Dämpare?

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
zodiak06
125cc
125cc
Inlägg: 192
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
Answers: 0
Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
Ort: Lund
Kontakt:

Dämpare?

Inlägg av zodiak06 »

Har en xl100va-08, var uppe på adventureDays med den och hade riktigt roligt.
Dock gjorde jag misstaget att snacka lite med killarna på öhlins som var där och showade sina pinaler. "du måste skaffa bättre fjädring först och främst bak". Då jag talade om att vi ganska ofta åker två med packning på hojen. Visst sa jag, pris?

Ca 10 lappar för bak och 2 för fram. Inte så farligt tyckte jag, monterat och klart?

Näää, sen får du få det monterat av verkstad. Tjoho! 8-9 tusen till.....

Så frågan är, gör det så mycket? Monterar man själv? Och finns det allternativ till öhlins?

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: Dämpare?

Inlägg av mattias_wennberg »

Vad gör man?

Jag hade ignorerat deras idioti..

Jag kör ofta full packning plus kärring där bak och jag har MK1 med originalfjädring och jag har aldrig haft vare sig genomslag eller problem. Sen kör jag väl iförsig inte jävel så ofta..

Känner du inte till det så är din modells fjädring mycket bättre än min i originalutförande så jag förstår inte grejen?

Menar de på fullaste allvar att deras dämpning skulle vara 20.000 gånger bättre än Hondas? Jag tvivlar...
Mattias
Användarens profilbild
joeng38
250cc
250cc
Inlägg: 298
Blev medlem: sön 28 maj 2006, 12:40
Answers: 0
Ort: Huddinge, TA 600 -92
Kontakt:

Re: Dämpare?

Inlägg av joeng38 »

zodiak06 skrev: Ca 10 lappar för bak och 2 för fram.
D

50% av priset är för varumärket. jmr Moët Chandon / Chapel hill, bägge gör dig snurrig i skallen :wink:
MVH JohanE
TA 600 -92, 7800mil
Skriv svar