Rev'it

Trådar om kläder, hjälmar och sånt du har på dig när du kör.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Rev'it

Inlägg av Peter »

Vad jag förstår så är Rukka Armas (om det är det du menar) väldigt varmt när det börjar bli lite värme ute.
Jag har inte provat själv. Jag är också ute efter ett ställ som inte blir för varmt och jag har tittat lite på dom billigare Rukka
och Halvarssons Odyssey eller Proximo eller nåt liknande.
Fördelen med Armas är att Goretexmembranet är insytt i ytterfodret och gör så det inte blir så blött.
Men jag håller med, 10000 för jackan är lite väl saftigt.
Så jag kan också tänka mig lite tips vad som är bra.

Peter
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: Rev'it

Inlägg av Jimmy.s »

hade oxå lindstrands blöta kläder till en början... aldrig mer en sådan kompremiss!!! var alltid tvungen att köra med fodret i även när det var varmt men risk för ev. regn, tvi vale :evil:

Idag har jag uppgraderat till scott, där sitter gore-tex membranet på jackan och ej i fodret, fungerade faktiskt över förväntan fick jag testat i sommras, från idre till karlsstad i hällregn och hastigheten blev låg pga siktsvårigheten och mängden vatten på vägbanan (ca 70 som egentligen var för snabbt..), tror min dusch här hemma är torrare :lol: , men kläderna höll mig ganska varm och torr, blev fuktig längst ut vid armarna då understället sög in vatten som rann in bakvägen och en lite fläck på magen längst ner, tror oxå att det rann in bakvägen och på den tiden körde jag custom= inget väderskydd. Ett ställ som jag verkligen kan rekomendera och sitter riktigt skönt på kroppen.

Köpte detta på mascotmotor
Står bara scott , superfabric,gore-tex och cordura på jackan och jag hittar inte modellen på nätet men nåt liknande denna fast jag gav en 500 mindre http://www.24mx.se/mc/p/mc-jacka-scott- ... cott/s962/ (såg förresten att dom reade ut 4 stycken sådana jackor för 2500 för några veckor sen på mascot, vet ej storlek)

Men sen gör ju du hur du vill, Revitt verkade vettiga dom med :)
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 678
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Re: Rev'it

Inlägg av Jan-Olov »

Halvarssons har jag haft i många år och aldrig några problem, jag är visseligen inte den som kör långa stycken varje dag men regn har jag fått på mig. Tidigare hade jag ett par Halvassons byxor och de började läcka i grenen, eftersom dom var fem år gamla så meilade jag till fabriken för att fråga vad jag skulle inpregnera dem med. Svaret jag fick var att, skicka hit dem för dom skall inte läcka. Kostnaden för lagningen inte en spänn. Detta är service och känsla för kvallite. Nästa omgång MCkläder kommer att bli samma märke.
jan-Olov
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Rev'it

Inlägg av Jokern »

Hej Skye

Ta en tit på den danska site : thansen.dk
Jag handlade 3 set allväders kläder ( 1 till mig, 1 till frugan och 1 till barnen)
Jag har dock inte testat det än på hojen (jag vänter på ursprungskontrolen och regbesiktningen), men enligt siten skall det klara 800mm vatten pelare och vad jag forstår är det ganske bra regnväder på hojen.
Prisklassen är typ 15-20% av RUKKA och Lindstrand.
Jag lär forstå du bor i/omkring Göteborg, så det billigaste är att få varen leverat till butikken i Frederikshamn ( då kan du samtidigt handla VUXEN-DRICKA) och spara 650:- Dkr som en leverans koster.
Jag handlade :
http://www.thansen.dk/product.asp?c=706 ... 1512320825 ( men ta en storlek större än vad du annars använder, dom är precis en storlek mindre än normalt)
http://www.thansen.dk/product.asp?c=706 ... 1512289897 ( välj den breda model da den annan model nok är for fotomodeler eller infödte från Etiopien =smala ben)
Kläderna är snyggare "live" och jag är inget "märkes-djur" så jag kan leva med asiatisk tillverkade kläder ( http://www.leoshi.cc )
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Silkemannen
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 10
Blev medlem: fre 30 sep 2011, 11:26
Answers: 0
Hoj: XL1000V-00
Ort: Munkedal

Re: Rev'it

Inlägg av Silkemannen »

Har kört med Rev'it ett antal år.

