Liten uppdatering...

Pratas, snackas om sådant som inte rör motorcyklar alls
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Liten uppdatering...

Inlägg av Laffe »

Här kommer en liten uppdatering, för den som är intresserad (övriga kan scrolla vidare utan att jag lägger någon värdering i det), om varför jag varit lite frånvarande och - kanske en del tänker - nonchalant kring allt som hänt här på sistone.

Först och främst -Kudos till er som tagit ansvar för att driva detta forum vidare, ingen nämnd men heller ingen glömd!! :respekt:
Det gläder mig!

Sen till det mer personliga i det hela. Nu är papperna påskrivna överallt där min signatur krävs, vilket innebär följande:
Den 1/1-17 kommer jag att ha en annan adress.
Jag och barnens mor ligger i skilsmässa, och det har varit en minst sagt turbulent tid sedan ett bra tag bakåt.
Nu är det inte för att få sympatier eller "tyck synd om" som jag skriver om det här, men en del av er har vetat om detta sedan en tid tillbaka och det jag vill säga är väl egentligen att det nu är officiellt.
Vi har kommit fram till att vi behöver vara på någorlunda god fot med varandra tack vare att vi har två barn tillsammans, och jag ser inget som hindrar att det blir så.
Jag mår faktiskt mycket, mycket bättre nu och jag ser ljust på framtiden som singelpappa *thumb_up*

Ett stort och hjärtligt TACKvill jag rikta till de bröder (för det är så det känns för mig) som stöttat och peppat mig under resans gång!!
Ni vet vilka ni är, och ni kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta :hug: :hug:

2017 - Nu kör vi!! :)
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Användarens profilbild
mel
700cc
700cc
Inlägg: 836
Blev medlem: tor 17 nov 2011, 05:17
Answers: 0
Hoj: Transalp 1996
Ort: Örebro

Re: Liten uppdatering...

Inlägg av mel »

Bra idé att hålla sig från krigsstigen även om man inte går tillsammans om man kan säga så. Hur det än är kommer man att vara föräldrar och kanske far- och morföräldrar långt in i framtiden. Hur det kan vara har jag sett på nära håll...
Lycka till med den nya rollen.
Användarens profilbild
Ivar
1200cc
1200cc
Inlägg: 2359
Blev medlem: tis 05 aug 2014, 20:50
Answers: 0
Hoj: VFR 1200 X
Ort: Tungelsta / Stockholm

Re: Liten uppdatering...

Inlägg av Ivar »

Vi tycker om dig Lasse. :hug:
Hoppas det löser sig till det bästa för er båda.

Nu lyfter vi huvudet och ser fram imot våren och kan återuppta våra grusrundar tillsammans med goda vänner.
Fast vi lär nog ses länge innan dess *yes*
Let's be careful out there
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Liten uppdatering...

Inlägg av Jokern »

Gott att höra du mår bättre nu.
Men bäst är det nog för barnen, när även dom får landa i en ny tillvaro.
Nu får jag bara en sån vib, om att du kommer köra till många glassbodar, på svarta hingsten i sommar, där du gärna berättar om singelpappa livet, för dom sommarkläde "quinar" i din närhet
Må gott tills dess o se till barnen får det bäst


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Liten uppdatering...

Inlägg av Stefan »

Gott Lasse, och välkommen tillbaka som flitig skribent, det är nog inte bara jag som saknat dig ett tag *thumb_up* Skönt att det verkar lösa sig på ett bra sätt, alltid bäst för barnen. Ser fram mot att träffas igen framåt vårkanten :hug:

Allt gott härifrån!!!
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: Liten uppdatering...

Inlägg av Ralf-FIN »

Har suttit hela kvällen och redigerat det som ska bli till årets träff-film och är en bra bit på väg nu *thumb_up*

När man väl kommer igång så vill man ogärna sluta, därav den sena timmen. Har hunnit till Tungelsta på resan ner nu så det är väl dags att ta natta.

Tänkte jag skulle titta förbi här innan jag stänger datorn, så det var med glädje jag fick ögonen på ett positivt meddelande från broder Lasse :D

Jag har ju som du @Ivaradero vet gått igenom detsamma, och fast saker och ting kan kännas definitiva, så har dedär pappren samt officiella besluten och flyttandet en stor inverkan på hur det verkligen känns. Det är liksom först då som man landar i verkligheten.
Som sagt så gäller det som föräldrar att ha en mogen insikt i sånt här och förstå att det som händer efteråt ska först och främst handla om barnens bästa, jag känner ju dig till en del och tror mig lita på att du vet vad som gäller *thumb_up*

Livet som singelpappa är inte helt fel, jag har ju min tjej varannan vecka och jämfört med hur det var innan separationen så står vi varandra mycket närmare idag än vad vi gjorde innan. Dendär veckan emellan som lös o ledig att göra vad jag vill slår ju inte heller hål i sidan :wink:
Det handlar nog bara om hur man satsar sin tid och vad man anser värt att prioritera.

Hursomhelt så hoppas jag att saker och ting kommer att fungera på bästa sätt för dig även i framtiden.

Det märks nog direkt då nån av våra bröder är frånvarande... så hjärtligt välkommen tillbaka i diskussionerna, *drinking_cheers*

(...och kanske bekräfta deltagande i "Sauna-rundan"...) *yes*
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Liten uppdatering...

Inlägg av Peter »

Ja Lasse. Att bli singelpappa är ingen dans på rosor även om det är skönt att komma från ett förhållande som inte funkar av en eller annan orsak. Jag har också vatit där och jag tror ( eller vet) att framförallt för barnen är det bra när minst en av föräldrarna mår bra. En trygg tillvaro för barnen och jag tror nog att du är den trygga rillvaron just nu.
Det är så gott att höra att du är på banan igen. Ska bli så kul att träffas och svinga en Innis tillsammans igen

Skickat från luren
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Liten uppdatering...

Inlägg av Fibern »

Skönt Lasse att ni delar uppfattning om det som skett och att ni nu kan fortsätta särade som vänner. Det var (är kanske fortfarande) inte så för mitt ex. Tyvärr.
Det är nog bra om man kan hålla en god relation efter brytningen också, inte minst om man har gemensamma barn. Jag har förstått att det varit en jobbig tid.

Jag har då inte tänkt avslöja att jag och sambon gifte oss i somras. 8) Och stopp stopp! Inga hejarop på mig nu, i Lasses tråd.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 1231
Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Askarbäck 1

Re: Liten uppdatering...

Inlägg av JanneBoj »

Jättebra och skönt att höra att ni delar på er som vänner. För barnens skull är det så viktigt.
Själv skilde jag mig från min sons mor när han var 4 år. Det blev en skitig skilsmässa och tyvärr
har det tagit många år att reparera. Jag behöll grabben hos mig då mamman drog iväg på okänd ort
och på den tiden var en mobiltelefon dyrt så någon sån hade hon inte. Inte så svårt att föreställa
sig att sonen tog skada. Varför blev det så då? Ja, vi var nog helt enkelt för unga för att förstå.
Vi var i tjugoårsåldern bägge två och var alldeles för omogna.

Idag är jag gift med en fantastisk kvinna och vi har en 13-årig dotter. Jag kallar henne min dotter
även om hon rent juridiskt/biologiskt inte är det. Min fru och jag är bägge skilsmässobarn och har
ungefär samma erfarenheter men hon har lyckats så otroligt mycket bättre i hur hon hanterat sin
skilsmässa. När de bestämde att gå skilda vägar, strax efter dotterns födelse, så var det allt
överskuggande att dottern skulle gå skadeslös. Och hur de hanterat detta är jag så imponerad av.
Pappan firar alltid jul med oss, han äter middag här minst en gång per helg. Jag kan bli vansinnig
på honom eftersom han har sin hoj i mitt garage och ordning och reda är nåt som inte existerar i
hans sinnevärld. Men jag måste lägga band på mig för dotterns skull. Det är faktiskt ingen
jätteuppoffring för ett barn man älskar. Han får också bita ihop ibland, min fru får lägga band på
sig vid åtskilliga tillfällen. Vi bråkar ibland men vår dotter vet att hennes riktiga pappa är välkommen
när som helst och att hon inte behöver välja.

Så Lasse, gör allt du kan för att behålla en bra relation till dina barns mor. Den relationen är nyckeln
till dina barn. Svälj stoltheten ibland, bjud över mamman på middag nån gång när du har barnen
hos dig. Låt barnen se att ni är vuxna människor som är de förebilder som barn behöver. Bråka kan
man också göra, det är en del av livet men för Guds skull, låt barnen växa upp och känna att deras
föräldrar kunde sköta sitt viktigaste åtagande. Och framförallt, låt aldrig barnen behöva hamna i
en situation där de måste välja sida.

Lasse, jag litar på att du fixar det här. Även om vi inte känner varann på djupet så har jag förstått
att du är en pappa som bryr sig och engagerar sig i dina barn.
_______________________________________________
// Janne *wheelie
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: Liten uppdatering...

Inlägg av Laffe »

Det är härligt att ha så härliga vänner runt omkring sig :)
Barnen. Jag startade hela den här processen och fattade beslutet om skilsmässa just för barnens bästa.
Det kanske låter konstigt för en del, men av anledningar som jag inte tänker lyfta så här i offentlighetens ljus så är det min fasta övertygelse att jag tagit ett rätt beslut - både för mig OCH för barnen.
Många har sagt till mig att sätta barnens bästa i främsta rummet, men jag valde faktiskt att sätta MITT främsta i första läget.
Så här tänker jag:
Du har ett glas. För varje sak du gör för dig själv, som du mår bra av, så fylls glaset lite grann.
Man fortsätter på inslagen väg tills glaset är fullt. Då fortsätter man ändå och vad händer då - glaset rinner över.
Det som rinner över är det man har råd att ge till andra - men man ska ha sitt glas fullt först.
Jag har helt egoistiskt gjort saker som jag vill göra, för att jag ska må bra, men på så sätt har jag fått mer energi och ork att se till att mina barn har det så bra som möjligt.

