Billig hjälm

Trådar om kläder, hjälmar och sånt du har på dig när du kör.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Billig hjälm

Inlägg av Stefan »

Näää... hjälmen får allt kosta. Till första hojen blev det en Biltema integral, men numera är det en Schubert. SKA vara bra skydd, och hyggligt komfortabel. Bra hjälm och ATGATT! Försöker ge sjalingen i att fuska där, även om det är varmt. Tror att det gör mindre ont att svettas än att klota. Har sett att många kör utan handskar, men näää... vill inte ens tänka på följderna :shock:
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Billig hjälm

Inlägg av Peter »

Idag var jag och inhandlade en Shoei Qwest. Hoppas att jag slipper att smacka i backen för att se om den är bra :roll:
Men vilken komfort :P Jämfört med Biltemahjälmen var det ett ganska bra lyft!!
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Re: Billig hjälm

Inlägg av maua »

Nu när jag köpt hoj igen måste jag byta hjälm. Min galma är 7 år nu och bör bytas. Det är en riktigt fin och lätt helintegralhjälm från AGV som jag har varit otroligt nöjd med. Har bestämt mig för en Schuberth C3 Flip up hjälm. Får se hur jag upplever den ökade tyngden (nästan ett halvkilo tyngre än min gamla) Men som fotoentusiast är det trevligt att ha ansiktet fritt så man kan plåta vid ett snabbt stopp utan att behöva ta av sig hjälmen.
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: Billig hjälm

Inlägg av Laffe »

Fy f-n vilken läskig bild!
Tur i oturen att du ändå klarade dig bra i övrigt.
Personligen skulle jag aldrig köra med öppen hjälm, efter att ha sett en kompis som fick en humla i ögat :shock:
Jag vet, glasögon ska man ha - han "skulle bara" ner till kiosken fram och tillbaka och oturen var framme.
Resultatet - bibehållen men kraftigt nedsatt syn på höger öga, skrapsår på större delen av kroppen och slutåkt mc.
Instämmer helt med övriga - skydd fuskar jag aldrig med!
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Re: Billig hjälm

Inlägg av maua »

Nej, så är det. Aldrig fuska med skydd oavsett körsträcka. Det kan jag faktist med rent samvete säga att jag aldrig fuskar med. Ska jag bara till tappen så tar jag faktiskt bilen. Speciellt om jag är lite småfull. ( det där senaste var faktist ett skämt) :)
Skriv svar