Att ens hojen gick att köra med lite choke. Om jag testar trycka in den lite grann när man kör. Dör den typ direkt och smattrar. Så lär ha blivit storskillnad på efter du fixat choken?
Ang bränsleförbrukning AT min brukar ligga runt 0.45-0.52l/mil då brukar det inkludera några mils gasning på grusvägar. Har inte kunna hållt igen gasen en hel tank ännu.
Affen jävlas
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Re: Affen jävlas
Honda Africa Twin 750 -01
-
- 1200cc
- Inlägg: 6171
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Affen jävlas
Hej Jonas, trevligt att det finns fler A-T:are här.
Det är ju klart svårt låta bli lite extra-gasande med så rolig maskin.
Lite annorlunda dock nio på kvällen på väg efter asfalten till jobbet, liksom hemvägen samma sträcka på morgonen.
Det är ju klart svårt låta bli lite extra-gasande med så rolig maskin.
Lite annorlunda dock nio på kvällen på väg efter asfalten till jobbet, liksom hemvägen samma sträcka på morgonen.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
-
- 125cc
- Inlägg: 132
- Blev medlem: sön 23 feb 2014, 09:35
- Hoj: AfricaTwin XRV750
- Ort: Vasa Finland
Re: Affen jävlas
Hallo @Fibern, har loggat omkring 0.50-0.52 med 40 tänder på bak kugghjulet. Nu minns jag inte vad antalet är på främre men tror att det är original. Bytte nu till 42 tänders kugghjul bak. I original så är det 45 tänder bak.
Wasted time can not be recycled
Re: Affen jävlas
Angående soppapumpen. Funderar om inte det är lite skillnad på Varadero och AT. På Varaderon är det en "soppapump", medan på AT:n har den en lite annan funktion i första han, att pumpa soppa till andra sidan(en kran på den?)
Torde då vara lättast för den lite late att testa den genom att helt enkelt köra med full tank.
Torde då vara lättast för den lite late att testa den genom att helt enkelt köra med full tank.
-
- 1200cc
- Inlägg: 6171
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Affen jävlas
@Saarela
Jag undrar om den inte skulle ge nästa full effekt bara med självtryck från tanken. Har nog funderat på att prova. Bara 100cc större motor än 650:n med förgasare.
Min har ingen kran direkt på pumpen. Bägge anslutningarna sitter i botten. Likaså på dom två nyinköpta.
Jag undrar om den inte skulle ge nästa full effekt bara med självtryck från tanken. Har nog funderat på att prova. Bara 100cc större motor än 650:n med förgasare.
Min har ingen kran direkt på pumpen. Bägge anslutningarna sitter i botten. Likaså på dom två nyinköpta.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
-
- 1200cc
- Inlägg: 6171
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Affen jävlas
@Speedermannen
Du behöver väl lite mer klös till grus och speedway-åkande. Därav kuggvalet.
Du behöver väl lite mer klös till grus och speedway-åkande. Därav kuggvalet.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
-
- 125cc
- Inlägg: 132
- Blev medlem: sön 23 feb 2014, 09:35
- Hoj: AfricaTwin XRV750
- Ort: Vasa Finland
Re: Affen jävlas
@Fibern
He he, kanske det. Det är ju roligt med klös. Var på årets första speedway träff förra söndan. Gick något sånär fastän man kände sej lite ringrostig.
Annars så är Affen inte riktigt med på noterna ännu. Har hällt i lite förgasartvätt ifall det skulle hänga på det. Får se hur det funkar sen. Den hostar inte i dämparen så mycket men jävlas på höga varv ännu.
He he, kanske det. Det är ju roligt med klös. Var på årets första speedway träff förra söndan. Gick något sånär fastän man kände sej lite ringrostig.
Annars så är Affen inte riktigt med på noterna ännu. Har hällt i lite förgasartvätt ifall det skulle hänga på det. Får se hur det funkar sen. Den hostar inte i dämparen så mycket men jävlas på höga varv ännu.
Wasted time can not be recycled
-
- 1200cc
- Inlägg: 6171
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Affen jävlas
@Speederman
Mayday mayday! Försöker ta loss främre drevets skydd, för att inspektera detsamma. Men var någonstans, förutom i bulten längst upp, sitter skyddet fast. Finns ingen förklaring i Haynes och jag hittar ta mig tusan bara en bult. Och med den lossad kan man vicka på skyddet, men det går så tusan heller få loss.
