AFX Hjälm

Trådar om kläder, hjälmar och sånt du har på dig när du kör.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Sture
50cc
50cc
Inlägg: 68
Blev medlem: tis 05 aug 2014, 18:53
Answers: 0
Hoj: XT1200ZE-2018
Ort: Hallsberg

Re: AFX Hjälm

Inlägg av Sture »

:shock: :shock:

Trodde inte att lagret var så litet. :naughty:

Det var ju "bara" tre par........ :frust:
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: AFX Hjälm

Inlägg av Jokern »

Haps....
Såna skall jag hem o beställa
Tack för den, Skye
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Sture
50cc
50cc
Inlägg: 68
Blev medlem: tis 05 aug 2014, 18:53
Answers: 0
Hoj: XT1200ZE-2018
Ort: Hallsberg

Re: AFX Hjälm

Inlägg av Sture »

Nja..

Montagegrejor till Scala G9 ligger på hyllan... :frust:

Det saknas montaget av GPS-hållaren på valpen, dom grejorna finns på samma plats..... :|

Varför monterar saker inte dig automatiskt :conf: :conf:

Hörlurar byter jag inte.....
...lyssnar bara på radio.
bobban
50cc
50cc
Inlägg: 66
Blev medlem: sön 22 mar 2015, 00:03
Answers: 0
Hoj: Transalp -97
Ort: Karlskrona

Re: AFX Hjälm

Inlägg av bobban »

Jag har en AFX FS37DS som har hängt med i ca 5 år nu. Beställdes från USA men jag minns inte sidan. Jag ringde handlaren för att säkerställa att vi mätte huvudomfång på samma sätt. Min uppfattning är att de är riktigt serviceinriktade i USA, så enbart bra erfarenheter från min sida.
Bild
Bild
Bild

Fördelar:
Riktigt skön och jag älskar framför allt "kepsen" som är riktigt bra när solen står lite lågt framför dig. Vinkla ner huvudet lite så slipper man kisa.
Inte för tung för mitt huvud och förvånansvärt lite turbulens även i motorvägsfart.

Nackdelar:
Jag antar att alla modeller med cross-stuk lider av att det blir högre vindbrus i hjälmen. För egen del kör jag alltid med buff för att bli av med vinddraget runt hals/nacke och haka. Den dämpar även omgivningsljud rätt bra och dessutom kör jag med intercom, så antingen lyssnar jag på musik eller pratar.

Slutsats:
Har använt hjälmen ett tusental mil och flera långturer med upp emot 19 timmars körning på ett dygn. Lider mer av värk i rumpan än hjälmens brister.
Dessutom är den ball. :)

Hoppas det kan vara till någon hjälp.
Användarens profilbild
Stensi
500cc
500cc
Inlägg: 600
Blev medlem: mån 17 jun 2013, 08:39
Answers: 0
Hoj: VRF800X Crossrunner
Ort: Strömstad

Re: AFX Hjälm

Inlägg av Stensi »

Förlåt min lite off topic kommentar. Jag skulle väldigt gärna beställa hem en AFX, och då gärna en FX17 Camo. Tycker det var riktigt fina hjälmar, med även bättre pris. Hur är det med ljudnivån i typ 100 km/t ?
bobban
50cc
50cc
Inlägg: 66
Blev medlem: sön 22 mar 2015, 00:03
Answers: 0
Hoj: Transalp -97
Ort: Karlskrona

Re: AFX Hjälm

Inlägg av bobban »

@Stensi: Klicka på Reviews i denna länken så får du en del användarkommentarer och vissa har även angivit "Noise level" (1-5 skala). Däremot är ju detta utan att veta vad man jämför med.
http://www.revzilla.com/product/afx-fx-17-helmet" onclick="window.open(this.href);return false; Verkar vara en prisvärd hjälm om du är ute efter dual-sport. Själv är jag som sagt förtjust i konceptet.
Användarens profilbild
Stensi
500cc
500cc
Inlägg: 600
Blev medlem: mån 17 jun 2013, 08:39
Answers: 0
Hoj: VRF800X Crossrunner
Ort: Strömstad

Re: AFX Hjälm

Inlägg av Stensi »

Ja, instämmer med priset Skye. Det är billigt nog för att prova på, vilket jag kommer göra. Kommer även beställa hem en till äldste pojken som börjar köra moppe nu. [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]
Skriv svar