Då XL 600 mellan -94-99 årsmodeller har 310 watts generator, kommer din att med helljus, parkering och skyltbelysning och dina nyinköpta, dra ca. 340W.
Räknat på följande. Huvudlykta 55/60W. Parkering fr. o. bak/skylt 15W. Instrument ca. 13W. Ca. 96W standard. Lägg till 2x125W.
Du kommer att få problem med batteriladdning med dessa påslagna. Varför inte LED-lampor med betydligt lägre effekt?
U5 lampan är väl från början en projektorlampa, om jag inte misstar mig. Fungerar säkert utmärkt som extraljus, men kanske inte som DRL, då dessa inte får blända.
Att använda som hel- och halv-ljus, om high/low beam fungerar så, är ju dessutom högt över den effekt vi får ha på fordon i Sverige.
Daylight Running Light
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
-
- 1200cc
- Inlägg: 6168
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Daylight Running Light
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
- Troberg
- 50cc
- Inlägg: 73
- Blev medlem: tor 09 mar 2017, 10:02
- Hoj: XL 600V Transalp -98
- Ort: Stockholm
Re: Daylight Running Light
Det är i för sig sant att de inte ska användas som DRL ljus. Tänkte lite fel först..
Lär väl skaffa ordentliga DRL ljus att ha också så får dessa bara vara för helljus och kvälls körning
Däremot gällande hur mycket de drar, så är det faktiskt LED lampor och drar bara 15W styck. Men med ett ljus motsvarande 125W
Har sett en del med Transalps, 94-99års modeller som har just dessa lysen.
Kanske köpa två såna här och fästa neråt riktade på motorbågarna?
http://www.ebay.com/itm/8LED-DRL-Car-Li ... bd&vxp=mtr
Lär väl skaffa ordentliga DRL ljus att ha också så får dessa bara vara för helljus och kvälls körning
Däremot gällande hur mycket de drar, så är det faktiskt LED lampor och drar bara 15W styck. Men med ett ljus motsvarande 125W
Har sett en del med Transalps, 94-99års modeller som har just dessa lysen.
Kanske köpa två såna här och fästa neråt riktade på motorbågarna?
http://www.ebay.com/itm/8LED-DRL-Car-Li ... bd&vxp=mtr
-
- 1200cc
- Inlägg: 6168
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Daylight Running Light
Ja det var ju en helt annan sak. Ser nu att jag missade den delen senast. Då är det ju inga problem för generatorn.
Däremot tar jag 125 watts ljuseffekt med en , nej två nypor salt. Fast det kanske är av underordnad betydelse.
Däremot tar jag 125 watts ljuseffekt med en , nej två nypor salt. Fast det kanske är av underordnad betydelse.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
- Troberg
- 50cc
- Inlägg: 73
- Blev medlem: tor 09 mar 2017, 10:02
- Hoj: XL 600V Transalp -98
- Ort: Stockholm
Re: Daylight Running Light
Allt från Ebay får man ta med några nypor salt. Framförallt när det står något om ljuseffekter
Men enligt diverse videos jag sett så ger de ändå ett hyfsat ljus, även om lite mer spot än spritt.
Men för priset så går det ju inte att klaga oavsett, hehe
Men enligt diverse videos jag sett så ger de ändå ett hyfsat ljus, även om lite mer spot än spritt.
Men för priset så går det ju inte att klaga oavsett, hehe
Re: Daylight Running Light
Tänkte väl det också... 125 W LED Det låter unikt 15 W låter betydligt rimligare, och ställer du dem rätt och kör low beam dagtid, tror jag väl ingen säger något. Se bara till att du kan släcka dem vid behov. Hur low beam funkar i mörker... ja, det lär du ju märka, bländar dom så brukar nog folk blända tillbaka
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen