Scottoiler

Snacka oljor, stift, filter, drev, kedjor, däck och annat som slits och förbrukas.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Scottoiler

Inlägg av Fibern »

Du behöver ju knappt en droppe var femte minut. På två timmar har det spritt ut 120 droppar. Nästan en per länk. På tre timmar har garanterat samtliga länkar fått en "dusch".
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 1231
Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Askarbäck 1

Re: Scottoiler

Inlägg av JanneBoj »

Vänta nu @Fibern?? En droppe var femte minut är väl tolv droppar i timmen. :)
Om man snittar 100 kmph så har varje länk i kedjan fått en droppe var hundrade mil.
Låter lite.
_______________________________________________
// Janne *wheelie
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Användarens profilbild
AndersG
250cc
250cc
Inlägg: 289
Blev medlem: tis 11 mar 2014, 19:14
Answers: 0
Hoj: Varadero xl-1000v -01
Ort: Stavsnäs

Re: Scottoiler

Inlägg av AndersG »

Jo jo, fast ja ja.
Scottoiler själva rekommenderar ca 1 droppe / minut. Fast det är nog på tomgång. (Får kanske gå hem och läsa på lite...) Men eftersom ventilen styrs av varvtal via insug så ökar det på då det behövs mera.

//a
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Scottoiler

Inlägg av Fibern »

JanneBoj skrev:Vänta nu @Fibern?? En droppe var femte minut är väl tolv droppar i timmen. :)
Låter lite.
Ja visst. Räknade fort men fel där. I hastigheten blandade jag ihop antalet minuter/timme med antalet droppar.
Så här är det. Har försökt få ner droppandet till under 1/minut, på Transalpen. Men det är svårt och tidsödande så till slut gissade jag mer eller mindre att jag hamnat under minuten. Körde inte kontinuerligt med den. Mest vid lägre farter, genom samhällen och på grusvägar företrädesvis.
Körde jag länge i torrt och varmt väder började kedjan "slå" främst vid gaspådrag. Då var det dags att smörja. Fick för mig att länkarna börjar "klibba" när smörjan torkar.
Kört med senaste drevpacken sedan mars 2013, och inte kändes det utslitet.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Skriv svar