Relationen till barnens mor - mitt mål har redan från början varit att vi ska hitta en långsiktigt hållbar lösning som blir bra för oss alla fyra.
Barnen kommer att bo med mig större delen av tiden, men vi har redan nu bestämt att dagarna när barnen kommer till mig så äter vi middag tillsammans och går igenom vad som hänt under veckan som varit samt vad som komma skall.
Vi är vuxna människor och varken hon eller jag orkar med tanken på att det bara ska vara bråk och tråkigheter så fort som vi ska ha med varandra att göra.
Sen är jag inte så naiv så jag tror att det kommer att vara friktionsfritt - men emellanåt får man ta på sig gåskostymen och låta det rinna av.

@Ralf, helt säkert kommer den fulla insikten om min nya tillvaro när flytten är avklarad och man sitter där en barnlös vecka.
Jag tror att när den dagen kommer då det riktigt sjunker in - det blir en bra dag :)
(Saunarundan hinner jag dessvärre inte vara med på, men försök hindra mig från Xl-träffen!!!)

Jag saknar er boys, och ser fram emot andra sidan nyåret då våren närmar sig och vi kan dra igång våra turer igen!!
Än en gång, stort tack för att ni delar era erfarenheter och för att ni finns :)
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Liten uppdatering...

Inlägg av Jokern »

@JanneBoj
"Svälj stoltheten ibland, bjud över mamman på middag nån gång när du har barnen hos dig..."

Ja nu i juletid, är det väl på plats att se "Tomten är far till alla barnen" *face* *visslar*

Ju ibland kan sånt fungera, men jag fick bara filmen på näthinnan, nu när du skrev ditt inlägg.. *thumb_up*
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
mel
700cc
700cc
Inlägg: 836
Blev medlem: tor 17 nov 2011, 05:17
Answers: 0
Hoj: Transalp 1996
Ort: Örebro

Re: Liten uppdatering...

Inlägg av mel »

"Dö tomtejävel"!
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Liten uppdatering...

Inlägg av Stefan »

Jag kan tycka att det primära som lyfts fram här, är BARNEN/T. Oavsett hur snett det halkat, så är det ju ändå barnen vi är rädda om, så det var också det både jag och nästa dam överens om. Vad som därutöver utspelade sig, får stanna oss emellan. Tack vare det fick vi också nya härliga bonusbarn.

Så, jag kan bara instämma, barnen först!

Är sedan alla barnen vuxna och utflugna, blir det kanske mindre känsligt, men de vill inte bli glömda. De är ju det viktigaste och finaste vi har!

Skönt att höra att att så många har ungefär motsvarande inställning. Det finns nog hopp ändå :hug:
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
engson
250cc
250cc
Inlägg: 334
Blev medlem: mån 29 jun 2015, 22:58
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -06
Ort: Perstorp

Re: Liten uppdatering...

Inlägg av engson »

Du tänker och gör klokt, Ivaradero!
Skickar några goda tankar till er, och en liten kram... :)
Användarens profilbild
Nesse
125cc
125cc
Inlägg: 147
Blev medlem: ons 10 aug 2016, 15:47
Answers: 0
Hoj: AT CRF1100LD 2020
Ort: Örebro

Re: Liten uppdatering...

Inlägg av Nesse »

Gift och skild två gånger... vet vad man går igenom vid en skilsmässa, men för barnen skull, och även sin egen, bör man hålla det utan tjafs och bråk, man mår bäst i längden av det, jobbigt nog att bryta upp.

Nu är min yngsta 15 år och hon ska börja ta mc-kort till våren, gissa om jag är glad för hennes val. Letar en bra sporthoj till henne nu :-). Allt löser sig...
/Nesse
CRF 1100 Africa Twin, VTX 1300 R, VTR 1000 F
Användarens profilbild
Stensi
500cc
500cc
Inlägg: 600
Blev medlem: mån 17 jun 2013, 08:39
Answers: 0
Hoj: VRF800X Crossrunner
Ort: Strömstad

Re: Liten uppdatering...

Inlägg av Stensi »

Ja, inga långa kommentarer Lasse, du vet ju vart du har mig. :) Tycker bara det var så skönt att höra att det äntligen löst sig! Du förtjänar verkligen att ha det bra, sådan toppen kille som du är! Jobba nu på bara, sköt om DIG mitt i det här och så klart barnen. Vete f.n att vi inte blir yngre, så ta vara på den tiden du har. Lite klysja, men ack så sant!

Vi syns plötsligt! om inte före ;)
Skriv svar