Service och intervaller

Snacka oljor, stift, filter, drev, kedjor, däck och annat som slits och förbrukas.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Service och intervaller

Inlägg av Peter »

Jag har för mig att 1200-milaservicen kostade drygt 2000 kr. Men mitt minne är som en guldfisk! Det bästa är nog att ringa och fråga. Bike har vinterrabatt på service. Jag har aldrig varit på Hondaservice så dom vet jag inte hur dom är. Känns lite tveksamt att en bilfirma tagit över försäljningen!

skickat från S3-luren
Användarens profilbild
shadowgunnar
50cc
50cc
Inlägg: 105
Blev medlem: ons 15 maj 2013, 19:55
Answers: 0
Hoj: Transalp XL650-01
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Service och intervaller

Inlägg av shadowgunnar »

Har idag börjat med års-servicen på min Transalp 650, 2001.
Olja och filter byter jag när jag ställer in motorcyklarna på hösten.
Sen gör jag den stora servicen under vintern, passar bra när det brukar bli ca 1200 mil på den om året.
Det är ett stort pyssel när man ska ta bort motorbågar, tank och kåporna samt luftfilter-burken för att komma åt tändstiften och för att kontrollera ventilspelet.
Dessutom behöver man lossa kylarnas infästning så man kan flytta undan dem lite för att kunna lossa locken för kontroll av ventilspelet.
Speciellt locket för avgasventilen på den främre cylindern är extra besvärligt att komma åt.
Passade även på att tvätta kedjan och byta till nya däck.
Snart är den redo för årets första tur, är inte mc-väder än i Örebro.
/Gunnar

Jo - jag åkte Honda shadow tidigare.

Honda GL1100 Interstate, 1981
Honda Transalp XL650, 2001
Honda NC750X 2016

;-) Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle. ;-)
Skriv svar