Mayday mayday! Försöker ta loss främre drevets skydd, för att inspektera detsamma. Men var någonstans, förutom i bulten längst upp, sitter skyddet fast. Finns ingen förklaring i Haynes och jag hittar ta mig tusan bara en bult. Och med den lossad kan man vicka på skyddet, men det går så tusan heller få loss.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
-
- 250cc
- Inlägg: 419
- Blev medlem: ons 18 apr 2012, 12:13
- Hoj: XL650 - 02
- Ort: Gävle
Re: Affen jävlas
@Fibern
Enligt reservdelslistan ska det vara två skruvar.
Enligt reservdelslistan ska det vara två skruvar.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Nisse
-
- 1200cc
- Inlägg: 6171
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Affen jävlas
Tack grabbar, men jag hittade den till slut. Den nedre ligger lite djupare in och döljs dels av hasplåten och dels av ett rör som jag tror kommer från oljekylaren.
Vad konstruktörerna än tänker på, så inte är det service-vänlighet och lättåtkomlighet. För att slippa demontera hasplåten (riktig 3mm alu.plåt) så gjorde jag helt enkelt så här, [image]150[/image]
Då får jag in mini-hylssatsens 8 mm hylsa på förlängningsskaft.
Vad konstruktörerna än tänker på, så inte är det service-vänlighet och lättåtkomlighet. För att slippa demontera hasplåten (riktig 3mm alu.plåt) så gjorde jag helt enkelt så här, [image]150[/image]
Då får jag in mini-hylssatsens 8 mm hylsa på förlängningsskaft.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
-
- 125cc
- Inlägg: 132
- Blev medlem: sön 23 feb 2014, 09:35
- Hoj: AfricaTwin XRV750
- Ort: Vasa Finland
Re: Affen jävlas
Halloo @Fibern,
Sorry för mitt sena (har bökat i fosterjorden som en galning dom senaste dagarna) svar o dessutom har du ju löst det hela på samma sätt som jag gjorde. Konstaterade också att det var en berusad person som designade hasplåten. Undrar varför den inte kom med en urborrning på samma sätt som vi löste det? Kanske man testar logiskt tänkande hos Affe ägare? Nåja, be that as it may, en elegant lösning på problemet anser jag det vara.
Vidare till min något sura Affe, har skaffat nya huvudmunstycken o byter vid lämpligt tillfälle. Shall keep you posted med information om hur den går sen, samt androm till varnagel
Sorry för mitt sena (har bökat i fosterjorden som en galning dom senaste dagarna) svar o dessutom har du ju löst det hela på samma sätt som jag gjorde. Konstaterade också att det var en berusad person som designade hasplåten. Undrar varför den inte kom med en urborrning på samma sätt som vi löste det? Kanske man testar logiskt tänkande hos Affe ägare? Nåja, be that as it may, en elegant lösning på problemet anser jag det vara.
Vidare till min något sura Affe, har skaffat nya huvudmunstycken o byter vid lämpligt tillfälle. Shall keep you posted med information om hur den går sen, samt androm till varnagel
Wasted time can not be recycled
-
- 1200cc
- Inlägg: 6171
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Affen jävlas
Gör så och ursäkta att jag kapade din tråd.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
-
- 125cc
- Inlägg: 132
- Blev medlem: sön 23 feb 2014, 09:35
- Hoj: AfricaTwin XRV750
- Ort: Vasa Finland
Re: Affen jävlas
Hellou, då var saken klar till slut. Affen fick för lite brennstoff som tysken plägar säja. Den gick med alldeles för mager blandning. Huvudmunstycken bytta samt nålar. Nu blir det svårt att hållas i sadeln...kanske påminner mera om axet i Jawan.
Wasted time can not be recycled
-
- 125cc
- Inlägg: 132
- Blev medlem: sön 23 feb 2014, 09:35
- Hoj: AfricaTwin XRV750
- Ort: Vasa Finland
Re: Affen jävlas
Glömde att tilläga att det troligtvis berodde på den nya GPR dämparen, som har bättre flås ut.
Wasted time can not be recycled
- Ralf-FIN
- Council - Moderator
- Inlägg: 2402
- Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
- Hoj: KTM 990 Adventure R -10
- Ort: Vasa / Finland
- Kontakt:
Re: Affen jävlas
Fiina pipor!
Vi siktar på en tur på torsdag då.
Vi siktar på en tur på torsdag då.
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"