Body Armor - Skyddsväst

Trådar om kläder, hjälmar och sånt du har på dig när du kör.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: Body Armor - Skyddsväst

Inlägg av Laffe »

L. Fanns en tabell m mått för bröst, midja och längd så det var easy peasy att välja storlek.
Men jag är tydligen en L i kinesiska mått mätt, first time ever :roll:
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Speederman
125cc
125cc
Inlägg: 132
Blev medlem: sön 23 feb 2014, 09:35
Answers: 0
Hoj: AfricaTwin XRV750
Ort: Vasa Finland

Re: Body Armor - Skyddsväst

Inlägg av Speederman »

Säsongen har inletts, också häruppe i norr. Skyddsutrustning (värt att satsa några tusenlappar på) är alltid en aktuell sak, så jag tänkte bidra med lite info o first hand upplevelse.
Kör med forcefield chest, back o shoulder jacka. Den är mjuk o smidig anpassar sej efter kroppen, knappt man märker den när man dragit den på. Full CE level 2. Priset lite heavy, jag fick hosta upp EUR 420 för att få ut den ur affären. Har kraschat ett par ggr på sw träning o den gjorde sitt jobb. Tänkte beställa shorts o armbågsskydd också, man kan aldrig ha för mycket skydd. Ont gör det också fastän man har topp skydd.
Wasted time can not be recycled
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: Body Armor - Skyddsväst

Inlägg av Ralf-FIN »

Utan att måla fan på väggen så kan det ju hända precis vad som helst då vi är ute i trafiken. Att köra speedway ger säkert en bra indikation om hur det känns att gå omkull och troligen till det bättre då det sällan finns mjuka vallar att krasha in på på vägarna.
Så jag skulle nog ta till mig @Speedermans vishet vad gäller att skydda sig med vad som finns tillgängligt.
Har själv funderat på Body-armor, så det lutar nog åt att jag skaffar en.
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
HebbeLelle
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 7
Blev medlem: tis 11 jul 2017, 20:32
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-04
Ort: Kungälv

Re: Body Armor - Skyddsväst

Inlägg av HebbeLelle »

Hej. Har sedan en tid tillbaka skaffat en Body armour men det blev ingen heljacka utan en västmodell. Denna - https://www.leatt.com/shop/body-vest-3df-airfit.html Den sitter som gjuten på kroppen och märks inte vid användning med "den riktiga" jackan över. Kan inte fatta att jag inte skaffat en tidigare.....är helnöjd!
Skriv svar