Glädjemätare? (Bensin)

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och höga kåpglas...
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
MarAtt
50cc
50cc
Inlägg: 111
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 21:11
Answers: 0
Ort: Solna/Sthlm TA 650 -01

Glädjemätare? (Bensin)

Inlägg av MarAtt »

Tycker det är lite glädje fasoner på min mätare, när man har tankat kan man åka ganska långt innan den börjar röra sig, och sen när den kommer förbi halvtank säger det "slurp" och sen är det dax att tanka igen :roll:

Nån mer som känner av det?

Hur "lite" vågar man ha kvar i tanken innnan man ska tanka? Brukar alltid åka direkt när den går in i det röda..
Transalp -01
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Inlägg av Tramsvalp »

Det ska vara så, och jag tycker faktiskt att det är rätt smart.

Nu är fullt mätarutslag ca 10 liter, alltså dubbelt så exakt som om fullt utslag var 18 liter.
På den tankhalva där nivån är intressant. Men när jag har över halv tank så bryr jag mig inte om hur mycket över.

Enl. instruktionsboken ska det vara 3,6 l kvar när nålen går in i på rött med hojen upprätt. Jag har inte mätt. Ta med en bensinflaska och prova.
Jag kan köra nån mm nedanför det röda fältet. :)
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Re: Glädjemätare? (Bensin)

Inlägg av GeCe † »

MarAtt skrev:Tycker det är lite glädje fasoner på min mätare, när man har tankat kan man åka ganska långt innan den börjar röra sig, och sen när den kommer förbi halvtank säger det "slurp" och sen är det dax att tanka igen :roll:

Nån mer som känner av det?

Hur "lite" vågar man ha kvar i tanken innnan man ska tanka? Brukar alltid åka direkt när den går in i det röda..
Brukar alltid nollställa trippelmätaren vid tankning för att ha koll på bensinmängden. Brukar vara lagom tanka igen efter 25-30 mil!
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Skriv svar