Insamling

Pratas, snackas om sådant som inte rör motorcyklar alls
Användarens profilbild
AndersG
250cc
250cc
Inlägg: 289
Blev medlem: tis 11 mar 2014, 19:14
Answers: 0
Hoj: Varadero xl-1000v -01
Ort: Stavsnäs

Insamling

Inlägg av AndersG »

Hej
Vet inte om jag blir bannlyst från XL-forum nu..

Jag har en liten dotter som är i Athen för att hjälpa till med flyktingmottagande. Hon skrev hem till oss igår kväll att:
"Många av flyktingarna som kommer med färjorna är supermödrar med flera barn. De bär sina tillhörigheter i plastkassar och/eller mindre väskor samtidigt som de håller sina barn i handen eller bär dem uppe på magen, ovanpå väskor de hängt runt halsen. Jag håller på att samla ihop pengar för att köpa ryggsäckar att kunna dela ut till de som kommer med färjorna hit till Athen. Jag har hittat en gullig men slug liten farbror som låter mig köpa svart av honom, men måste då beställa minst 70 st. Jag vill beställa hundratals dock men det är en annan femma. Hursom, de kostar 7,50 euro styck och vi har fått 2500 SEK donerat till oss sen igår. Alltså är vi typ halvvägs till en minsta beställning. Men jag tänkte ni kanske har vuxna kompisar med pengar, för sådana har inte jag så många av."

Även små bidrag är alltså välkomna. Enklast via
Swish till +46707265866
Märk med "XL Backpack"

Hon skriver också att om man inte har Swish men ändå vill bidra kan man messa henne så går det säkert att lösa. Jag skulle normalt kanske inte lita på att sådana här slantar kommer dit de skall. I synnerhet inte om de skulle Swishas till ett privat konto. Men eftersom hon är vår dotter har jag inga sådana skrupler den här gången.
Användarens profilbild
Vagabond
250cc
250cc
Inlägg: 327
Blev medlem: fre 06 jul 2012, 12:01
Answers: 0
Hoj: CRF1000L-16
Ort: Kävlinge

Re: Insamling

Inlägg av Vagabond »

Lysande initiativ! *thumb_up*
Vad ska vi ha sociala medier till om inte för sånt här om det behövs?
Speciellt som det ligger i Utanför ämnet och dessutom kommer från en befintlig medlem!
Det hade varit skillnad om någon utan anknytning till forumet hade registrerat sig bara för att lägga in ett "tiggarbrev". (Förstå mig rätt nu! :hug: )
Skulle det föranleda en bannlysning så är det inte Sveriges trevligaste forum längre och då kommer åtminstone jag att bannlysa mig själv från det.
Few adv riders come back grumbling that their bike was too light.
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Användarens profilbild
AndersG
250cc
250cc
Inlägg: 289
Blev medlem: tis 11 mar 2014, 19:14
Answers: 0
Hoj: Varadero xl-1000v -01
Ort: Stavsnäs

Re: Insamling

Inlägg av AndersG »

Btw.
Igår kväll anlände den första beställningen på 200 ryggsäckar.
Håller på att delas ut i detta nu.
Skriv svar