ärende

Berätta med text, bilder eller video vad du gjorde idag.
ordonannsen

ärende

Inlägg av ordonannsen »

Skulle köpa paraffinolja att olja köksbänkar med.
Det blev en vända runt Storsjön i Gästrikland.
Ett par kilometer till Lindbergs färg vid Joakims backe, lagom trampcykeltur? Äh, jag sadlar på Varran, fixar en mattermos, lite frukt och vatten. Efter ärendet på Lindbergs färg, så far jag västerut mot Forsbacka bruk via E-16 och gamla riks 80 till, Labbis http://www.forbackabruk.se" onclick="window.open(this.href);return false; som har sommarkafe (öppet den här veckan och nästa), surrar och fikar lite med vaktmästaren Tage och drar sedan vidare mot Sandviken och 272:an mot Årsunda, stannar vid Bongs och käkar medhavd lunch, egenodlad potatis hemgjorda köttfärsbiffar och lingonsylt.
Bongs är ett gränssund mellan västra och östra delarna av Storsjön, fina vyer, öppningsbar bro som regleras från vaktstugan på Sandvik. Vidare söderut mot Gysinge och Udd-kafet intill herrgården, Gysinge herrgård ligger vackert vid Dalälven och inhyser PRO´s folkhögskola, massor med lösa pangschisar som spelar boule i part och minut och läser en massa olika kurser och trivs.
Kaffet var gott liksom chokladbollen, hejade på 2 killar med Transalp och Africa Twin, de var på långtur och sträckte på benen i herrgårdsparken. For norrut och vek vänster vid Främlingshem, efter 2 km in på grusväg mot Bovik, höger mot Forsbacka och ner på grusvägen mot Sjölandet och Heliga landet, (stugområde där man för länge sedan döptes på baptistvis i sjön), via Forsbacka By, där jag bott i pittoresk villa i skogskanten i knappt 20 år och sedan hemåt mot Gävle, precis hemma när regnet kör igång. Trevlig tur på ca. 14 mil, en del trevlig mc-väg och lite grus, nu svävar jag på det ngn dag.
/Flemming...
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: ärende

Inlägg av Laffe »

@Ordonannsen - Lät som en mysig runda Hör gärna av dig nästa gång innan du åker så kanske du får sällskap på turen, om du vill


"Man kör tills man är framme"
/ Lasse
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Användarens profilbild
engson
250cc
250cc
Inlägg: 334
Blev medlem: mån 29 jun 2015, 22:58
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -06
Ort: Perstorp

Re: ärende

Inlägg av engson »

Borde dom inte serverat köttsoppa? ;)
Härlig runda - kul att läsa era rapporter. :)
ordonannsen

Re: ärende

Inlägg av ordonannsen »

Ivaradero, jag hör gärna av mig nästa gång. Var gör jag det lämpligast?
Ser också fram emot att du hör av dig om det är någon tur på g, eller en fika eller nåt, var skriver du då?

engson, köttsoppa? Jag tycker om att skriva och är alltid osäker på om jag är för långrandig och omständlig, kanske är det en generationsgrej?
Framöver hoppas jag att få till det med bilder å.

/Flemming...
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: ärende

Inlägg av Laffe »

@ordonannsen - du har PM


"Man kör tills man är framme"
/ Lasse
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Skoogsnisse
250cc
250cc
Inlägg: 419
Blev medlem: ons 18 apr 2012, 12:13
Answers: 0
Hoj: XL650 - 02
Ort: Gävle

Re: ärende

Inlägg av Skoogsnisse »

@Ordonannsen. Nu har jag fått svar varför det heter Heliga landet. Jag har undrat på det flera gånger.
Nisse
ordonannsen

Re: ärende

Inlägg av ordonannsen »

Ivaradero, pre-menstruell, det var jag förra veckan... Äh, vad menas med PM i detta sammahanget?
/Flemming...
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: ärende

Inlägg av Laffe »

Haha, kolla dina Personliga Meddelanden, PM


"Man kör tills man är framme"
/ Lasse
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Användarens profilbild
engson
250cc
250cc
Inlägg: 334
Blev medlem: mån 29 jun 2015, 22:58
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -06
Ort: Perstorp

Re: ärende

Inlägg av engson »

Sorry, det var ett dåligt skämt! :)
Bongs köttsoppa är ju annars en klassiker...
ImageUploadedByTapatalk1439355461.289470.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
ordonannsen

Re: ärende

Inlägg av ordonannsen »

Det är jag som ska be om sorry engson, det var ett mycket underfundigt och bra skämt, förstår jag nu när du så pedagogiskt förtydligar, min hårddisk är inte vad den borde vara, kanske den behöver oljas?
Fram för mer klassiker.
/Flemming...
Användarens profilbild
mel
700cc
700cc
Inlägg: 836
Blev medlem: tor 17 nov 2011, 05:17
Answers: 0
Hoj: Transalp 1996
Ort: Örebro

Re: ärende

Inlägg av mel »

Precis så gör man ett ärende på mc. Jag bodde ett tag i Gävle (84-87) och var då mycket i Forabacka. Pluggade med Micke Nilsson. Kanske en bekant?
ordonannsen

Re: ärende

Inlägg av ordonannsen »

mel, jag känner en Mikael Nilsson i Forsbacka, tror han jobbar som lärare.
Appropå bodde, så föddes jag i Örebro, vi bodde i Pershyttan, farsan jobbade i gruvan där en period, hann även med att bli döpt i fina Nora kyrka, innan vi flyttade till Danmark igen.
/Flemming...
Användarens profilbild
mel
700cc
700cc
Inlägg: 836
Blev medlem: tor 17 nov 2011, 05:17
Answers: 0
Hoj: Transalp 1996
Ort: Örebro

Re: ärende

Inlägg av mel »

Rätt Micke! Världen är liten... Forsbacka är en fin plats. Får ta en tur till våren. Vi ses!
ordonannsen

Re: ärende

Inlägg av ordonannsen »

kom ju på att jag träffade Micke på Willys i Valbo på försommaren, vi plockade ihop en sallad vid samma salladsbord, han surrade på som vanligt och jag med.
Användarens profilbild
Stensi
500cc
500cc
Inlägg: 600
Blev medlem: mån 17 jun 2013, 08:39
Answers: 0
Hoj: VRF800X Crossrunner
Ort: Strömstad

Re: ärende

Inlägg av Stensi »

Härliga stunder på hojen :) Det här hänt att dom 5km till ICa blivit både 65 och även 80km.. :)
Skriv svar