Jokern`s test av nya Affen

Mek & Tillbehörsnack
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Jokern`s test av nya Affen

Inlägg av Fibern »

Det är ju godkänt Ivaradero. Lite väl snål tankvolym kanske. Min rymmer 23 liter och jag kör lätt 50 mil.
Lite lustig känsla dessutom, att den känns lättare än min AT senior, fast den väger lika eller faktiskt har ett kilo mer tomvikt.
Däremot glömde jag nämna instrumenten. Lite på minuskontot. Då jag körde söderut och hade solen rakt mot mig, fick reflektionen av min ljusa (gula) jacka, det att bli spegling i instrumentglaset, som då gjorde det lite svårt att tyda siffror och tecken.
Men som helhet en riktig adventure-maskin med rejäl plusmeny. :rock-on
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Jokern`s test av nya Affen

Inlägg av Laffe »

Mm, tanken kunde få ha iaf 20 liter, men jag körde iaf 33,56 mil och fick då i 17,5 liter. Det funkar för mig
Jag har ju gult i min jacka också, men jag har inte upplevt att jag får svårt att se mätarna när solen lyser på...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Jokern`s test av nya Affen

Inlägg av Jokern »

Jokern skrev:Lite snabbt om körställning och turbulens :
.....................................
Turbulensen är lite svår att bedöma efter en test på 3/4, men jag känner inte att turbulensen är nått bekymmer, så här..
Men det är nog för att det var roligt att gasa, och när man gasar på denna hojen, ja då händer det grejor.. *yes*

Vinden träffar mig typ under halsen, närmare bröstet, om jag kan förklara det sådant, så nån jobbig turbulens får jag inte.. Men kanske jag ville ha en större ruta vid långkörningar, kanske inte
:frust:
Ju nu har jag jag haft "Mandela" en tid och hunnit köra några långa turer och kommit fram till att, en högre ruta inte är att förakta, så nu är en ruta på +9cm beställd och hoppas då att det kan ta den värsta turbulensen... Annars får det bli att korta ner original rutan, så vinden kommer rakt på istället..
För med en ny SCHUBERT C3 Pro hjälm, då vill man ha det tyst.. Och det är den om jag står upp och kör.. *thumb_up*
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Skriv svar