Ljuddämpare

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och höga kåpglas...
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
greven72
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 6
Blev medlem: tor 25 apr 2013, 14:43
Answers: 0
Hoj: Transalp XL650-07
Ort: Kungälv

Ljuddämpare

Inlägg av greven72 »

Hej.
Har letat runt i forumet men inte kunnat hitta det jag söker, mest gamla inlägg.
Det jag är ute efter är ett slip on till 650:in.
Tycker att originalet ser lite så där ut och vill ha lite bättre ljud.
Frågan: vet någon om vart man kan vända sig för att få ett prisvärt system samt om någon har egna erfarenheter om ljudet samt eventuellt ökad effekt.
Undrar även om vart man kan få tag på rörbiten mellan katalysatorn samt ljuddämparen, har en supertrapp liggandes och tänkte eventuelt bygga ihop någonting.

Tack på förhand...

/Fredrik
Användarens profilbild
fixit6770
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 20
Blev medlem: lör 17 nov 2012, 13:23
Answers: 0
Hoj: Triumph Tiger 900i
Ort: Herrljunga

Re: Ljuddämpare

Inlägg av fixit6770 »

Kolla på denna sida, köpte till min Transalp 600:a via Ebay, gav då ca 1900sek inkl,frakt.
Har haft den i drygt ett år och funkat mycket bra och har ett gôtt ljud.
Köp road legal, lite dyrare men då är det med en löstagbar DB killer, bra vid besiktning. :)
http://fuelexhausts.com/results.cfm?cat ... lp%20XL650" onclick="window.open(this.href);return false;
Med Vänliga Hälsningar, Janne.
Triumph Tiger och Honda ST1100 åkande Ciderdrickare från Herrljunga
Användarens profilbild
fixit6770
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 20
Blev medlem: lör 17 nov 2012, 13:23
Answers: 0
Hoj: Triumph Tiger 900i
Ort: Herrljunga

Re: Ljuddämpare

Inlägg av fixit6770 »

Bra Magnus och tack för synpunkter, viktigt att väga in alla aspekter när man lägger in förslag. *thumb_up*
Då vill jag lägga till att jag även märkt bättre respons på låga och mellan varv, och jag tycker även att jag har lite lägre bränsle förbrukning.
Men man kanske kör lite annorlunda när det låter lite mer, framför allt i tätort.
Enligt tillverkaren så behövs ej förgasare justeras om, och det känns inte så på min. Stiften ser fina ut så jag tror att bränslemängden är rätt.

Det finns två alternativ hos leverantören, Race eller Road Legal och jag valde Road Legal då med monterad(löstagbar) DB killer i priset jag gav.
Bytet gick snabbt och allt passade perfekt direkt.
Dom har livstidsgaranti på ljudämparen så länge jag äger hojen eller ljuddämparen antar jag, sen får man se vad de kan vara värt om den går sönder....

H.V.H Janne
Med Vänliga Hälsningar, Janne.
Triumph Tiger och Honda ST1100 åkande Ciderdrickare från Herrljunga
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Ljuddämpare

Inlägg av Fibern »

Off Topic
Angående beteckningen livstids garanti, så förbjöd marknadsdomstolen det efter en rättstvist för kanske mer än tjugo år sedan. där en ägare av ett sånt föremål avlidit och företaget hävdade att garantin därmed hade gått ut. Vem eller vad gäller den garantin? Är det ägaren eller prylen.? Vem bestämmer hur länge prylen ska leva?
Var uppmärksamma på sådana garanti-förbindelser och ta reda på vad som gäller.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Skriv svar