Temarunda "Skånska slott och Herresäten" Del 5 med allsång‏

Berätta vad som är på gång. Bjud in eller tipsa kompisarna.
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Temarunda "Skånska slott och Herresäten" Del 5 med allsång‏

Inlägg av Jokern »

Denna flyer får jag i min mail box från en kille som är jätte duktig att hitta fina väger.
Så följa med på denna runda innan hösten sätter in för allvar *thumb_up*

Lördagen 29 september


Vi samlas kl. 10.00 på Motorsport (SUZUKI center i Landskrona) för kaffe och fralla. Kl. 11.00 startar vi hojarna och ger oss iväg. Detta är femte och sista Tema-rundan i en serie av 5. Serien bygger på Edvard Perssons visa ”Skånska slott och herresäten” där han sjunger om 12 skånska slott, borgar och herrgårdar. Vid varje slott stämmer vi upp till allsång och sjunger den vers som berör just det slott som vi besöker. Oroa er inte för texten den kommer jag att dela ut innan vi ger oss ut på rundan. Jag ger en kort information om slottet innan allsången. Som vanligt tar vi bensträckare och stannar för mat eller fika på lämpligt ställe.

Stopp 1: Trolle-Ljungby slott

Rundan kommer att bli drygt 25 mil lång och vi bör vara tillbaks i Landskrona vid 5-6 - tiden.

Alla typer av motorcyklar är välkomna att delta!
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Donner
250cc
250cc
Inlägg: 262
Blev medlem: mån 09 jul 2012, 22:05
Answers: 0
Hoj: Transalp 600-96
Ort: Landskrona

Re: Temarunda "Skånska slott och Herresäten" Del 5 med allså

Inlägg av Donner »

Trevligt, har kört nån temarunda med det gänget innan, då pratade vi om snapphanar nånstans mitt ute i skogen hehe. Hoppas jag kan följa med denna gången *thumb_up*
XL600V-96 + VFR800 Movistar Edition
Alpentour 2014
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: Temarunda "Skånska slott och Herresäten" Del 5 med allså

Inlägg av hogge »

Har ochså kört några rundor med det gänget. Brukar vara kanon så det kan rekomenderas. *thumb_up* Hoppas jag har läge så hänger jag på om vädret är hyfsat. Tar min andra grabb med då som inte var med på turen den 16/9 över hallandsåsen.
Mvh Hogge :silver:
Skriv svar