SMCs hemliga tur 6 juni

Småturer och fika träffar i avdelningen. Ämnet börjar med datum för händelsen
Användarens profilbild
Sonka
125cc
125cc
Inlägg: 173
Blev medlem: fre 20 jul 2012, 13:14
Answers: 0
Hoj: KTM 1190 Adventure R
Ort: Sandviken

SMCs hemliga tur 6 juni

Inlägg av Sonka »

Jag har inget med dessa resorna att göra men vill ändå passa på att flagga för dem.

Välkomna till SMC’s hemliga tur på nationaldagen, fredagen den 6 juni.
I år är det gemensamma målet i Hälsingland ca 13:00 så vi som åker från Gästrikland får räkna med en heldag.

För er som vill köra på asfaltvägar går starterna i Gästrikland från:
Sandviken: Bilmetro 09:00.
Gävle: Lantmäteriets parkering 10:00
Se info. från SMC här.

Vi som ska köra på grusvägar träffas vid Statoil, Gävlevägen 54 i Sandviken.
Avresa med fulltankade hojar och vattenfyllda Camelbak‘s 08:00!

Alla med onoffroadhojar är välkomna, men eftersom det är långt till målet i år är denna körning framförallt till för er som är grusvägsvana. Nabbdäck är att föredra.

Kan läsa mer om det här:

http://www.hojresor.se/smc-hemliga-tur/" onclick="window.open(this.href);return false;


Skickas från min iPhone via Tapatalk
ordonannsen

Re: SMCs hemliga tur 6 juni

Inlägg av ordonannsen »

Hej Sonka, jag o frugan var med på hemliga turen till Gränsfors i fjol, jättefin runda, väl varmt.
Vi passade på att "öva" lite vurpor x 2. Första på fina grusvägen mellan Bergsjö och Friggesund, vi fick möte med en timmerbil och det gick lite för fort för mig som ovan att hinna parera. Vi låg där och sprattlade en stund åtminstone jag innan jag kom loss under hojen, timmerbilen stannade hedersamt och erbjöd hjälp, men vi tackade, svalde stoltheten och han drog vidare . Den andra kom vid uppfarten till macken i Friggesund, jag blev sugen på glass och nitade lite väl nitiskt och hann inte med på nå vis i uppförslutet upp mot macken och så låg vi där och kravla igen, lika tungt om inte tyngre den här gången, nu var det ju folk som kunde ha sett oss inne på macken
Tur att vi envisas trots värmen att ha bra utrustning på oss, tuffa erfarenheter att få klart för sig att Varaderon är bra tung, speciellt om man inte har så bra teknik eller styrka. Så numera försöker jag undvika att lägga omkull.
/Flemming...
Skriv svar