Sänksats för Transalp

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och höga kåpglas...
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Toma
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 12 mar 2017, 19:51
Answers: 0
Hoj: Transalp 699-93
Ort: Varberg

Sänksats för Transalp

Inlägg av Toma »

Hej på forumet! Har en Transalp 2006! Är ute efter en sänksats då mina ben är något för korta :D Har hittat här i Sverige hos S racing (tror jag ) men endast 40mm vilket jag tycker är lite för mycket! Har sökt på Ebay och funnit sänksats 25mm och detta vore perfekt. Problemet är att det står att dessa gäller för årsmod. 2002 till 2005 och nu undrar jag om någon vet om det skiljer på 2005 och 2006 är det kanske en annan stötdämpare och annat som skiljer dem åt. Vågar du beställa innan jag vet detta! Mycket tacksam för tips så jag slipper släpa med mig pall för att komma upp på ögonstenen! Vänliga hälsningar Torben i Varberg.
Daniel
250cc
250cc
Inlägg: 471
Blev medlem: sön 16 jul 2017, 22:40
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000VA -04
Ort: Kinna

Re: Sänksats för Transalp

Inlägg av Daniel »

Jag kör Varadero, så jag har ingen aning om vad som finns eller passar till transalpen, men ett alternativ till sänkningssats skulle kunna vara att skaffa en annan sadel som då är lägre modell. Om du endast vill sänka med ett par cm skulle kanske en lägre sadel räcka. Dessa brukar dock vara lite dyrare men om du inte hittar passande sänksats kanske detta ändå kan vara ett alternativ...?!
Lycka till!
Toma
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 12 mar 2017, 19:51
Answers: 0
Hoj: Transalp 699-93
Ort: Varberg

Re: Sänksats för Transalp

Inlägg av Toma »

Tack för så tipset Daniel!
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 678
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Re: Sänksats för Transalp

Inlägg av Jan-Olov »

Jag köpte här till min Varadero, så ring o kolla.
http://www.s-racing.se
Kapningen av sidostödet stämde inte så jag fick kapa en gång till o det var svårare, så innan svetsning sätt ihop tillfälligt o testa.
jan-Olov
Användarens profilbild
Leif Lindeskov
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 16 maj 2020, 21:57
Answers: 0
Hoj: Transalp XL 650 -05
Ort: Kristinehamn

Re: Sänksats för Transalp

Inlägg av Leif Lindeskov »

Jag har en lägre sadel och har flyttat gaffelbenen några cm i gaffelkronorna, det räckte för mig.
Skriv svar