Drivpaketbyte

Snacka oljor, stift, filter, drev, kedjor, däck och annat som slits och förbrukas.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
AeroSol
250cc
250cc
Inlägg: 300
Blev medlem: fre 14 sep 2007, 12:49
Answers: 0
Hoj: Transalp + CBF1000F
Ort: Rönninge
Kontakt:

Re: Drivpaketbyte

Inlägg av AeroSol »

Fibern skrev:Har tittat i manualen och där står följande.
"insert the rear axle from the left"......"loosely install the lock washer (låsbrickan) and axle nut..." Inte för att jag förstår vad den brickan låser.
Då satt min rätt väg. Kanske har betydelse för gängriktningen. Börjar axeln snurra så gängar den inte upp.
Ja just det! Jag kan inte riktigt slappna av om inte allt sitter som det ska. Om axeln är instucken från vänster blir det också lättare att byta bromsbelägg. Så höger eller vänster - en smaksak. Men det måste ju finnas nån mening med att den är instucken från vänster ursprungligen.

Nr 4, 21 och 23 i bilden:
Bild
Lär barnen tidigt ;)
Barmark = Hojsäsong!
Olle Å
250cc
250cc
Inlägg: 324
Blev medlem: sön 10 maj 2009, 20:53
Answers: 0

Re: Drivpaketbyte

Inlägg av Olle Å »

Hur axeln är instucken har ingen betydelse för byte av bromsbeläggen bak.
Det jag kan säga är ju, att det kanske är lite svårare att trä in axeln från höger pga. axel skall passas in i bromshållaren också. Kanske är lite bättre styrning från vänster. Skall prova att trä in axeln från vänster nästa gång jag lägger om däcket. :röd: :röd:
Om vägen är för dålig, byt hoj.
Skriv svar