Customlackade Varaderos?

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
woffe4476
Cykel
Cykel
Inlägg: 40
Blev medlem: tis 05 feb 2013, 05:15
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-00
Ort: Åkersberga

Customlackade Varaderos?

Inlägg av woffe4476 »

Hej,
är det någon som lackat om sin Varadero med lite fräckare nyanser än original?
Har suttit och lekt med tanken att dra på en flakelack där hojen idag är silver, men skulle vara kul att se lite andra ideer innan jag bestämmer mig. Så damma upp lite bilder vettja!
Hepp!

Anders, Åkersberga
Varadero -00
dasf
50cc
50cc
Inlägg: 51
Blev medlem: ons 13 jan 2010, 21:57
Answers: 0

Re: Customlackade Varaderos?

Inlägg av dasf »

Hej.

Min första Varadero hämtade jag i Tyskland och ägaren hade lackat om den i två blå nyanser. Det såg riktigt bra ut.
Han hade också döpt om den till Blueradero, vilket gjorde att det ofta kom fram människor till mig och frågade vad det var för fabrikat på hojen.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
woffe4476
Cykel
Cykel
Inlägg: 40
Blev medlem: tis 05 feb 2013, 05:15
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-00
Ort: Åkersberga

Re: Customlackade Varaderos?

Inlägg av woffe4476 »

Se där ja!
Snyggt med en tvåtonslack som inte innehåller svart, tycker jag iaf!

Nån annan med färgglada Varaderos?
Hepp!

Anders, Åkersberga
Varadero -00
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6174
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Customlackade Varaderos?

Inlägg av Fibern »

Håller allt med föregående talare. Och Blueraderon är ju läcker-lackad. Den hade jag behållit. *thumb_up* Om jag ägt den alltså.
Finns alltför många grå-svarta, mest Transalp vad jag sett.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Re: Customlackade Varaderos?

Inlägg av maua »

Jag har alltid varit lite kluven till det där med customlackade standardhojjar. Antagligen är det bara en vanesak, dvs att min hjärna tycker att dom borde se ut som dom brukar. Tycker ju tex att den gula Touratech-Varan ser hemsk ut.
Jag tycker att jag är djärv när jag funderar på att lacka tanken svart istället för silver :) Sen tycker jag det är snygg och ger ett modernare intryck med lackat stänkskydd över framhjulet.
Jag kikade ett tag på en Vara som var lackad som en av de tidigare Africa twinnarna och den var rätt snygg tycker jag. Men den jag tillslut köpte var bättre utrustad (och i orginal svart/silver färgsättning, vilket i mitt tycke är den snyggaste kombon (förutom helsvart då, men det kanske ändras någon gång :o Får jag tag på ett billigt tankskydd från Bagster så har man ju en billig lösning på problemet! Fast jag har fåt ett prisförslag på 2000 för att lacka om den och det är bliilit tycker jag! Det finns en del skav från panelerna samt lite repor så det kan vara värt att lacka om den!
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 683
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Re: Customlackade Varaderos?

Inlägg av Jan-Olov »

När jag köper bil eller hoj så har färgen liten betydelse, det övriga är viktigare.
jan-Olov
Skriv svar