, a.k.a. Transalp 2011

Inlägg av Jokern »

Jag kommer ihåg, att efter Apelsinens död, köpta jag ju BlackOrange och just BO byte jag batteri på.. Inte för att det va dåligt, men bara för at jag kunde..

Nu innan jul, så skulle svärfar starta den ( ja det va svärfar, som blev kär i BO och fick köpa den), men den bara ”fes” till en gång o dog...
Konstigt, då den aldrig gjorde så hos mig.

Mandela, som jag har nu, startar faktisk varje gång och den har stort ser varit stillastående i 4-5 veckor i stöten, under vintern.

Så Honda kan man nog lite på till , iallafall 99%

(Det blev lite mycket text, bara för att skriva sista linjen)


jokern.eu
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Stefans odöpta XL700 VA, a.k.a. Transalp 2011

Inlägg av Stefan »

@Fibern, jag får försöka tänka på att byta nästa gång jag får ett dåligt ex. Kruxet är väl att "suger" på att spara kvitton, och har jag sparat så hittar jag dem inte sen :frust: Men, som sagt, får testa deras (BT's) inställning någon gång, det är ju bra om det är så. Även om det nu skulle bero på att personalen gör det för att det är enklast så, det har ju ingen betydelse för oss *yes*

Kanske testa också att scanna kvittot och se om de godtar det, en fil känns ju lättare att hålla rätt på över tid.

Men, just nu är jag så nöjd med det jag har så :D
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Stefans odöpta XL700 VA, a.k.a. Transalp 2011

Inlägg av Stefan »

Jag har länge retat mig på ergonomin hos XL700-modellen, då jag mäter 196 ö.h. Dessutom känns den mer street-inriktad än XL600:n jag hade tidigare. Så att köra stående kändes bara helfel. Rätt snart köpte jag ju 2 satser styrhöjare á 25 mm styck. Men, i.o.m. att styrkronan och därmed styrfästena lutar bakåt, så innebar det så klart att styret flyttades bakåt. Har sett fästen som är böjda, men inte hittat några . Men, för en liten tid sedan så fick jag syn på lösningen *thumb_up*

https://adventuremc.se/sv/22mm-upback-v ... ilver.html

Trots priset för lite aluminium och några skruv, så slog jag till. Och igår dök de upp. Så idag blev det montage. Sen fick det bli att trotsa hettan med en liten testloop på 17 mil för att se att det inte skulle ställa till något oväntat, och ett snabbt stopp för finjustering, så är jag supernöjd *thumb_up* :clap Monterade dessa rakt upp (lodrätt från originalfästenas "bottnar"), vilket ju resulterar att styret hamnar på samma plats i längsled som original, men 50 mm. högre upp. Kändes betydligt bättre både sittande och stående. Dessutom kan jag nu få plats för en "clipon" tankväska *thumb_up*

Idag var jag också glad för att jag slog till på Biltemas tagning på Camelback. https://www.biltema.se/fritid/cyklar/cy ... 2000034523

Riktigt viktigt med vätsketillförsel när temperaturen pendlar runt 30-strecket :rtfm Munstycket funkar inte så bra med min hjälm, men det tar ju bara en minut att stanna till på skuggig plats, lyfta bogvisiret och suga i sig ett par deciliter och sedan köra vidare. Liten och smidig som rygga också. Så den lär ju följa med under sommaren. Så kan man ju ta något kallare och betydligt godare när man kommer hem igen :D *drinking_cheers*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Stefans odöpta XL700 VA, a.k.a. Transalp 2011

Inlägg av Fibern »

@Stefan
Har väskan någon form av isolering runt vätskebehållaren?
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Stefans odöpta XL700 VA, a.k.a. Transalp 2011

Inlägg av Stefan »

@Fibern, svar nej, man dricker tämligen ljummet vatten efter ett par timmar. Går säkert att fixa till själv, men då finns det säkert fler alternativ för mer pengar. Själv spelar det mig ingen större roll, att bara få i sig vätska känns viktigare.
Och så väldans gott är ju inte vatten, oavsett temperatur. Som Oscar WIlde lär ha sagt "vatten bör man undvika, fiskar parar sig i det" :D *drinking_cheers*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Stefans odöpta XL700 VA, a.k.a. Transalp 2011

Inlägg av Fibern »

Naturligtvis är det vätska, oavsett temperatur, som är det primära. Jag dricker dock gärna kylt/svalt vatten. Tycker nog kylskåpskallt vatten är den bästa och mångsidigaste måltidsdrycken.
Kanske provar jag den behållaren med lite isolering runt om och placerar den i en ryggsäck. Har ju några olika, från en liten till några lite mindre små. *thumb_up*
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Stefans odöpta XL700 VA, a.k.a. Transalp 2011

Inlägg av Stefan »

Det kan säkert funka. Du kan ju alltid droppa i några isbitar innan du åker också.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Stefans odöpta XL700 VA, a.k.a. Transalp 2011

Inlägg av Stefan »

Uppdaterat i första inlägget.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Skriv svar