Sadelöverdrag
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Re: Sadelöverdrag
Som sagt; Det behöver varken vara svårt eller dyrt!
Snyggt jobbat!
Snyggt jobbat!
Few adv riders come back grumbling that their bike was too light.
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
-
- 250cc
- Inlägg: 403
- Blev medlem: fre 17 okt 2014, 14:32
- Hoj: Transalp xl650v -00
- Ort: Skå - Färingsö
Re: Sadelöverdrag
Tack för responsen, med tanke att det var första gången så är jag nöjd. Sen att det blev billigt är ju en bonus ...
Lite dragande och töjande men det får man stå ut med.
/Fredrik
Lite dragande och töjande men det får man stå ut med.
/Fredrik
Re: Sadelöverdrag
Kanske de flesta redan vet men... Ibland underlättar det att försiktigt värma klädselmaterialet med hårfön (alt värmepistol men då får man vara försiktig!) när det ska sträckas i en knepig riktning.
Few adv riders come back grumbling that their bike was too light.
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
-
- 1200cc
- Inlägg: 6173
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Sadelöverdrag
Vagabond och greven 72, kanske en tråd om sadelöverdrag under Universal-mek och universal-grejer
Ditt tips Vagabond och grevens bild med kanske lite beskrivning av arbetet kan vara användbart. Inte bara på hojar utan kanske särskilt på snöskotrar till exempel.
Ditt tips Vagabond och grevens bild med kanske lite beskrivning av arbetet kan vara användbart. Inte bara på hojar utan kanske särskilt på snöskotrar till exempel.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
- Ralf-FIN
- Council - Moderator
- Inlägg: 2404
- Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
- Hoj: KTM 990 Adventure R -10
- Ort: Vasa / Finland
- Kontakt:
Re: Sadelöverdrag
Det var ju enkelt och snyggt
Tror det är en hel del som gör detta mera komplicerat än vad det egentligen är... eller så är du bara händig utöver det vanliga.
Tror det är en hel del som gör detta mera komplicerat än vad det egentligen är... eller så är du bara händig utöver det vanliga.
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Re: Sadelöverdrag
Jag har ett litet projekt som ligger och väntar i garaget...Fibern skrev:Vagabond och greven 72, kanske en tråd om sadelöverdrag under Universal-mek och universal-grejer
Ditt tips Vagabond och grevens bild med kanske lite beskrivning av arbetet kan vara användbart. Inte bara på hojar utan kanske särskilt på snöskotrar till exempel.
Eftersom jag är begåvad med 2 sadlar så tänkte jag testa att karva ur en del av stoppningen i den ena och ersätta den med sk memory-foam (typ Tempur).
Då kommer det att bli en del mekande med överdrag o dyl oxå.
Vet inte när jag får tid till det men det kan kanske bli en lite tråd om det vad det lider.
Few adv riders come back grumbling that their bike was too light.
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
-
- 1200cc
- Inlägg: 6173
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Sadelöverdrag
Låter bra. Ser fram emot det, då jag funderat på lite moddning av min sadel.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
- Ralf-FIN
- Council - Moderator
- Inlägg: 2404
- Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
- Hoj: KTM 990 Adventure R -10
- Ort: Vasa / Finland
- Kontakt:
Re: Sadelöverdrag
Låter onekligen som en intressant ide. Uppdatera gärna med bilder och beskrivningar, för ifall du blir nöjd med resultatet kommer jag eventuellt att fixa till nåt liknande.
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
- Stensi
- 500cc
- Inlägg: 600
- Blev medlem: mån 17 jun 2013, 08:39
- Hoj: VRF800X Crossrunner
- Ort: Strömstad
Re: Sadelöverdrag
Kommer bli stenhårt med memory foam när det är kallt ute Innan rumpan värmer upp sadeln.
Re: Sadelöverdrag
Isåfall blir det en sommarsadel och en vintersadel. Kör ju kanske inte lika långa turer på vinterhalvåret som på sommardito.
Men som sagt. Ett experiment. Vi får se vad det blir av det.
Men som sagt. Ett experiment. Vi får se vad det blir av det.
Few adv riders come back grumbling that their bike was too light.
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook