Förra helgen...

Berätta med text, bilder eller video vad du gjorde idag.
Användarens profilbild
Nesse
125cc
125cc
Inlägg: 147
Blev medlem: ons 10 aug 2016, 15:47
Answers: 0
Hoj: AT CRF1100LD 2020
Ort: Örebro

Förra helgen...

Inlägg av Nesse »

...så åkte jag en runda, första lite längre, från Örebro till Ånge. Det första jag kan säga är att jag ska byta däck, traktormönstrade däck är overkill på asfalt och hyfsad grusväg, dessutom mycket hala på våt asfalt... I övrigt då, tja jag njöt i solen i 48 mil upp, en 37 mila tur på lördagen på 7 mil grusväg, Ånge - Hunge - Svenstavik - Oviken - Brunflo - Stugun - Kälarne - Torpshammar och tillbaka till Ånge. 10 mila tur efter Ljungans dalgång på söndagen och fantastiska 48 mil hem på måndagen. 5,5 timmar med 30 minuters lunch i Falun. Har räknat ut att den åtminstone går 40 mil på en tank med marschhastighet på ca 110 och med grova vinande däck :-) Den sväljer alla gropar och potthål efter 83:an på ett föredömligt sätt. Mycket nöjd. Blir kul nästa år på en längre tur, med mindre grova däck...
/Nesse
CRF 1100 Africa Twin, VTX 1300 R, VTR 1000 F
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Förra helgen...

Inlägg av Fibern »

Det var väl en redig tur. Och säkert trevlig, då där finns en hel del trevliga vägar. Har du någon koppling till trakterna eller var det ren utflykt. Jag tänkte slå ett slag för campingen i Kälarne. Jättefint läge och trevlig personal. Åtminstone då jag övernattade där för två och ett halvt år sen.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Nesse
125cc
125cc
Inlägg: 147
Blev medlem: ons 10 aug 2016, 15:47
Answers: 0
Hoj: AT CRF1100LD 2020
Ort: Örebro

Re: Förra helgen...

Inlägg av Nesse »

Född och uppvuxen i Ånge, har en stuga där men ingen släkt kvar. Däremot en drös med gamla kompisar. Har inte åkt mc på skogsvägarna där tidigare, en custom eller sporthoj funkar inte så bra på såna vägar, men helt perfekt med en Varadero. Kan rekommendera att åka södra sidan av Ljungan från Ånge mot Sundsvall, fantastisk natur bitvis, kanske svänga av och köra upp på Getberget med en fantastisk utsikt över Ljungandalen. Sen kan man ju ta Höga Kusten och Indalsälven upp mot Östersund också i samma sväng och stanna till vid t ex Döda fallet...
/Nesse
CRF 1100 Africa Twin, VTX 1300 R, VTR 1000 F
Skriv svar