Jackan Warp, byxan Factor samt Fusion-stövlar.
Många mil i ur och skur hela året om.

Vid en utflykt vid sidan av vägen (mycket oplanerad sådan) september i fjol, så blev det dags för nytt ställ och valet föll på ett likadant.
Dock märkte jag nu att byxorna fanns att köpa i en "lång-variant" med lite längre benlängd, så det blev sådana istället för normallängd. Inte helt fel med långa ben och med sådan sittställning man har på en hoj...
Har inget ont att säga om stället över lag. Det är kanske lite mer åt landsvägshållet, än endurohållet, i passform, om ni förstår hur jag menar.
Prismässigt ligger det bra och ibland hittar man utrustningen på rea, vilket gör det hela ännu bättre!
"Kardborreflärparna" vid handlederna har dock en tendens att tröttna fort, men så är det ju tyvärr med kardborrar.

Stövlarna Fusion har lappats och lagats efter tre-fyra års (nästan) daglig användning. Dragkedja och sömmar har fått sig en duvning av både lim och tråd. Nu är de så slutkörda att jag skaffat ett par TCX istället... Detta pga att jag inte hittat nya Fusion i rätt sorlek och till bra pris.
____XL_1000_V____
_____2_0_0_0_____
Användarens profilbild
Vagabond
250cc
250cc
Inlägg: 327
Blev medlem: fre 06 jul 2012, 12:01
Answers: 0
Hoj: CRF1000L-16
Ort: Kävlinge

Re: Rev'it

Inlägg av Vagabond »

Hej i höstrusket! 8)

Tänkte att jag skulle lägga en liten rad ang Rev'it.

För nån månad sedan konstaterade jag att mitt dåvarande ställ började ge upp efter lång och trogen tjänst - började nog närma sig 7000 mil eller nåt sånt.
I samma veva såg jag som hastigast en kille på hoj i en av Lunds rondeller som hade ett ställ som såg väldigt trevligt ut (lite faschionista är man ju trots allt :oops: )
Efterforskningar visade att det var ett Rev'it-ställ jag hade sett och deras hemsida sa att det finns två återförsäljare i Sverige - en i Fjollträsk nånstans och en i Lund (Lillemans MC).
Sagt och gjort; ringde Lillemans och förklarade mitt ärende och fick svaret att han just gick och funderade på nästa års kollektion så ville jag komma in och kika på det utgående sortimentet så skulle han komma med ett bra pris.
Nu är ju definitionen på "Bra pris" ganska subjektiv men jag svängde förbi efter jobbet för att "titta" . *thumb_up* - Och det vet man ju hur det brukar gå... :frust:
Summa summarum så åkte gamla stället med hem i sidoboxen och ett sprillans nytt Rev'it Sand satt på kroppen.
Har sedan dess rullat ytterligare nåt hundratal mil och känner mig bara mer och mer nöjd med köpet *thumb_up*
Utgångspriset (för både jacka och byxa) var åtta-och-ett-halvt men han släppte det för fem-och-ett-halvt så vi hade faktiskt samma definition på "Bra pris" :lol:
(När jag drog på mig stället för att köra hem och säljaren såg mina stövlar så gjorde han en liten grimas och sa -Vi har nya stövlar också! Men det får bli en senare historia :D )
Nu vet jag att det pallar både regn och kyla så nu inväntar jag sommaren med spänning. Stället har ovanligt gott om ventilationsanordningar och med tanke på hur gamla stället kändes under 4 dagars tourande i Tyskland ( *drinking_beer* ) i sommras med kvicksilvret på 30+ grader så har jag stora förväntningar :clap


/Kör försiktigt och akta älgarna!
Few adv riders come back grumbling that their bike was too light.
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Skriv svar