Betala i Norge

Allmänt snack om resor
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Betala i Norge

Inlägg av rydde »

Norge. Betala. Hur göra? :conf:

Har de något emot Visa specifikt?

Har blivit nekad använda det på både Biltema i Harstad och bensinmacken in Junkerdal. :? På den senare fungerade däremot Mastercard.

Brukar ni köra med kontanter eller hur tacklar ni Norges teknikfientlighet? Är det för att jag har ett visa kort som beloppet dras från bankkontot som det är mindre kompatibelt? Man kan ju ha så man får räkning en gång i månaden också (kredit)?
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Betala i Norge

Inlägg av Fibern »

Har hört detta att Visa inte alltid godkänns på vissa (flertal?) ställen. Jobbarkollega nekades i Oslo med Swedbanks Visa för några år sedan. Däremot har jag aldrig blivit "nobbad" med Länsf.banks Mastercard. Vilket dom nu bytt till Visa, så jag kommer att ha med även ett Master så jag då kommer mig fram i fjordlandet.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Betala i Norge

Inlägg av V Saarela »

Från Visas begynnelse så har det ju snittats 1-3 gånger/år till Norge. Endast en gång har Visan nekats där.
Har annars alltid kontanter med mig för småsaker(glass, färjor etc etc) och för att täcka upp om nåt ställe inte skulle ta visa.
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Betala i Norge

Inlägg av rydde »

Ja, man kommer nog inte undan att ha iaf lite kontanter. Men det är väl iofs inte så konstigt, kontanter är ju bra att ha tillgängligt även om det gäller sverige.
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Tobias Nordlander
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 22 maj 2012, 08:48
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -07
Ort: Surahammar

Re: Betala i Norge

Inlägg av Tobias Nordlander »

Var i Norge i slutet av maj månad o gjorde en liten mc-tur.

På tre olika ställen talade bensinpumpen om för mig att det inte fanns pengar på kortet då jag försökte mig på att använda mitt Nordea bankkort/ visa.

Behöver nog inte tala om att täckning fanns o att det fungerade fint på nästkommande ställe varje gång.

Åker aldrig utan två typer av kort + en summa i kontanter, det gör att man slipper strula när det kommer till betalning....
Skriv svar